نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که 45 درصد از آمریکاییها از تصمیم این کشور برای بمباران اتمی ژاپن در طول جنگ جهانی دوم دفاع می‌کنند و تنها 20 درصد این تصمیم‌گیری را غلط ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش  مشرق، بنا بر نتایج بدست آمده از یک نظرسنجی جدید، جوانان آمریکایی هزاره دوم برین باورند که ایالات متحده نمی‌بایست در جنگ جهانی دوم علیه ژاپن، سلاح اتمی به کار می‌برد. این درحالی است که موافقان این تصمیم در میان آمریکایی‌ها کم نیستند.

پایگاه تحلیلی «نشنال اینترسپت» در گزارشی با یادآوری هفتادمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی به تازه‌ترین نظرسنجی موسسه «یوگاو» اشاره می‌کند که درباره اختراع سلاح اتمی و تصمیم آمریکا به کاربست آن در طول جنگ جهانی دوم، نظر آمریکایی‌ها را جویا شده است.

نتایج بدست آمده از نظرسنجی نشان می‌دهد، آمریکایی‌های جوان‌تر برین باورند که کاربست سلاح اتمی از سوی آمریکا اشتباه بوده است. 45 درصد از پاسخ‌دهندگان که بین 18 تا 29 سال سن داشتند تصمیم آمریکا را اشتباه ارزیابی کرده‌اند در حالیکه تنها 41 درصد معتقدند واشنگتن تصمیم درستی گرفته بوده است.

جای شگفتی ندارد که پاسخ‌دهندگانی که سن بالاتری داشتند از تصمیم آن زمان واشنگتن دفاع کرده‌اند. به طور مثال از میان پاسخ‌دهندگان 45 تا 56 ساله، 55% تصمیم واشنگتن را درست ارزیابی می‌کنند و در این رنج سنی تنها 21% به اشتباه بودن این تصمیم باور دارند. از میان پاسخ‌دهندگان بالای 65 سال، درصد موافقین تصمیم حمله اتمی به ژاپن به 65 درصد دربرابر جمعیت 15 درصدی مخالفین می‌رسد.

در کل، 45 درصد از تصمیم آمریکا مبنی بر بمباران اتمی ژاپن در طول جنگ جهانی دوم، دفاع کرده‌اند و 20 درصد نیز این تصمیم‌گیری را غلط ارزیابی کرده‌اند.

نظرسنجی‌هایی که درست بعد از جنگ انجام شده از پشتیبانی قریب به اتفاق آمریکایی‌ها از تصمیم حمله اتمی به ژاپن خبر می‌دهد. در نظرسنجی که از سوی موسسه «گالوپ» در اوت 1945 صورت گرفت، 85 درصد از آمریکایی‌ها از تصمیم بمباران اتمی شهرهای ژاپن حمایت کردند و تنها جمعیتی 10 درصدی از شرکت‌کنندگان مخالف این تصمیم بودند.

در نظرسنجی دیگری که در همان زمان انجام شد، 23 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که آرزو می‌کردند ایالات متحده پیش از آنکه توکیو شانسی برای نجات بیابد، تعداد بیشتری بمب اتمی روی شهرهای ژاپن می‌ریخت. تعداد افرادی که آن زمان این رویا را داشتند حتی از تعداد مخالفین حمله اتمی بیشتر بوده است.

حامیان حمله اتمی آمریکا به ژاپن پس از جنگ روند کاهشی را پیموده است ولی هنوز بالای 50 درصد با این حمله موافقند. به طور مثال، موسسه «گالوپ» در 50 امین سالگرد بمباران اتمی ژاپن، طی نظرسنجی دریافت که 59 درصد آمریکاییها تصمیم به بمباران اتمی را درست ارزیابی می‌کنند. ده سال بعد، درصد پشتیبانان به عدد 57 درصد رسید که هنوز هم رقم بالاییست.

نظرسنجی موسسه «کویننیپیاک» در سال 2009 نشان می‌دهد که در آنزمان حمله اتمی به ژاپن 61 درصد موافق و تنها 22 درصد مخالف داشته است.

با وجود اجماعی که هنوز در درست خواندن تصمیم حمله اتمی به ژاپن از سوی مردم آمریکا برقرار است، قریب به اتفاق آمریکایی‌ها، سلاح اتمی را چیز بدی می‌دانند. نظرسنجی جدید «یوگاو» نشان می‌دهد 62 درصد آمریکایی‌ها اختراع سلاح اتمی را «بد» می‌دانند در حالی که 20 درصد آن را «خوب» ارزیابی می‌کنند. 19 درصد در این میان سکوت کرده‌اند. از این میان جمعیتی که بنا بر اعلام خودشان جمهوری‌خواه بوده‌اند، 35 درصد اختراع سلاح اتمی را اتفاقی «خوب» می‌دانند در حالی که این رقم در میان آنها که اعلام کرده‌اند دموکرات هستن به 12 درصد می‌رسد. اما در مجموع هر دو حزب درباره اینکه اختراع سلاح اتمی رویداد بدی بوده، اتفاق نظر دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    1 1
    جنون و جنایت میراث امریکایی هست
  • رهگذر ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    2 1
    این آمار عجیب نیست وقتی خود مردم ژاپن هم قبول دارند که حقشان بوده!
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    1 2
    متاسفم برای ملت وحشی امریکا
  • سعید ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    1 2
    ای کاش سلاح اتمی هیچ وقت اختراع نشده بود اگه این همه پول و انرژی و استعداد که صرف ازمایشهای هسته ای و رقابت های اتمی می شه صرف حل یکی از مشکلات کره زمین می شد دنیا جای بهتری بود استفاده از سلاح هسته ای و سوزاندن تر و خشک مردم ناکازاکی و هیروشیما کار وحشیانه ای بوده اما باید تاریخ را به دقت و بی طرفانه خواند و فهمید که امپراتوری وحشی ژاپن در جنگ و جهانی دوم چه به سر همسایه ها و نوامیس ان ها اورده است و مثل کاسه داغتر از اش حتابعد سقوط هیتلر و اعدام موسولینی حاضر به اتش بس نبود و با چسبیدن به یک ایدئولوژی پوسیده بهانه لازم را به امریکا داد و جان مردم کشورش را فدای لجبازیها و جهالت خود و سبوعیت دولت امریکا کرد
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    1 0
    مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس