کد خبر 451826
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

وزارت خارجه اوکراین با تائید مواردی از ناآرامی در شرق این کشور در اطراف دونتسک اعلام کرد که تحولات منطقه نشانگر بحران آتی است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که وضعیت در شرق این کشور به گونه ایست که نشانه‌ای خطرناک از بحران آتی است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که در گیری‌هایی در منطقه گزارش شده و مقامات رسمی می‌گوید که این حملات سنگین‌ترین گلوله‌باران در منطقه از فوریه گذشته تاکنون بوده است.

بنابر اعلام ارتش اوکراین، ارتش این کشور تانک‌ها و حدود 200 تن از نظامیان استقلال‌طلب را در روستای «نوولاسپا»  به عقب راندند و گردان‌ها نیروهای خود را با تانک‌ها تقویت کردند و خودروهای زرهی را در نزدیکی «استاروناتیوکا» تقویت کرده‌اند. هر دوی این مناطق در فاصله 30 مایلی دونتسک قرار دارند.

یکشنبه گذشته 2 تانک متعلق به سازمان امنیت و همکاری اروپا در دونتسک به آتش کشیده شدند. «اولکساندار مونتوزاینیک» سخنگوی ارتش اوکراین، این عمل را غیرقانونی دانسته است.

در مقابل استقلال‌طلبان هم حمله به نظامیان اوکراینی را رد کرده‌اند و دولت این متهم کردند که تلاش می کند تا مناطقی که اعلام استقلال‌کرده‌اند را بار دیگر تصرف کند.

از آغاز بحران میان اوکراین و روسیه بیش از 6 هزار و 500 نفر جان باخته‌اند. تنش موجود که با توافق صلح در فوریه گذشته کمی فروکش کرد، به شکاف میان غرب و روسیه دامن زده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس