کد خبر 449618
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

اظهارات جنجالی وزیر دفاع ژاپن مبنی بر اینکه لایحه جدید امنیتی که اکنون در پارلمان در حال بررسی است، انتقال سلاح‌های اتمی نیروهای خارجی را بعید نمی‌داند، موج جدیدی از منازعات را به راه انداخت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، جن ناکاتانی، وزیر دفاع ژاپن با این حال به سرعت درصدد اصلاح سخنانش برآمد و افزود که چنین واقعه‌ای در حقیقت غیرممکن است چراکه سیاست طولانی‌مدت توکیو در نداشتن و تولید کردن تسلیحات اتمی و اجازه ندادن به سایرین جهت وارد کردن آنها به این کشور است.

با این حال یکی از نمایندگان اپوزیسیون پارلمان ژاپن، از ناکاتانی خواست تا به دلیل بیان چنین اظهاراتی عذرخواهی کند؛ اظهاراتی که یک روز پیش از هفتادمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما توسط نیروهای آمریکایی مطرح شد.

این سخنان همچنین ممکن است شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن را وارد دردسر جدیدی بکند. آبه اخیراً به دلیل پافشاری در تصویب لایحه جدید امنیتی از سوی مخالفان و برخی گروه‌های مردمی به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

لایحه امنیتی جدید که محبوبیت چندانی ندارد تاکنون در یکی از دو مجلس ژاپن تصویب شده است. تصویب شدن این لایحه در مجلس عالی در حالی در پیش است که اکثریت این مجلس در دست حامیان آبه است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس