دختران هاشمی رفسنجانی با قدم گذاشتن در مسیر ضد انقلاب و گفتگو با رسانه های معاند، جزئیاتی از اظهارات پدر خانواده را به زبان آورده اند که اگر صحت داشته باشد، قاعدتا به ضرر این خانواده در عرصه سیاسی و اجتماعی تمام خواهد شد.

دختران هاشمیگروه سیاسی مشرق - سیاست در خانواده هاشمی رفسنجانی موروثی است، ارثیه از پدر به فرزندان. اولین‌بار محسن، پسر بزرگ‌تر، با حضور در مقام «رییس دفتر رییس‌جمهور» و «دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور» بخت خود را برای پذیرفتن کسوت سیاسی پدرش امتحان کرد تا اگر مانند سنت خانواده‌های روحانی راه پدرش در حوزه علمیه ادامه نداده است، حداقل سیاست و کیاست را از پدر به ارث ببرد؛ اما دومین دختر خانواده هاشمی رقیب جدی برای محسن هاشمی بود، فائزه هاشمی اولین عضو خاندان سیاسی رفسنجانی بود که خود را در معرض محک رأی مردم تهران قرار داد. او نام‌آوری پدرش، گروه فشار و دوچرخه‌سواری را عامل اصلی قرارگرفتن در جایگاه دوم حوزه انتخابیه تهران می‌داند.[1]

نیمه اول سال ۱۳۹۴ همانند ۸۸ برای خاندان سیاسی هاشمی سخت بود؛ این‌بار نه مانند چهار سال قبل فائزه هاشمی در مرکز آشوب‌های خیابانی حضور داشت و نه یکی از اعضا خانواده سودای حضور در انتخابات تا سیاست‌ورزی پدر را ادامه بدهد بلکه پس از سه سال پسر مجرم این خانواده، به اتهام «اختلاس»، «ارتشا» و مسائل «امنیتی» محکوم شد و تا ۱۴۰۴ در زندان به سر می‌برد.

مهدی؛ یوسف بی‌گناه خانواده هاشمی

«فقط بگویم یوسف از دامان پاک خود به زندان می‌رود» این‌گونه اکبر هاشمی رفسنجانی از فرجام فرزندش روایت می‌کند. گرچه تندترین واکنش را عفت مرعشی که به گفته خودش مردم ایشان را به «حوادث تلخ بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۸ که جملاتی از من در رسانه‌ها انتشار یافت» می‌شناسند.

همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این پرسش «نظر شما درباره حکم مهدی هاشمی چیست؟» گفت: «حکم آقای هاشمی یعنی تقلب! تقلب! پدرسوخته‌بازی!» عفت مرعشی اظهار داشت: «بروید بنویسید که خانم هاشمی گفت که، پدرسوخته‌بازی بوده! حکمش (حکم مهدی هاشمی) پدرسوخته‌بازی بود و حکم نیست!»

رسانه‌های ضدانقلاب؛ تریبون دختران هاشمی

پس از اجرای حکم سکوت خانواده هاشمی شکست؛ فائزه و فاطمه هاشمی پس از اجرای حکم برادر رسانه‌های ضدانقلاب را محرم درد دل‌های سیاسی خود کرده‌اند.

فاطمه هاشمی بزرگ‌ترین دختر هاشمی رفسنجانی خیلی دیر به وادی سیاست پیوست و بعد از هجمه همه‌جانبه اصلاحات به شخصیت پدرش عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه شد و خبرهای سر لیستی وی از سوی سخنگوی این حزب در انتخابات مجلس دهم شنیده می‌شود.

فاطمه هاشمی در گفت‌وگو با سایت ضدانقلاب «کلمه» از رسانه‌های اصلی حامی فتنه - اظهار داشت: «دو شب پیش مهدی با ما تماس تلفنی گرفت و گفت یک گوسفند قربانی کنید. ما نگران شدیم و علت را پرسیدیم، گفت اتفاقی نیفتاده اما گوسفند قربانی کنید؛ تا اینکه امروز در سایت کلمه خبر را خواندیم که فردی در زندان می‌خواسته به مهدی حمله کند. الآن هم به‌شدت نگران هستیم و از وکیلش خواسته‌ایم تا قضیه را پیگیری کنند و درخواست ملاقات کند تا او را ببینیم. امیدواریم اتفاقی برای او نیفتد.»

هاشمی رفسنجانی:فاطمه پا را فراتر از این گذاشته و با متهم کردن نظام و همچنین با افشاگری درباره نظام فکری این خانواده به نقل از پدر می‌گوید: "سال ۸۸ هم یک‌بار به شما گفتم که روزی پدر ما را دورهم جمع کردند و گفتند دو راه برای زندگی جلوی ما هست: یکی اینکه با حکومت و کسانی که تخلف و ظلم می‌کنند، باشیم و قطعاً شما بهترین زندگی را خواهید داشت؛ اما اگر در کنار مردم قرار بگیرم و از مردم حمایت کنم، شما را اذیت می‌کنند و به زندان می‌اندازند و برخوردهای غیرقانونی با شما انجام می‌دهند و شما باید این‌ها را تحمل‌کنید و ما هم گفتیم تحمل می‌کنیم زیرا چیزی جز راه درست در کنار مردم را نمی‌خواهیم. مهدی هم باوجوداینکه در زندان شرایط مناسبی ندارد اما مانند همیشه تحمل کرده و می‌گوید جایم خوب است و نگران نباشید. این‌ها هم می‌گویند حالا که مهدی می‌گوید جایم خوب است، پس اذیت‌ها و فشارها را افزایش دهیم تا بالاخره درخواست عفو کند"[2]

بنا بر اظهارنظر فوق، خانواده هاشمی نظام را ظالم قلمداد کرده، در آشوب‌های خیابانی کنار فتنه‌گران شرکت یا به‌نوعی تشویق و حمایت می‌کردند، به‌عبارت‌دیگر، آقای هاشمی و فرزندان نه‌تنها قائل به ظلم بزرگ فتنه‌گران علیه نظام اسلامی نیستند بلکه بر اساس تحلیل فوق، قوه قضاییه، قوه مقننه و قوه مجریه و همه نهادهای کشور ظالم دانسته و اگر حرفی خلاف اظهارات این خانواده بزنند یا یکی از اعضای این خانواده را به جرم فساد بازداشت کنند، به دلیل انتقام از این خانواده در موضوعات ۸۸ است، به عبارت دیگر، تنها حرف این خانواده صحیح است.

دختران هاشمیاما جنجالی‌ترین عضو خانواده هاشمی، فائزه هاشمی است؛ او نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ضدانقلاب «کلمه» می‌گوید: «این فشارها به خاطر تأثیر و نقش مؤثر آقای هاشمی است. نقش تعیین‌کننده‌ای که ایشان به‌ویژه در انتخابات سال ۹۲ داشتند و الآن این فشارها و اتهامات واهی به خانواده ایشان باهدف تخریب آقای هاشمی صورت می‌گیرد که کاملاً نتیجه عکس خواهد داد[3]

او در ادامه مدعی است که افراد بی‌گناه در زندان‌ها عمر خود را سپری می‌کنند و برادرش هم یکی مانند دیگران است. فائزه هاشمی در گفت‌وگوی دیگر با سایت ضدانقلاب «ایران‌وایر» سخنان عجیب و بدون استنادی را مطرح کرد و اظهار داشت: «هر خانواده‌ای را نگاه کنید، بالاخره یک نفر، زندان رفته، از کار اخراج شده، دانشجوی ستاره‌دار یا از ایران مهاجرت کرده و آسیب‌دیده دارد. در خانواده ما خب من زندان رفته‌ام، مهدی که الآن رفته زندان، فاطمه دادگاه رفته، محسن رد صلاحیت شد، یعنی همه یک‌جوری با این قضیه درگیر هستند، همه افراد جامعه.»[4]

فصل مشترک دختران هاشمی درباره چرایی حکم ده‌ساله مهدی هاشمی و طلم ادعایی جمهوری اسلامی، اعلام کاندیداتوری پدر در مجلس خبرگان و انتقام اتفاق‌های پس از انتخابات ۸۸ است که بزرگ خاندان، آنان را هشدار داده است که از این پس، شاهد زندان خواهید بود!

در فضای کنونی خانواده هاشمی باید همانند مردم حکم دادگاه را قبول کنند و محکومیت «اقتصادی» و «امنیتی» مهدی هاشمی را در سایه مسائل سیاسی ادعایی پنهان نکنند و از سوی دیگر نهادهای نظارتی باید نسبت به اظهارات خلاف واقع به‌نظام جمهوری اسلامی و قوه قضائیه از سوی فرزندان رییس مجمع تشخیص مصلحت با رسانه‌های ضدانقلاب واکنش قانونی نشان بدهند.

از سوی دیگر، دختران هاشمی رفسنجانی با قدم گذاشتن در مسیر ضد انقلاب و گفتگو  با رسانه‌های معاند، جزئیاتی از اظهارات پدر خانواده را به زبان آورده اند که اگر صحت داشته باشد، قاعدتا به ضرر این خانواده در عرصه سیاسی و اجتماعی تمام خواهد شد.


[1] - زندگی سیاسی فائزه از مجلس تا بازداشت مهدی، روزنامه شرق، 24 مرداد 1394

[2] - http://www.kaleme.com/1394/05/27/klm-222065/?theme=fast

[3] - http://www.kaleme.com/1394/05/19/klm-221461/?theme=fast

[4] - http://iranwire.com/features/7959/


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 145
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 2
    خدا خودش و فرزندان و همسرش رو هدایت کنه...
  • سید ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 2
    مرگبر ضد ولایت فقیه
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 1
    هرکس با ولایت نباشد،رستگار نخواهد شد
  • آشنا ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 0
    زنده باد آقای هاشمی رفسنجانی
  • حسین ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 0
    خداوکیلی شماکجای این نظام ایستادیدوچه خدماتی انجام دادیدکه اینطورعلیه هاشمی تبلیغ میکنید.شمایک هزارم هاشمی برای این انقلاب زحمت نکشیدید.آیابرای این نظام یک روزتحمل زندان کردیدحالاشکنجه پیشکش!من خودم ازمنتقدان فرزندان هاشمی هستم اماشماداریدتیشه به ریشه هاشمی میزنیدواصلاانصاف به خرج نمیدهید.اگه واقعادموکراسی میفهمیدمنتشرکنید
  • ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 1
    ظالم کسی است که بدون دلیل تهمت تقلب به نظام میزنه ظالم کسی است که حرفهای امام رو تحریف میکنه
  • دانشجو ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    خدا کنه واقعیت نداشته باشه
  • ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    اگر کنار جمهوری اسلامی ؟؟؟؟ و ظالمان نباشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی منظورش از ظالمان انقلابی ها رو میگه ؟
  • موسی ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    سخنان افرادراتفسیربه رای نکنید قیامتی هم درکاره
  • خبری ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    اگرکسی غیرازاین خانواده بارسانه های معاندمصاحبه می کردچطوربرخورد می شدحالابیاییدهمان برخورد رابا این هابکنیدچون نمی شود ادامه هنوز می دهند
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    اگه یه کارگر، اشتباهی یه حرفی در مورد نظام بزنه،کل نسلش رو منقرض میکنند.اونوقت این عزیزان در بالاترین سطح هستند و دارن دشمنی آشکار میکنند و برای خودشون برو بیایی هم دارند. چی شده؟قانون برای فقراست؟
  • اصغری ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    الحمدالله کسانی که می خواستند پادشاهی زندگی کنند با هوشیاری مردم و قوه قضائیه رسوا شدند و اینکه گفته می شود خدایا ما را عاقبت به خیر کن دعای کامل و جامعی است که متاسفانه بعضی ها از این موهبت الهی فاصله گرفته و فقط دنیا را انتخاب و در راستای آن هر ظلمی و هر کاری که می خواهند انجام می دهند خانواده محترم هاشمی ، بترسید از آن روزی که باید جواب خدا و خلق خدا را بدهید آن روز دیگر روزی نیست و هرچه دلمان بخواهد بگوئیم و یک مقدار هم به عملکرد خودتان بنگرید و ببینید کجای کار هستید ان الله خبیرا بما تعلمون
  • قاسم ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 1
    به نظر من همسر آقای هاشمی هم به جرم توهین به دستگاه قضایی باید محاکمه شود.اگر یک نفر عادی به دستگاه قضا توهین می کرد بی تفاوت از کنارش می گذشتند؟
  • غریبه ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    یک سری از مردم ایران فداکاریها ی انسانیت را در این کشور نمی فهمند کمی به شهدا بطور عمیق فکر کنید
  • مصطفی ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 0
    بی راه هم نمیگه . من از شما می پرسم . بی عدالتی از کجا شروع میشه؟ آیا این درسته ما همه تقصیر رو گردن فتنه گر ها بگزاریم در صورتی که ریس جمهور وقت با حرف های نسنجیدش کیان اسلام و انقلاب و و حدت ملی را برای همیشه به مخاطره انداخت ؟ اگر قرار کسی محاکمه بشه عدالت اینه که همه کسانی که در این ماجرا دست دارند پای میز محاکه بروند . و از خودشون دفاع کنند . نه اینکه هنوز حساب نکشیده تو منبر و تریبون های دولتی دم از اعدام بزنیم و .... اینا اخلاق اسلامی نیست . ما که داعش نیستیم
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    هر کسی دیگه ای این حرفا رو می زد یا با رسانه های معاند علیه نظام صحبت می کرد دادگاهی می شد اما ...
  • شاید ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    اینگونه اظهار نظر ها از همسر و فرزندان آقای هاشمی برای اولین بار نیست و آخرین بار هم خواهد بود.
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    الدنگ بزرگوار تفسیر کدومه؟؟ عین دری وری هاییه که گفتن
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    مشرق جون مواظب باش مانند انگليس تفرقه نينداز . ياران امام و رهبري را از رهبري با انگ زدن جدا نكن. از جدائي اين دو تن شماها فكر كنم خيلي خوشحال مي شوي؟؟ مرگ بر ضد ولايت فقيه . سخنان رهبري را در عمل بكار گيريم آن وقت معلوم مي شود كه هر يك از ماها چكار ه هستيم . شعار خوب بلديم بدهيم.
  • دلیران تنگستان ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    1- چرا فراد می بایست با رسانه های ضد نظام مصاحبه کنند؟! 2- چرا آین افراد طوری صحبت می کنند که تفسیر های متفاوتی از صحبتهای آنها بشود؟ 3- آیا از این نحوه صحبت هدف خاصی را دنبال می کنند؟
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    اشتباه مثبت دادم.
  • محمد باقر ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 1
    فایزه ومهدی از روی مادران دو وسه وچهار شهید داده خجالت نمی کشند که اینگونه پنجه به رخسار این نظام مظلوم می کشند
  • سید دکتر محمود ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    من به هیچ جناحی کاری ندارم اما ایها الناس فراموش کردید تا قبل از روی کار اومدن محمود چقدر ایشون محبوبیت! داشت ! همه جا از صف نانوایی گرفته تا اتوبوس و.. همه حضرت ایشون رو مورد عنایت! قرار میدادند؟ یادتون رفته چه اختناقی حاکم بود؟ یادتون رفته از زمان ایشون تورم اینطور افسار گسیخته شد؟ چرا ما مردم حافظه تاریخی نداریم؟ طوری شده که الان ایشون شده قدیس! منجی و... افلا یعقلون؟
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    دقیقا"
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    فکر کنم آقای آشنا شما هم سکه گرفتید از مهدی هاشمی
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    مگه دروغ ميگن .مشرق و نويسنده اين مطلب لطفا آينه رو برداريد و خودتون رو نگاه کنيد ببينيد در حد و اندازه اين هستين که به راحتي به همه اقشار مردم مارک ميزنيد و توهين ميکنيد. شما به هاشمي هم رحم نميکنيد مردم عادي که جاي خود دارد فکر ميکنيد اين بار کجي که بر دوش گرفته ايد رو تا کجا ميتونيد ببريد.هنوز فرصت داريد که از اين کجراه برگرديد ديگه جواب نميده .مردم اروم اروم دارن آگاه ميشن ديگه گول اين مزخرفات رو نميخورن.رو شاخه نشستين و دارين بن ميبريد .ببريد که صداي افتادنتون رو دارم ميشنوم بدبخت ها .شما يا از بيگانه ها ( بقول خودتان ) خط ميگيريد يا نادانيد يا هر دو.هنوز دير نشده
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    اين جمله اي كه از ايشان نقل شده تناقض داره. مگر خود آنها جزء مسئولين نيستند، خب حالا چطور بايد از مسئولين فاصله بگيرند و كنار مردم بايستند!!؟
  • yaser ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    بعضی اوقات منم هم به شک میفتم،نکنه انقلاب توسط عده ای مصادره به میل شده باشه؟
  • محمد ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    ملاک حال کنونی افراد است. دلیلی ندارد چون یک زمانی برای انقلاب زحمت کشیده حالا هرکاری خواست انجام دهد.
  • گل محمد ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    اوصیکم بتقوی الله
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    آقای محترم ملاک حال افراد می باشد .مفهوم هست .
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    درود بر هاشمی مرگ بر مشرق کذاب
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    اين همه سايت اين همه مقاله اين همه توطئه همه ضد حضرت ايت الله رفسنجاني باز هم خدا روز به روز به عزت و احترام ايشان أضافه مي كند اين يك سنت الهي است و مكروا و مكر الله و الله خير الماكرين
  • امیر ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    هر که با آل علی درافتاد ور افتاد
  • امیر ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    زبیر هم خیلی برای اسلام زحمت کشیده بود.اما...................
  • امیر ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    کلا عدل و انصافو میهن دوستیو ایمانو با این حرفت گذاشتی کنار.
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    بله طلحه و زبیر هم برای اسلام زحمات زیادی کشیدند اما در آخر مقابل علی علیه السلام امام عصر ایستادند
  • سیدساداتی ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    30سکه در زندان برای چی؟
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    خانواده ی آقای رفسنجانی نمی بایست وارد جریان سیاست ونظام می شدند . چرا که وقتی وارد شدند از موقعیت پدزشان سوء استفاده کردند وخطا بسیار داشتند .آبروی پدرشان رفت ، حیثیت ایشان را لکه دار نمودند . شما مردم ببینید شخصیتهایی در نظام ودر سالهای اول انقلاب کار می کردند وفعالیت داشتند آیا خانواده ی آنان اینگونه بودند؟!! وآیا آیاآیا...
  • امیر ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    آقای هاشمی یادت رفته افرادی تو این مملکت فرزندان خودشونو که جزو منافقین بودن و یک هزارم فرزندان شما به کشور ضرر رسونده بودن رو اعدام کردن؟همچین حرفهایی یعنی فرزند مهم تر از اسلام و دین و خدا و امام زمان و شیعیان امیرالمومنینه.اگه همچین تفکری دارید منتظر عذابهایی بس بزرگتر باشید.همسر آقای هاشمی هم گفت که انقلاب اسلامی از به زندان انداختن انقلابیها شروع شد الآن هم همونطوریه.بعنوان قطره ای از اقیانوس فدایییهای رهبر میگم اگر هرکسی علیه کشور و امام خامنه ای بخواد اقدامی بکنه دودمانشو به باد میدیم.والسلام.
  • عین سین ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    شما ببینید"آزادی" تا بکجاست؟؟!!! این همه ظلم و عملکرد و حرف خلاف علیه این نظام مظلوم و ادعای اینکه " آزادی " نیست، : ما کنار مردم و علیه ظلم!!! هستیم که این فشارها را به ما می آورند!!!،حکم مهدی پدرسوختگی است!!!!، اگر کاندیدای مورد نظر رأی نیاورد بریزید توی خیابان ها،و ....!!!! دخترها و پسرها همه فارغ التحصیل در انگستان و... و اسکی روی آب در کیش، پشت سد لتیان،با ملک عبدالله، هم سفره ،خلاصه در همه جا به صفا و ..............
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    کی میدونه؟ بالاخره همیشه یه بار آخری هست! ظهوری هست دست قدرت الهی هست ...
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    چند ساله آمریکایی؟! اون طرفا یه بزرگراهی میگن هست که احتمالا خونه شما بهش راه داره
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    عزت و احترام از نوع پاسپورتی اش هم لابد!
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    میشه خدمات ایشون را نام ببری تا به شما بگیم که برای چی کرده ؟
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    یعنی فضا طوری شده که معلوم نیست کی صراط مستقیمه کی غیر مستقیم من که می رم از ظالین بشم شما خود دانید
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    اوه اوه خدایا این دیگه کین چی میگن اینا
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    خدا شفات بده !
  • روشن ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    ازخاطره نویسی گذشتن الان دیگه تکنولوژی رو دیدن وای وای اینترنت و مصاحبه ......
  • sasan ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    بابا! اون روزی که ما متولد نشده بودیم، هاشمی و بچه هاش داشتن توی روستاشون مبارزه میکردن!!
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    درود بر هاشمی
  • محسن ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    بزرگی ریختو ÷اش داره ایراد نگیرید دیگه.رفسنجانی ادم سر شناسی است .ولی متاسفانه همه در برابر قانون برابرند.
  • محمد ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    نه خیر ، عزت و احترام در توده مردم. اون چیزی که گنده های شماها نتونستن هنوز به دست بیارن
  • عبدالشّهید ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    آقای هاشمی رفسنجانی در سال 88 به خانواده اش گفته اگر کنار مردم باشند توسط نظام اذیت میشوند؛ من سوالم از آقای هاشمی و خانواده اش این است آیا 24 میلیون نفر رایی که به احمدی نژاد دادند و تعدادی که به احمدی نژاد و رقیبش رای ندادند آدم و مردم نبودند یعنی فقط رقیب احمدی نژاد و 13 میلیون رای دهنده به او آدم و مردم هستند. پس جایگاه امام «که فرمود میزان رای ملت است» در پیش هاشمی چی شد که هر لحظه دم از خط و راه امام می زند؟ البته ما می دانیم این شعارهایش برای فریب افکار عمومی که عاشق اسلام، نظام اسلامی و ولایت فقیه برخاسته از اسلام هستند می باشد. واقعاً خانواده هاشمی برای آن مرد انقلابی سابق و حامی فتنه امریکایی ـ اسرائیلی سال 88 به بعد شرایطی ایجاد کردند که مصداق این آیه قرآن کریم شد که میفرماید: و محققاً بدانید که شما را اموال و فرزندان فتنه و ابتلائی بیش نیست و در حقیقت اجر عظیم در نزد خداست. در حقیقت اموال و فرزندان آقای هاشمی تمام زحمات گذشته او از بین بردند، بین او با مردم، ولایت فقیه، نظام اسلامی و اسلام جدایی انداختند و او را در مقابل همه ارزشهای اسلامی ، امام و شهدا قرار دادند.
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    مبارزه باگرما درتابستان و تفریح و یلاق و ویلا رفتن .
  • سیدساداتی ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    خدایا هرکس در هرلباس و پست و مقامی که هست دارد به این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام عظمای ولایت خیانت می کند نیست و نابود بفرما .
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    81 نظر انتشار غیر قابل انتشار - با توجه به اینکه اگر این نظرات حاوی توهین به اقای هاشمی بود سایت مشرق با ولع آن را درج می کرد نتیجه اینکه اکثریت با آقای هاشمی هستند
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    دمش گرم از همین سانسور نظرات دروغگو بودن شما مشخصه
  • مشرق ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 1
    دوستان مشرقی بی حیا نیستن که هر نظر و هر توهینی منتشر کنند
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    واقع دقیقا همان گونه که اقای هاشمی پیش بینی کرده بودند و به خانواده گفته بودند پیش رفت
  • ناشناس ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    متاسفانه فرزندان هاشمی خودشون تیشه به ریشه پدر میزنند و افسوس که پدر از اینها اعلام برائت نمیکند و حمایت شون میکند !
  • ناشناس ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    متاسفانه واقعیت دارد !
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    کسانی که تهمت دروغ بزرگ تقلب به نظام زدند و امنیت ملی رو تهدید کردند و کشور رو به آشوب کشیدن باعث تفرقه افکنی بین مردم و به مخاطره افتادن وحدت ملی و اقتدار کشور شدند و زمینه را برای تشدید تحریمها و تضعیف اقتصاد کشور فراهم کردند .
  • ناشناس ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    امام خمینی (ره): ملاک حال فعلی افراد است .
  • ناشناس ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    متاسفانه هاشمی و فرزندانش روی شاخه نشستن و دارند بن میبرند !
  • ناشناس ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    عزیزم ایشان حجت الاسلام هستند نه آیت الله !!!
  • ناشناس ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    الهی آمین .
  • ناشناس ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    دوستان مشرقی نظرات تند مخالف هاشمی رو منتشر نمیکنند و اکثریت نظرات غیرقابل انتشار مربوط به مخالفان سرسخت هاشمی میباشد .
  • ناشناس ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    هاشمی یک پیر مرد بازنشسته پولداره فقط همین !
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 1
    اخلاق اسلامی اینه که روز عاشورا به نیابت از لشکر عمربن سعد هلهله سر بدیم
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    تو همون ناشناس بالایی نتیجه گیریهاتونم مثل عقل ناقصتونه اگه رای نیاوردین پس تقلب شده اگه کسی ار شما رفت زندان یعنی مظلومه اگه ازسمت مخالتون رفت یعنی مجرمه اگه غیرقابل انتشار زیاده پس طرفداراتون زیادن اگه منفیها زیاد باشه یعنی به نفع شماست اگه مثبتها زیاد باشه یعنی بازم به نفع شماست کلا همه ایران عاشق ایت الله جعلی شمان یه چند نفری با شما مخالفن اون دنیا بهشت مال شما جهنم مال شهدا و جانبازا و زحمتکشای واقعی انقلاب دنیا مال خاندان هاشمی اخرت مال خاندان هاشمی و طرفداراشون خوش به حالتون
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    یار امام و رهبری ؟؟؟ حرفی بزن که خودت هم باور کنی و باعث خنده مردم نشی ... تا حالا که جز تحریف سخنان امام چیز دیگری که پیروی از امام را ثابت کنه از ایشان ندیدیم !!! و یار رهبری که خود رهبری فرمودند نظراتشان هیچ شباهتی با ایشان نیست و سال 88 خود هاشمی رود روی رهبری ایستاد با آن نامه بی سلام و تهدید آمیزش و خطبه های نماز جمعه ای که برای وحدت فتنه گران برگزار شد !
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    من هم با شما موافقم مردمی که مثل من قبلا آگاه نبودند هم دارند آگاه میشن مخصوصا بعد از گندی که مهدی بابا زد !
  • مصطفي ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    هميشه از خدا بخواهيم در مسير درست و خط ائمه اطهار(س) و ولايت حركت كنيم و از همه مهمتر ثابت قدم بودن و خلوص نيت در اعمال و رفتار ماست ، كه دچار انحراف و ترديد نشويم كه به طور يقين از زيانكاران خواهيم بود. چيكار كرديم و از بانيان انقلاب بودن مهم ولي مهمتر تداوم راه امام (ره) و مسير انقلاب ،اينكه كسي يار امام بوده به تنهايي اكتفا نمي كند بلكه در مسير امام حركت كردن خيلي مهمتر .اينا هر كي بودن و هر كاري كه كردن به قول خودشون واسه انقلاب سختر و سنگينتر از كار شهداء و ايثار گران نبوده شهداء از تمام هستي شان گذشتند هيچ چيز براشون مهم نبود ولي اينا چي......خودشون مقابل شهداء شرمنده اند
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    برو خدا روزیتو جای دیگه بده .... اونها دارند قربون صدقه بیگانگان میشن و هر روز براشون خاطره و خوراک خبری درست میکنند اونوقت تو داری سر مردم هوار میکشی و از این آدمهای بدسابقه دفاع میکنی ؟
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    دادا برو پولت رو بگیر جوش نزن ! دارم پول شهریه دانشگاه آزاد رو با هزار بدبختی جور میکنم تا هزینه امثال شما بشه !
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    حضرت آیت الله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کیا ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    مرگ بر فاسقین؟؟؟؟
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    نمی بایست میشدند اما با نظر مساعد بابا شدند و تا الان هم با نظر مساعد ایشون ادامه دادند ... پس مثل یک زنجیره هستند
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    اتفاقا اگر درک درستی داشته باشی حق مشخصه مگر اینکه بخواهی چشماتو ببندی و طور دیگه ببینی
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    البته اون زمان امام هم نبود فقط این خانواده بودند !!!
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    هاشمی رو توپ هم تکون نمیده! مشرق برو به فکر بقای خودت باش!!!
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    خواهیم دید اونروزی که خدا تکونش بده خواهد رسید اونموقع قیافه شماها دیدنیه
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    اسلام پیروز است از اول انقلاب این نظام را خدا نگه داشته سلام ودرود بر روح امام وشهدا وخانواده های زجر کشیده شهدا جانبازان وآزاده ها ودر آخر خدایا امام خامنه ای رابرای مردم زجر کشیده حفظ کن
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    ایشان و خانواده اش باید بدانند اگر مردم نبودند و انقلاب با شکوه مردم نبود این ها .... مردم هیچ بدهکاری به این ها ندارند جرا این ها قدردان مردم نیستند و با مردم سر بی معرفتی داشته و دارند -
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    ببخشید پروژه ی فتنه و تقلب قبل از مناظره و سخنرانی احمدی نژاد کلید خورد پس احمدی نژاد مقصر نیست تو فتنه ی 78 که دیگه احمدی نژاد نبود اونو چی میگین؟
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 1
    خاک بر سر مشرق نیوز احمق
  • کیایی ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    هاشمی بازنشسته سیاسی
  • شهرام ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    کی میخواید این داستان رو تموم کنید ؟ یه خانواده چقدر اهمیت داره که شما انقد دنبال داستانشید ؟
  • حامد ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    خیلی دوست دارم بدونم اگر امام خمینی بود با هاشمی چگونه برخورد میکرد؟! آقا که دارن حسابی مدارا می کنن و خون دل می خورن...
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    این جمله از کدام حدیث و یا آیه قران برگرفته شده استاد!!!
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    محمود هم خیلی برای اسلام زحمت کشید اما .....
  • مصطفي ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    حيف گوسفند كه قرباني مهدي هاشمي بشه
  • حسن نیاسری ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    آدم وقتی توی فرنگ باشه و از نعمت و برکت این خونواده استفاده کرده باشه ، باید هم ازشون طرفداری کنه آبجی !
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    این ادب رو بزرگات بهت یاد دادن؟
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    چه کنیم که واقعیت دارد!!!
  • ناشناس ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 1
    پسر نوح با بدان بنشست عاقبت نبوتش گم شد ... طحه و زبير در كنار پيامبر اسلام جنگيد عاقبتشون چي شد ؟ منحرف شدن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس