کد خبر 450307
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۵

یک دیپلمات آمریکایی که در مراسم هفتادمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما شرکت کرده بود، تاکید کرد که سلاح‌های اتمی هرگز نباید بار دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش مشرق، به نقل از آسوشیتدپرس، رز گوته مولر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل بالاترین مقام آمریکایی بوده است که در مراسم هفتادمین سالگرد بمباران اتمی شهر هیروشیمای ژاپن شرکت کرده بود.

گوته مولر در سخنانی گفت: بار دیگر بازماندگان سالخورده از بمباران اتمی هیروشیما را دیده است که داستان های خود را در خصوص این بمباران تعریف می کردند تا به جهان برای درک بهتر تبعات استفاده از تسلیحات اتمی، کمک کنند. این داستان ها باید به نسل های بعدی منتقل شود و جهان برای تلاش های خود برای جلوگیری از اشاعه سلاح را ادامه دهد.

گوته مولر تاکید کرد: من فکر می کنم که این مساله بسیار بسیار مهم است که این داستان ها به نسل بعدی منتقل شود. ما نمی خواهیم شاهد تکرار استفاده از سلاح های اتمی باشیم. مردم باید تبعات وحشتناک استفاده از سلاح های امنیتی علیه بشریت را بدانند.

بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا موجب مرگ بیش از 140 هزار نفر تا پایان سال 1945 میلادی شد. در بمباران اتمی شهر ناگازاکی نیز که روز 9 اوت 1945 میلادی اتفاق افتاد، حداقل 40 هزار نفر جان باختند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس