اهمیت بسیار بالای پایگاه نظامی باعث شده که شب و روز زیر بمباران جنگنده‌های رژیم سعودی و حملات عناصر وابسته به منصور هادی قرار گیرد.

به گزارش مشرق، رژیم سعودی در ششم فروردین ماه سال جاری با مشارکت آمریکا و ائتلاف کشورهای عربی (بجز عمان) تجاوز به خاک یمن را آغاز کرد که طی آن تا کنون 4025 تن از جمله 660 زن و 938 کودک شهید و 8950 تن از جمله 625 زن و 715 کودک زخمی شدند.

عربستان در ادامه حملات خود به استان عدن قصد تسلط بر پایگاه نظامی «العَنَد» را دارد که در این راستا، رسانه‌های وابسته به بلوک غرب در حال بمباران رسانه‌ای برای پیروز جلوه دادن نیروهای مزدور سعودی هستند و شبکه‌هایی همچون "اسکای نیوز"، "الجزیره"، "بی‌بی‌سی" و "العربیه" بارها و بارها خبر سقوط این پایگاه استراتژیک را اعلام کردند.

در این هجمه‌های تبلیغاتی، الجزیره و اسکای نیوز بار اصلی را به دوش می‌کشند و شبکه قطری الجزیره روز دوشنبه 12 مردادماه با نشان دادن گزارش زنده تلویزیونی مدعی شد که نیروهای سعودی هم‌اکنون بر فرودگاه العند مسلط شده‌اند.

این درحالی است که «سید صادق الشرفی» عضو جنبش انصار الله یمن، صبح امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ابنا اخبار مربوط به سقوط پایگاه العند را تکذیب کرده و اظهار داشت: تصاویر پخش شده از شبکه الجزیره کاملاً کذب بوده و این بازی رسانه‌ای در مورد عدن نیز تکرار شده بود. حداقل فاصله درگیری‌ها تا این فرودگاه 60 کیلومتر است.

همچنین شبکه‌ تلویزیونی المیادین، العالم و المسیره در گزارشی تصرف پایگاه نظامی العند توسط نیروهای سعودی را رد کردند.

چرا عربستان سعودی سعی در تصرف «العند» دارد؟

پایگاه نظامی العند که در استان "لحج" واقع در جنوب یمن قرار دارد؛ این روزها شاهد شدیدترین درگیری‌ها بوده و اخبار ضد و نقیض بسیاری مبنی بر سقوط یا عدم سقوط آن در جریان است.

اهمیت بسیار بالای این پایگاه از نظر نظامی و موقعیت استراتژیک آن باعث شده که شب و روز زیر بمباران جنگنده‌های رژیم سعودی و حملات عناصر وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، قرار گیرد.

العند از بزرگترین پایگاه‌های نظامی یمن است که اهمیتی تاریخی نیز دارد. اینجا در واقع فقط یک پایگاه زمینی نیست، بلکه از نیروی هوایی و زمینی پشتیبانی می‌کند.

"یک فرودگاه نظامی کامل و مجهز"، "یگان‌های توپخانه‌ای"، "تانک" و "پیاده نظام" تنها بخشی از این پایگاه را تشکیل می‌دهد.

همچنین در العند، "ذخایر مهمات و اسلحه"، "دو تیپ نیروی زمینی"، "یک تیپ شکاری"، "مراکز آموزش نظامی" و "دانشکده نیروهای هوایی" دیده می‌شود.

بخش دیگر این پایگاه "آشیانه‌های فوق مجهز نگهداری و تعمیرات هواپیما" بوده که در نوع خود یکی از کم‌نظیرها است.

العند شبیه یک شهر کامل است که در آن "منازل افسران و خانواده‌هایشان"، "بیمارستان" و "مدرسه" تعبیه شده است.

این پایگاه در منطقه صحرایی و خالی از سکنه ساخته شده و فاصله آن از دریای سرخ 55 کیلومتر است تا ارسال و دریافت نیرو از ناو جنگی (دریا) آسان باشد.

العند در فاصله 60 کیلومتری از شمال شهر مهم عدن قرار دارد و امن کننده مسیر رابط بین دو استان "أبین" و "لحج" است که قادر به اجرای عملیات نظامی به سمت سه شهر عدن، أبین و لحج است.

از دیگر اهمیت‌های این پایگاه، رابط امدادی بودن آن بین "صنعا" پایتخت یمن و مسیر تعز ــ عدن است که در صورت سقوط العند، تعز هم سقوط خواهد کرد.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    فرودگاه متاسفانه سقوط کرده تصاویرشم موجود است
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    اون از عدن اینم از اینجا!! میگفتید عدن دست حوثی هاست پس چی شد ؟! اینم مثل همون!
  • محسن ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    پایگاه نگو بگو نصف کشور یمن
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    امیدوارم حق به حق دار برسه لعنت به کودک کشان سعودی
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    اگه یمنی ها بتونن یه کم دیگه مقابل عربستان مقاومت کنن ان شاالله خبرای خوبی از حوثی ها می شنویم به امید پیروزی اونها
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    فرودگاه بره مقاومت یمنی ها سقوط نکرده که برادر
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    عربستان این همه سلاح و ابزار و حمایت رسانه ای جهانی داره انگار نه انگار دارن کودک هارو توی یمن می کشن و جهانیان هم هیچ کاری نمیکنن
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    آره بابا خیلی بزرگه
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    ان شا الله
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    عربستان هم از آمریکا یاد گرفته برای تقویت غرور ملی و روحیه دادن به مردمش و جذب نیرو برای ارتش اول به کشورهای ضعیف حمله کنه و برای خودش یه پیروزی قطعی و راحت بدست بیاره ! انشا الله که یمنی ها اگر کمی هم خون شیعی تو رگشون هست مقاومت کنن و کشورشون رو راحت و دو دستی تقدیم سعودی نکنند
  • morteza ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    دنیا رو چه شده؟؟؟؟ عربستان به یمن حمله میکنه و ترکیه به سوریه و روسیه به اوکراین و ... این تفکر باید ریشه کن بشه... صلح طلباش کجان؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس