کد خبر 449249
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۴

یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است که فضای پس از تحریم به ایران امکان حضور پرقدرت در عرصه خرید هواپیماهای مسافرتی را می‌دهد و نمی‌توان در این شرایط با اتکاء بیش از حد به یک انتخاب، دیگر گزینه‌ها را فراموش کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا منظری تصریح کرد: با توجه به این‌که در طول سال‌های گذشته ناوگان هوایی ایران به دلیل تحریم‌های صنعت هواپیمایی و البته تحریم‌های مالی نتوانسته آن طور که باید و شاید از هواپیماهای جدید استفاده کرده و ناوگان خود را نوسازی کند، قطعا نیاز به این خواهد داشت که در روزهای پس از تحریم فکری جدی برای این موضوع به خرج دهد.

وی با بیان این‌که بازار ایران برای بسیاری از شرکت‌های هواپیماسازی بزرگ دنیا یک فرصت مهم به حساب می‌آید، اظهار کرد: وقتی پس از سال‌ها یک بازار چند ده میلیارد دلاری به روی شرکت‌های بزرگ دنیا باز می‌شود قطعا رقابت برای تصاحب آن در دستور کار بسیاری از آنها قرار می‌گیرد و از این ‌رو می‌توان این موضوع را برای ایران یک برگ برنده به حساب آورد.

این کارشناس صنعت هواپیمایی ادامه داد: در این شرایط به نظر می‌رسد سنجش دقیق شرایط بازار و انتخاب هواپیماهای جدید براساس نیازهای کشور عقلانی‌ترین گزینه‌ای باشد که پیش روی ما قرار دارد قطعا به صرفه‌ترین انتخاب این است که براساس نیاز داخلی هواپیماهای مختلف را بررسی کرده و بهترین انتخاب را انجام دهیم.

منظری با بیان این‌که نباید ناوگان هوایی ایران خود را تنها متکی به یک شرکت یا کشور هواپیماساز بکند، تاکید کرد: قرار‌دادن تمام تخم‌مرغ‌هایمان در سبد یک شرکت هواپیمایی کار درستی نیست. ما باید براساس نیازمان از تمام گزینه‌هایمان در بازار استفاده کرده و از شرکت‌های مختلف، هواپیماهای مورد نیاز را خریداری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت‌های هواپیماساز روسی تا چقدر شانس حضور دوباره در بازار ایران را خواهند داشت نیز اظهار کرد: با توجه به سابقه‌ی نه چندان مثبت این هواپیماها در سال‌های گذشته شاید ورود دوباره آنها قدری دشوار باشد البته ما نباید هیچ گزینه‌ای را فراموش کنیم و می‌توان حتی هواپیماهای جدید روسی را نیز ارزیابی کرد.

این کارشناس صنعت هواپیمایی خاطر نشان کرد: در صورتی که هواپیماهای جدید این کشور بتوانند از نظر ایمنی و شرایط ناوگان هوایی ایران خود را به درستی ثابت کنند، می‌توان تصور کرد که برخی از آنها از سوی ایرلاین‌های ایران مورد توجه قرار گیرند در غیر این صورت در شرایط پس از تحریم می‌توان به گزینه‌های دیگر و شرکت های مختلف نیز فکر کرد.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    صنعت روس و چین امتحان خودشان را پس دادهاند بنابراین ازموده را ازمودن خطاست. وقتی بحث جان مردم در میان باشد پس تکلیف اخلاقی حکم می کند که از این فرصت بدست امده بهترین انتخاب رابکنیم ضمن اینکه بجهت داشتن نیروی توانمند هدایت وراهبری هواپیما ، مشکلی در استفاده ار هواپیماهای پیش رفته غربی نداریم
  • بهنام ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    بنده به هیچ عنوان سوار هواپیمای روسی نمیشم
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    میتسوبیشی ژاپن جت منطقه ای 70 نفره داده خوشگله
  • عبد خدا ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    حالم از تخم مرغ به هم میخوره برا هرچیزی باید حواسمون باشه که تخم مرغامونو تو چندتا سبد بزاریم کمرمون درد گرفت از بس سبدهای مختلف حمل کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس