کد خبر 452473
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۱

وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای سوری خود گفت: ما راه‌حل مسائل سوریه را سیاسی می‌دانیم و نه نظامی و مردم این کشور خودشان باید سرنوشتشان را تعیین کنند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف در سفر چند ساعته‌اش به دمشق با ولید المعلم همتای سوری خود دیدار و آخرین تحولات سوریه و روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

ظریف در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های جدید در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی اظهار داشت: شرایط و رخدادهای جاری در منطقه به درستی رویکردهای واقع بینانه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه داعش و اقدامات شنیع و هولناک آن، مخاطره واقعی جهانی شده را نشان داد و اینک ملاحظه می‌کنید نه تنها سوریه، عراق، یمن، لبنان، تونس، آمریکا و فرانسه بلکه جدیداٌ ترکیه و عربستان را نیز با چالش حقیقی مواجه ساخته است.

وزیر خارجه ایران با تبیین تحولات جاری گفت: ما راه‌حل مسائل سوریه را سیاسی می‌دانیم و هیچ راه‌حل نظامی در ارتباط با این چشم انداز نداریم.

وی اضافه کرد: به نظر جمهوری اسلامی ایران احترام به حاکمیت و تعیین سرنوشت سیاسی بر اساس آرای مردم و عدم دخالت خارجی در امور داخلی مردم به ویژه اینکه چه کسانی رهبری سوریه را به عهده داشته باشند، مربوط به مردم سوریه می‌باشد.

ولید معلم نیز با اشاره به دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در ارتباط با پروژه هسته‌ای در عرصه جهانی و منطقه‌ای گفت: ما دستاوردهای ایران را در خصوص پرونده هسته‌ای برای پیشبرد دیپلماسی و گفتمان گفت‌وگو در حل مشکلات منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت می‌دانیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس