فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی که به مناسبت هفتمین روز درگذشت مرحومه «شهربانو اسکندریان» مادر سردار شهید «حسن شوکت پور» صادر شد، درگذشت این بانوی مومنه را به خانواده معظم شهید شوکت پور تسلیت گفت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در این پیام ضمن آرزوی علو درجات برای مرحومه اسکندریان و صبر و شکیبایی برای خانواده آن مادر فداکار آورده است: «درود و تحیت الهی بر روح آن بانوی صالحه که عمر خویش را به زهد و ارادات به خاندان عصمت و طهارت(ع) سپری و در دامان پر مهر خویش دلاور مردی چون سردار شهید «حسن شوکت پور» را برای دفاع از اسلام عزیز تربیت نموده و در این راه تقدیم حق کرده است.»

پیش از این نیز استاندار سمنان و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، در پیام های جداگانه ای درگذشت مادر سردار شهید حسن شوکت پور را تسلیت گفته بودند.

مرحومه بانو «شهربانو اسکندریان» نوزدهم مرداد ماه بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان کوثر سمنان درگذشت.

مراسم بزرگداشت این بانو، روز گذشته (23 مرداد) در مسجد صاحب الزمان(عج) «درجزین» با حضور پر شور مردم، خانواده معظم شهدا و مسئولان محلی برگزار شد.

سردار شهید «حسن شوکت پور» فرمانده لجستیک کل سپاه پاسداران بود که در عملیات والفجر هشت در فاو از ناحیه کمر براثر اصابت ترکش توپ قطع نخاع شد اما به رغم این جانبازی، همچنان در اداره دفاع مقدس حضوری فعال داشت تا اینکه در سال 1368 به دلیل آثار ناشی از جانبازی به شهادت رسید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سفر سال 1385 به استان سمنان در جمع خانواده معظم شهدا از شهیدان «شوکت پور» و «اخلاقی» به عنوان ایثارگران شاخصی که در حین جانبازی به صحنه دفاع از میهن بازگشته اند و در نهایت به شهادت رسیدند، به نیکی یاد کردند.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس