به گزارش مشرق، محمدرضا کاظمیپور با بیان اینکه نیازسنجی از ایرلاینها برای بهکارگیری نیروهای جدید فنی و خلبان در حال انجام است تا مشخص شود تا 5 سال آینده نیاز به چه تعداد خلبان و نیروی فنی وجود دارد، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری قصد جوانسازی کادر خلبانانی و نیروهای فنی را دارد٬ هماکنون به کمبود خلبان و نیروهای فنی احساس نمیشود، اما با لغو تحریمها و توسعه ناوگان هوایی این نیاز و کمبود احساس میشود.
وی ادامه داد: برخی خلبانان آموزش دیده که دارای گواهینامه CPL و IR هستند در مقطع کنونی به دلیل کمبود هواپیما نمیتوانند پرواز داشته باشند و نتواستهاند استخدام و جذب شوند.
وی با بیان اینکه استفاده از خلبانان نظامی در ایرلاینهای داخلی به دلیل هزینه کمتر آنها برای شرکتهاست، بیان کرد: خلبانانی که در آموزشگاهها آموزش میبینند، خلبان نیستند و باید به صورت کمک خلبان دورههایی را بگذرانند، این مسئله 50 تا 60 میلیون تومان برای ایرلاینها هزینه دارد.
وی با یادآوری اینکه خلبانانی که از مراکز آموزشی تعلیم میبینند صرفا 160 ساعت پرواز داشتهاند٬ ادامه داد: ایرلاینها بیشتر تمایل دارند از خلبانان باتجربه و با ساعت پرواز بالا استفاده کنند.
کاظمی پور افزود: آمار خلبانان خارجی نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است به طوری که بیش از 90 درصد خلبانان فعلی ایرانی هستند و آمار کمکخلبانان غیرایرانی نیز به صفر رسیده است.
مدیرکل دفتر گواهینامهها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: بیش از 80 درصد ایرلاینها به نیازسنجی سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ دادند و در حال حاضر بررسیها نیز در خصوص تعداد خلبانان آموزش دیده آغاز شده که تا یک ماه آینده آمار مناسبی از وضعیت نیاز شرکتها و خلبنان آموزش دیده آماده و گردآوری میشود.
وی ادامه داد: برخی خلبانان آموزش دیده که دارای گواهینامه CPL و IR هستند در مقطع کنونی به دلیل کمبود هواپیما نمیتوانند پرواز داشته باشند و نتواستهاند استخدام و جذب شوند.
وی با بیان اینکه استفاده از خلبانان نظامی در ایرلاینهای داخلی به دلیل هزینه کمتر آنها برای شرکتهاست، بیان کرد: خلبانانی که در آموزشگاهها آموزش میبینند، خلبان نیستند و باید به صورت کمک خلبان دورههایی را بگذرانند، این مسئله 50 تا 60 میلیون تومان برای ایرلاینها هزینه دارد.
وی با یادآوری اینکه خلبانانی که از مراکز آموزشی تعلیم میبینند صرفا 160 ساعت پرواز داشتهاند٬ ادامه داد: ایرلاینها بیشتر تمایل دارند از خلبانان باتجربه و با ساعت پرواز بالا استفاده کنند.
کاظمی پور افزود: آمار خلبانان خارجی نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است به طوری که بیش از 90 درصد خلبانان فعلی ایرانی هستند و آمار کمکخلبانان غیرایرانی نیز به صفر رسیده است.
مدیرکل دفتر گواهینامهها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: بیش از 80 درصد ایرلاینها به نیازسنجی سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ دادند و در حال حاضر بررسیها نیز در خصوص تعداد خلبانان آموزش دیده آغاز شده که تا یک ماه آینده آمار مناسبی از وضعیت نیاز شرکتها و خلبنان آموزش دیده آماده و گردآوری میشود.