کد خبر 452451
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲

روزنامه آرمان همچنان روند تبلیغات برای خانواده آیت‌الله را متوقف نکرده و با هزینه بیت المال به دفاع از این خانواده می‌پردازد.

به گزارش مشرق، در پی انتشار روزانه عکس ها و تیترهای مربوط به هاشمی و خانواده وی در روزنامه آرمان روابط عمومی، و در نهایت اعتراضی که در فضای مجازی نسبت به این اقدام روزنامه آرمان صورت گرفت، انتظار می رفت این روند تا حدی کاهش پیدا کند، اما این روند همچنان از سوی این روزنامه ادامه پیدا کرده است.

با بررسی 37 روز گذشته این روزنامه، به خوبی مشخص است که در 20 تیتر در صفحه نخست این روزنامه به هاشمی و خاندان وی پرداخته شده است؛ این در حالی است که هنوز صفحات داخلی بررسی نشده و بررسی صفحات داخلی نتایج جالبی را به دنبال خواهد داشت.

این در حالی است که در این زمان 9 روز تعطیل وجود داشته است؛ به عبارت دیگر از میان 28 روزی که روزنامه آرمان منتشر شده است، بررسی های صورت گرفته از صفحه نخست این روزنامه نشان می دهد که 20 تیتر خود را به هاشمی و خانواده او پرداخته است.

این در حالی است که در این ایام، موضوع مذاکرات هسته و توافق نامه مهمترین موضوع کشور بوده و روزنامه آرمان ناگزیر باید تعدادی از تیترهای اول خود را به این موضوع اختصاص می داده و اگر این روزنامه مجال می یافت باز هم عکس ها و تیتر های مربوط به ایت الله را منتشر می کرد.

نکته ای که در این میان مغفول مانده این است که مسئولین روزنامه آرمان روابط عمومی بودجه انتشار روزنامه مطبوع خود را از کجا تهیه می کنند که روزانه هزاران عکس از هاشمی و خاندان او را در سطح کشور توزیع می کنند؟

در هر حال قسمتی از بودجه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به روزنامه های کشور از جمله روزنامه آرمان تعلق می گیرد، اما قطعاً استفاده از بیت المال برای تبلیغ و محبوبیت یک خانواده کار شایسته ای از سوی مسئولین این روزنامه نیست.

این در حالی است که هاشمی رفسنجانی در حال حاضر دارای یک پایگاه اطلاع رسانی و چندین سایت خبری بوده و می تواند تبلیغات و رپرتاژهای خود را در این سایت ها رفته و اینگونه موجب اتلاف هزینه بیت المال نشود.

هرچند این اقدام روزنامه آرمان به لحاظ حرفه ای درست نبوده و نباید مطبوعات تا این حد سیاست زده شوند که تمام رسالت های خبری را فراموش کرده و به صفحات تبلیغاتی برای افراد معلوم الحال در کشور تبدیل شوند.

در حالی که مردم در کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و هر روز اتفاقات زیادی در کشور رخ می دهد، این روزنامه ترجیح می دهد عکس های هاشمی و خانواده او را به چاپ برساند.

در بررسی آخرین فرم از زندگی خاندان هاشمی، در حالی که انتظار می رفت این روزنامه از اینکه یکی از مفسدان اقتصادی(مهدی هاشمی) به زندان رفته به دفاع از حقوق مردم بلند شود، در اقدامی متفاوت، با مظلوم نمایی از این خانواده، به مخاطب اینگونه القا کرد که مهدی هاشمی کاملاً بی گناه! به زندان افتاده است.

استفاده از تصاویر و تیترهای احساسی در کنار فیلم خداحافظی مهدی هاشمی از پدر خود که در حاشیه سایت روزنامه آرمان خودنمایی می کند، فضا را احساسی کرده و به مخاطبان القا می کند که این خانواده در اوج مظلومیت به خاطر دشمنی هایی که با آنها شده است فرزند خود را به زندان فرستاده اند!

از طرف دیگر سکوت مسئولین در هیأت نظارت بر مطبوعات در خصوص روند روزنامه آرمان با توجه به اعتراض های قبلی اهالی رسانه به این روند قابل تأمل بوده؛ به طوری که در حالی که بسیاری از روزنامه ها و سایت ها با کمبود بودجه دست و پنجه نرم می کنند و برای ادامه فعالیت خود مجبور شده اند بسیاری از نیروهای خود را تعدیل کنند، یارانه مطبوعات به روزنامه هایی تعلق بگیرد که فضای صفحات خود را در اختیار جریان ها و افراد خاص در کشور قرار دهند.



منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • مجید ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    بیشتر شبیه تبلیغ بود تا انتقاد !! دم شما گرم!!
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    حیف کاغذ!
  • ناشناس ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    حالا یعنی چه . فکر تخریب نباشید روز به روز پس رفت میکنیم بخاطر همین است
  • hamid ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    آيا روزي بوده و چيزي عليه هاشمي داشته باشيد و پخش نكنيد؟
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    میخای ازین به بعد شما تعیین کن روزنامه ها چی تیتر بزنن
  • سامان ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    اون هدفی که هاشمی با تبلیغ خودش می خواد بهش برسه سرابی بیش نیست ....
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    بادمجون دوره قابچین ها در همه ی زماننها بوده و هستند
  • ایرونی ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    اسمش رو بزارن آرمان خاندان هاشمی
  • گنابادی ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    هاشمی هاشمی است
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    ای نروزنامھ نىست البوم خانوادگی است
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    روزنامه نیست " روابط عمومی خاندان هاشمی است.
  • عالي ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    زنده باد هاشمي
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    ى شخصیتی دربرره مهران مدیری بود بنام جان نثار تخصصش پاچه خاری بود من هروقت تیترهای این روزنامه را میخونم سریعا"یاد جان نثار پاچه خار میفتم
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    آبروهرچی روزنامه هست برده
  • سیدحسینی ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    البته مقداری هم مشرق بزرگنمایی میکند چون دنبال کاه میگردد تا کوه درست کند بالاخره ایت الله هاشمی مورد اعتماد حضرت امام بود یا نه الان یار و وفادار و مطیع مقام معظم رهبری و رئیس مجمع تشخیص میباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس