کد خبر 450469
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

وزیر خارجه آلمان در حالی که از اقدامات ترکیه در برابر داعش استقبال کرد، به این کشور در زمینه گسترش تنش در منطقه هشدار داد.

به گزارش مشرق، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان درباره وقوع جنگی جدید به ترکیه هشدار داد و ابراز امیدواری کرد که گام‌هایی برای حل بحران اوکراین برداشته شود.

وزیر خارجه آلمان به پایگاه خبری «ار پ آن‌لاین» گفت که از اقدام ترکیه در مبارزه با داعش استقبال می‌کند و ترکیه با این اقدام به شرکای اروپایی خود نشان داده است که این کشور بر روند صلح پایبند است.

وی همچنین گفت که مسئله‌ای که اکنون اهمیت دارد، کاهش خشونت و انتقام‌گیری است. اقدامات در مجموع به نفع ترکیه و نه فقط کردها خواهد بود. ضمن اینکه باید به وسیله مذاکره از درگیری‌ها و ناآرامی‌ها شبیه آنچه دهه 90 رخ داد، جلوگیری شود چرا که گسترش تنش، پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی برای کل منطقه خواهد داشت.

اشتاین‌مایر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به بحران اوکراین گفت: « توافق مینسک باقی خواهد ماند و این توافق، تنها توافق (معتبر)‌در این زمینه است که همه طرف‌ها آن را قبول دارند و  موردی جایگزین برای این توافق وجود ندارد.ما فقط نمی خواهیم که از لحاظ اقتصادی از اوکراین حمایت کنیم بلکه اصلاحات در اوکراین و پیشبرد این کشور به سمت مدرن شدن هم موردنظر است. آلمان حدود 700 میلیون یورو به عنوان کمک و اعتبار به این منظور اختصاص داده است.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس