سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنان حمایت ایران از گروه‌های مقاومت را حمایت از تروریسم می‌خواند و می‌گوید که اگر پول حاصل از کاهش تحریم‌ها به سمت گروه‌های مقاومت برود «آمریکا ابزار دیگری برای برخورد با تهران دارد.»

به گزارش مشرق، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب مواضع پیشین کشورش در خصوص نقش روسیه در بحران شرق اوکراین را تکرار کرد و گفت «مسکو نمی‌تواند همزمان جنگ و صلح را در اوکراین خواستار شود.»

سخنگو در خصوص حضور تروریست‌ها و بخصوص عناصر طالبان در خاک پاکستان هم سخن گفت و ضمن اشاره به نگرانی‌های منطقه‌ای و نگرانی ایران از تحرکات تروریست‌ها در داخل پاکستان گفت که سران اسلام‌آباد باید تروریست‌ها را شکست دهند و با این واقعیت که کشورشان به مأمن تروریست‌ها تبدیل شده، برخورد کنند.

در ادامه یکی از خبرنگاران از سخنگو پرسید که آیا تحرکات دیپلماتیک اخیر برای حل بحران سوریه با توافق ایران و 1+5 ارتباط دارد.

کربی گفت: «نه، همه به این موضوع واقف‌اند که بحران سوریه باید با روش سیاسی حل شود ولی باز هم می‌گوئیم که توافق با ایران تنها برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای بود و ارتباطی به مسائل سوریه ندارد.»

در ادامه خبرنگار دیگری در خصوص مسائل جاری اقلیم کردستان پرسید. وی گفت که «شایعاتی در کردستان مبنی بر تلاش «مسعود بارزانی» برای ادامه تکیه بر کرسی ریاست‌ این اقلیم وجود دارد و همین امر، نگرانی‌هایی را در میان مردم این منطقه ایجاد کرده، آیا آمریکا در این خصوص با مقامات کردستان مذاکره کرده؟»

سخنگو پاسخ داد: «در خصوص مسائل داخلی عراق نظر نمی‌دهیم.»

خبرنگار سوال دیگری هم داشت. وی گفت که «امروز نیروهای پیشمرگه با تسلیحات در اربیل حضوری پررنگ داشته‌اند. آیا آمریکا نگران آن نیست که تسلیحات اعطایی ایالات‌متحده، در درگیری‌های داخلی کردها مورد استفاده قرار گیرد.»

در اینجای جلسه، سوالات به سمت توافق هسته‌ای رفت.

خبرنگاری گفت که آیا آمریکا نگران نیست که منابع مالی حاصل از تخفیف تحریم‌ها صرف حمایت ایران از تروریسم و ثبات‌زدایی در منطقه شود.

سخنگو گفت: «نمی‌توان این احتمال را رد کرد که بخشی از این پول برای حمایت از حزب‌الله، حوثی‌ها و بشار اسد هزینه شود ولی بگویم که در صورت یافتن رد چنین اقدامی، ابزار دیگری علاوه بر تحریم‌ برای برخورد با ایران خواهیم داشت.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • kambiz ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    همش بلوفه.فقط یک گزینه نخ نما شده دارند اون هم حمله نظامیه که خودشون جرات این کارو هم ندارند
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    فعلا حضرت آقا سکوت کرده اند هر چی دلتان میخواهد بر زبانتان بیارید که خودتان هم می دانید با یک سخنرانی رهبرمان همه نقشه ها و اهداف شما از بین رفته و نابود خواهند شد.
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    غلط می کنند زورشون می رسید به حکومت سوریه در سال 2013 حمله می کردند
  • جواد ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    بیچاره ها گمان میکنند نفوذ ایران در بین گروههای مقاومت از دلار است. اگر این طور است " چرا با دلار های شیوخ عرب نمیتوانید جلوی این نفوذ را بگیرید.
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    عجب پر رو هایی هستنا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس