کد خبر 452131
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

مادر سردار شهید حسن شوکت‌پور، قائم مقام فرماندهی لجستیک و جانشین فرماندهی آماد نیروی زمینی سپاه پاسداران و از سرداران شهید استان سمنان بر اثر کهولت سن درگذشت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،پیکر شهربانو اسکندریان 20 مردادماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در گلزار شهدای شهر درجزین از توابع شهرستان مهدیشهر به خاک سپرده شد.

حاج حسن شوکت‌پور فرمانده و رزمنده نام‌آشنای دوران 8 ساله دفاع مقدس از سرداران شهید به‌نام استان سمنان است که در 1331 در شهر سمنان و در شب شهادت امام حسن مجتبی (ع) چشم به جهان گشود.

با شروع جنگ به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و در بیشتر عملیات‌ها شرکت کرد. وی مسئولیت لجستیک قرارگاه حمزه و لشکر 14 امام حسین را تا عملیات پیروزمند والفجر 8 در مناطق محتلف جنگی به عهده داشت. همچنین وی به دلیل توانایی‌های بسیاری که داشت به عنوان مسئول تدارکات قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) منصوب شد.

وی این مسئولیت را عهده‌دار بود تا اینکه سرانجام در گرماگرم عملیات والفجر 8 در فاو از ناحیه کمر بر اثر برخورد ترکش توپ قطع نخاع شد و تا پایان عمر مجبور به استفاده از صندلی چرخدار شد. حسن با وجود این مجروحیت به واسطه عشق به حضور در جبهه‌های نبرد با همان صندلی چرخدار به مناطق عملیاتی رفت و تا پایان جنگ در کنار همرزمانش ماند.

سردار شوکت‌پور با پایان جنگ به سمت فرماندهی لجستیک نیروی مقاومت و جانشین فرماندهی آماد نیروی زمینی سپاه منصوب شد.

وی سرانجام در سحرگاه 29 مرداد ماه 1368 در بیمارستان بقیةالله بر اثر عفونت شدید کلیه به خیل شهیدان انقلاب پیوست.

آیین سومین روز درگذشت مادر فقید این سردار شهید نیز چهارشنبه و شب هفتم وی جمعه پیش‌رو در مسجد صاحب الزمان درجزین برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس