کد خبر 449240
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۹

خشم مردم یمن تا آنجا بالا گرفته است که به دنبال اعاده سرزمین‌های غصب شده توسط عربستان هستند. استان‌هایی نظیر نجران و جیزان از استان‌های جدا شده از یمن هستند که مردم این مناطق نیز مقاومت خود را آغاز کرده و به عمق خاک عربستان حمله کرده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه «حمایت» در یادداشتی به قلم «اصغر زارعی» نوشت:

با گذشت بیش از 120 روز از آغاز تهاجم گسترده و فاجعه‌بار رژیم آل سعود به یمن و بمباران 24 ساعته مناطق مسکونی و غیرنظامی و علیرغم نابود کردن زیرساخت‌ها طی 4 ماه اخیر، مقاومت این ملت غیور به سیاق گذشته استمرار داشته و روز به روز بر علوّ و رفعت جایگاه و پایگاه نیروهای مردم، خصوصاً انصارالله افزون گشته است.

روند قوت گرفتن انصارالله آنچنان شدّت گرفته است که برخی از جریانات داخلی سیاسی مذبذب و مشکوک به اهداف این گروه مردمی با مشاهده سبعیتی که از سوی نیروهای سعودی و متحدین آن در بمباران مردم بی‌دفاع صورت گرفته و نیز سبک مقاومت انصارالله، به طیف گروه‌های حامی مقاومت پیوسته و موجبات انسجام بیشتر فراهم شده است.

عجز سرمداران سعودی در حصول دستاوردهای قابل توجه در سه جبهه میدانی، سیاسی و رسانه‌ای از یک سو و تحمیل جنایات بی‌سابقه به مردم این کشور که نمونه آن را تنها می‌توان در کشتار غیرنظامیان در نواره غزه توسط رژیم جعلی صهیونیستی آدرس داد از سوی دیگر، موجب گردید تا پرونده اقدامات ضدّانسانی و غیربشری عربستان نه تنها در نزد افکار عمومی کشورهای مسلمان منطقه و مردم عربستان سنگین‌تر شود بلکه در پیشگاه آزادیخواهان جهان هم به معضلات جدّی دچار گردد. تردید و تذبذب در بین ارکان حاکمیت آل سعود برای تداوم این جنگ نیز مزید بر علت شده و یک بازی دو سر باخت را رقم زده است.

این در حالی است که از روز دوشنبه حملات وسیع هوایی و زمینی ائتلاف سعودی در استان «لحج» در جنوب یمن برای اشغال پایگاه هوایی «العند» آغاز شده است.

 با گذشت چهار ماه از حملات هوایی عربستان علیه یمن این اولین بار است که قریب به 3000 نیروی زمینی از عربستان، امارات و تعدادی نیز از مصر وارد یمن شدند و از جنوب غربی و شرقی پایگاه «العند» با پوشش گسترده و بمباران هوایی مداوم به این پایگاه حمله کردند.
 هر چند نیروهای وابسته به عربستان مدعی اشغال پایگاه شدند اما «سرتیپ شرف لقمان» سقوط پایگاه «العند» را تکذیب و تأکید کرد که کماکان ارتش و نیروهای مردمی بر این پایگاه تسلط دارند.

تهاجم زمینی اخیر که با حمایت تمام قدّ ایالات متحده و متحدین منطقه‌ای عربستان طراحی شده است، سعی دارد تا در جبهه‌های میدانی به پیروزی‌های منطقه‌ای دست پیدا کند. از اهداف این حمله تصرف شهر کلیدی «عدن» پایتخت سابق یمن جنوبی است تا از این رهگذر بنای مخروبه حاکمیت دولت مستعفی، فراری و خائن عبدربه منصور هادی بازسازی گردد.

در این راستا تلاش رسانه‌ای گسترده‌ای برای القای غیرواقعی تصرف فرودگاه عدن توسط نیروهای وفادار به منصور هادی شکل گرفت که تا به امروز این خواسته آنان محقق نگردیده است.

«خالد بحاح» نخست وزیر دولت خائن یمن هم طی سفر نیم‌ساعته خود به شهر عدن، با استقبال داغ و شلیک گلوله از سوی مخالفین خود رو به رو و مجبور شد به ریاض بازگردد.

گسیل داشتن حدود 3 الی 4 هزار نفر نظامی در معیّت نیروهای القاعده و تکفیری‌های داعش، موجب می‌شود تا حزب اصلاح و سایر جریان‌های وابسته به عربستان و منصور هادی بتوانند در بخش‌های از استان مأرب و شهر استراتژیک عدن اعمال قدرت کرده، این مناطق را تا جایی که مقدور باشد به تصرف خود در آورند و از این طریق دولت منصور هادی را به عدن بازگردانند.

 عربستان و آمریکا در تلاشند کنترل پایگاه نظامی العند در استان لحج را به دست گیرند تا در آینده از آنجا به عملیات گسترده در سایر مناطق اقدام کنند و پس از تسلط بر شهر عدن برای حملات زمینی در یمن برنامه‌ریزی نمایند.

در مذاکرات دولت منصور هادی با وزیر خارجه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تلاش گردید تا موافقت آنان با بازگشت دولت فراری یمن جلب گردد اما در جبهه میدانی چنین امری روی نداد و علیرغم تمام تجهیزات فراهم آمده برای تسلط بر عدن، تهاجم شدید 10 روزه آنان ناکام مانده است و همچنان این دور باطل به رویه خود ادامه می‌دهد.

قطعاً دولت منصور هادی در آینده یمن هیچ جایگاهی نخواهد داشت زیرا ادّعا و مستند رژیم آل سعود که از آن طریق آمریکا، سازمان ملل و شورای امنیت را مجاب به همکاری کرده بود، در حال رنگ باختن است.

دعوت منصور هادی برای مقابله با شورش علیه دولت به اصطلاح قانونی وی همان دلیلی است که با تمسک به آن تهاجم سعودی سازمان یافته است اما انسجام و هم‌پیمانی سایر گروه‌های مردمی با انصارالله، موجب شد تا چنین دلیلی دیگر محکمه‌پسند نباشد.

خشم مردم یمن تا آنجا بالا گرفته است که به دنبال اعاده سرزمین‌های غصب شده توسط عربستان هستند. استان‌هایی نظیر نجران و جیزان از استان‌های جدا شده از یمن هستند که مردم این مناطق نیز مقاومت خود را آغاز کرده و به عمق خاک عربستان حمله کرده‌اند.

به نظر می‌رسد عربستان در این مناطق به صورت تدریجی در حال از دست دادن تسلط و کنترل خود است. حاکمان ریاض پیش از این نیز 3 بار به خاک یمن تجاوز کرده و شکست‌های سختی را متحمّل شده‌اند. اولین حمله در دهه 30، دومین در دهه 60 و سومین بار در دهه 80 میلادی صورت گرفت و عربستان هر بار سعی نمود تا از یمن به عنوان حیاط خلوت استفاده کند.

 از نگاه عربستان، یمن منطقه‌‌ حائل امنیتی است که ضروری است برای تامین اهداف این کشور در شاخ آفریقا تحت سیطره و تسلط سیاسی و نظامی باقی بماند.

 این نگاه قطعاً مورد حمایت آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی است اما امروز مردم و انقلابیون این کشور قادرند خط بطلانی بر این سیاست جائرانه کشیده و مقاومت را به گونه‌ای متفاوت در منطقه تقویت نمایند.

 ایستادگی مردم یمن در کنار ملت‌های فلسطین، لبنان، سوریه و عراق، مقاومتی جانانه و فراگیر را برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار و نوکران منطقه‌ای آنان که جنگ نیابتی را به ملت‌ها تحمیل کرده‌اند به وجود آورده است و نتیجه‌ای جز خواری و ذلت برای عاملان این توطئه به بار نخواهد آورد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    اونی که به درجه استیصال رسیده همونیه که اخبار دروغ پخش میکنه !! رییس جمهور فراری و خائن ؟؟؟ اگر رییس جمهوره حتی هم اگه فراری باشه باز هم رییس جمهوره چون توسط مردم انتخاب شده عدن ولحج وابین هم الان دست نیروهای رییس جمهور قانونی ومنتخب مردم است که اونها رو از دست نیروهای ارتشی وابسته به دیکتاتور سرنگون شده یعنی علی عبدالله صالح وهمراهانش یعنی حوثیها درآوردند والان به سمت شمال در حال پیشروی هستند .
  • سید ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    رئیس جمهور خود فروخته وخائن کسی که برای رسیدن به قدرت نامشروع خود حاضر به از بین رفتن ملت خود وامکانات زیربنایی کشورش است.... شما ناشناس. .محترم چشمتان را به واقعیتهای یمن بسته اید عربستان ومزدوران داخلیش بحمدالله به هیچ هدف استراتژیکی دریمن دست نیافته اند بلکه به صورت جدی مرزهای خودرا ناامن کرده اند ملت یمن ملتی بزرگ و امتحان پس داده روزگار سخت هستند. ...
  • پويا ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    برو بگير بخواب زياد حرف نزن، اگه منخب مردم بود فرار نميكرد پس چشمهات رو وا كن و دهنت رو ببند
  • مهدي ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    خوي وحشي گري اين بي صفتان آل سعود بر كسي پوشيده نيست فقط همين را بدان اي شخصي كه خود را ناشناس معرفي نموده وبه حمايت از اين جانوران پرداخته اي كدام فرد غيور وميهن دوستي فارغ از مذهب حاضر ميشود هموطنان خود را در اين رنج و مصيبت ببيند و لب فر بندد وبگذارد بيگانگان هر چه ميخواهند با مردم وهموطنانش انجام دهند اف بر چنين فرد بي غيرتي، از آن نماد انگليس كه براي خود انتخاب نموده اي شيوه فكري تو روشن گشته واف بر تو وامثال خود فروخته ودون مايه اي چون تو وبدان واين راآويزه گوشت كن اگر ملتي عزم نمايد كه مقاومت كند در راه خدا و از خدا ياري جويد احدي نمي تواند اين مقاومت را بشكند تو زنده وتاريخ نيز پابرجا بمان و آخر شاهنامه را ببين
  • امیر ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    خاک بر سر یه همچین رییس جمهوری که میره پناهنده میشه به کشور خارجی و میشه عروسک خیمه شب بازی دست بیگانه .توصیفی برای خیانتکار از این واضحتر من سوال ندارم..شمایی هم که این نظر بالا رو دادی یا کینه داری نسبت به ایران یا نمیدونم شاید حالت خوب نباشه...
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    نظر نده این همه مردم بیگناه رو عمه ی من به کشتن داره؟
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    حتما معتقدی که بشار اسد هم باید کنار رود آره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس