کد خبر 429263
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

جلسه روحانيون و مداحان كاروانها اعزامي به عتبات عاليات از سوي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي برگزارشد.

 به گزارش مشرق، جلسه روحانيون و مداحان كاروان ها اعزامي به عتبات عاليات از سوي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي برگزارشد.

در اين جلسه حجت‌الاسلام والمسلمين بهجتي نماينده بعثه در كربلاي معلي به بيان برخي بايدها و نبايدها در خصوص مسائل زيارتي پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمين بهجتي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي از روحانيون و مداحان خواست به مطالبي كه به عنوان سياستهاي بعثه ابلاغ مي‌شود جامه عمل بپوشانند و نبايدنسبت به اين موضوعات تخطي صورت بگيرد.

وي در ادامه توصيه كرد: روحانيون و مداحان مسائل اخلاقي در كاروانها را مهم بشمارند و تمامي فعاليتهاي فرهنگي كاروان را زير نظر داشته باشند و با مديران تعامل انجام دهند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، ارتباط صحيح و اخلاق حسنه را از موضات مهم در سفر خواند و درخواست كرد، مسئولان فرهنگي كاروانها نگاه مثبتي به اين سفر معنوي داشته باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر رفيعي توصيه كرد: در اين سفرهاي بايد سه محور را پرورش دهيم تا تحولي در زائرين ايجاد شود و اثر زيارت ماندگار شود (ثلاثه من كن فيه فقد كمل عقله: ۱- حسن المعرفه بالله ۲- حسن البصيره علي دينه ۳- حسن طاعه).

وي افزود: در اين سفرها فقط ذائقه زائر را روي مصائب نبريم بلكه معرفت افزائي كنيم و با احاديث كوتاه و روان، معرفي اصحاب امام حسين (ع) وملاقاتهاي امام با افراد خاص ،توقع زائر را بالا نبريم.

حجت‌الاسلام رفيعي تصريح كرد: اهميت زيارت ابا عبدالله، انتخاب روضه‌هاي مستند و انتخاب شعرهاي روان و ساده و صحيح و زبان حال از جمله مسائلي است كه روحانيون بايد به آن اهتمام داشته باشند.

منبع: حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس