کد خبر 443280
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

یک مقام ارشد دولت آمریکا تاکید کرد که واشنگتن آماده گسترش تحریم‌ها علیه روسیه است اگر مسکو مفاد توافقنامه مینسک را به طور کامل اجرا نکند.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دولت آمریکا در مصاحبه با اسپاتنیک در واکنش به گزارش های منتشر شده در خصوص آمادگی آمریکا برای قطع دسترسی روسیه به بازار اعتبارات مالی غرب، تصریح کرد: واشنگتن آماده است تا در صورتی که روسیه به توافقنامه مینسک عمل نکند، تحریم ها علیه مسکو را گسترش دهد.

وی در عین حال گفت: البته در شرایط کنونی هنوز هیچ اقدام جدیدی تعریف نشده است. در شرایط فعلی آمریکا هیچ اقدام جدیدی را علیه روسیه انجام نمی دهد ولی ما و شرکای بین المللی مان آماده افزایش هزینه ها برای روسیه هستیم و این مساله بستگی به اقدامات مسکو دارد.

قدرت های غربی در ماه ژوئن امسال تحریم های اعمال شده علیه روسیه را به مدت 6 ماه دیگر تمدید کردند. روز شنبه، تایمز لندن نوشته بود که مقام های آمریکایی پیش نویس طرح مربوط به قطع دسترسی روسیه به منابع اعتباری و مالی غرب را تنظیم کرده اند و در صورتی که روسیه به تعهدات خود در توافقنامه مینسک عمل نکند، تحریم های جدید اعمال خواهد شد.

این مقام آمریکایی افزود: همانطور که رهبران گروه 7 در نشست ژوئن خود تاکید کردند ما نیز بر این مساله تاکید می کنیم که ما و متحدان ما در گروه 7 همچنان نسبت به حفظ فشار بر روسیه متعهد هستیم تا به تعهدات خود در توافقنامه مینسک عمل کند.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط آمریکا و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد. پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در مارس سال گذشته، غرب بارها مسکو را به دخالت در بحران شرق اوکراین متهم کرده و بر اساس این ادعاها، تحریم های زیادی را علیه روسیه اعمال کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس