یک مقام ارشد حزب لیکود مدعی شد که رژیم تل آویو از نمایندگان کنگره آمریکا می‌خواهد تا توافق هسته‌ای ایران را از این طریق مورد بررسی قرار دهند که چه چیزی برای کشورشان خوب است نه برای اسرائیل.

به گزارش مشرق،‌ زاچی هانگبی مقام ارشد حزب لیکود و رئیس کمیته دفاع و روابط خارجی کنست در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت: اسرائیل انتظار دارد که کنگره آمریکا به درخواست تل آویو پاسخ دهد و در مقابل خواسته‌های دولت اوباما قرار گرفته و به توافق هسته‌ای ایران رای منفی دهد.

وی در ادامه افزود: من متقاعد شده ام که اکثر نمایندگان کنگره آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را رد خواهند کرد. مجموعه‌ای از دلایل و توضیحات وجود دارد که چرا توافق هسته‌ای با ایران موجب تضعیف آمریکا خواهد شد.

هانگبی در ادامه این مصاحبه گفت: اسرائیل از نمایندگان کنگره خواسته است تا توافق هسته‌ای با ایران را از دیدگاه منافع آمریکا و آنچه که برای این کشور مناسب است، بررسی کنند و نه بر اساس منافع اسرائیل.

تلاش رژیم صهیونیستی برای جلب حمایت کنگره آمریکا در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران در شرایطی تشدید شده است که برایان شاتز یکی دیگر از سناتورهای آمریکایی نیز حمایت خود را از توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

شاتز، شانزدهمین سناتور آمریکایی است که حمایت خود را از توافق هسته‌ای اعلام کرده و اوباما را یک گام دیگر به هدف خود نزدیک تر کرده است. حمایت شاتز از این لحاظ اهمیت دارد که چند روز پیش چاک شومر سناتور ایالت نیویورک مخالفت خود را با توافق هسته‌ای ایران اعلام کرده بود.

شاتز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده است که به این علت از توافق هسته‌ای حمایت می کند که این بهترین راهکار برای دور نگه داشتن تهران از بمب اتمی است. ایران هرگز نباید سلاح اتمی داشته باشد و به همین علت من از این توافق هسته‌ای حمایت می کنم.

آمریکا و سایر قدرت های جهانی شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان 23 تیرماه برجام را با ایران به امضا رساندند. بر اساس برجام، تهران موافقت کرده است تا در ازای لغو تحریم های بین المللی، بخشی از فعالیت های اتمی خود را محدود کند.

کنگره آمریکا اکنون تا اواسط سپتامبر فرصت دارد تا در خصوص این توافقنامه رای گیری کند. در صورت رد این توافقنامه از سوی کنگره، اوباما نیز 22 روز فرصت دارد تا آن را وتو کند. کنگره برای رد وتوی اوباما نیاز به دو سوم آراء نمایندگان دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس