کد خبر 449823
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

رئیس جمهور فراری یمن روز گذشته به فرودگاه قاهره رسید تا با دعوت رئیس جمهور مصر در جشن افتتاح کانال جدید سوئز شرکت نماید اما السیسی طبق عرف کشورهای عربی به استقبال وی نیامد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن پس از ورود به قاهره با استقبال گرم «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر مواجه نشد و آنطور که باید در عرف کشورهای عربی مورد استقبال قرار بگیرد با وی رفتار نشد.

«عبدربه منصور هادی» روز گذشته به فرودگاه قاهره رسید تا با دعوت رئیس جمهور مصر در جشن افتتاح کانال جدید سوئز شرکت نماید اما السیسی طبق عرف کشورهای عربی به استقبال وی نیامد و به جای خود وزیر آموزش فنی مصر را برای استقبال از عبدربه منصور هادی فرستاد.

این در حالی است که «ریاض یاسین» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن و «بدر باسلمه» وزیر حمل ونقل و «عبدالله العلیمی» معاون رئیس دفتر رئیس جمهور مستفی و فراری یمن، هادی را در این سفر همراهی می‌کنند.

شایان ذکر است عدم استقبال گرم از عبدربه منصور هادی در مصر نشان دهنده تایید نکردن مصر از تجاوز به یمن و به رسمیت نشناختن مشروعیت هادی و نماینده ملت یمن نبودن وی از نظر رئیس جمهور مصر است.

دست کم ۲۹ رئیس جمهور، شاه و شاهزاده در کنار وزرای خارجه کشورهای مختلف در مراسم افتتاح کانال سوئز جدید حضور پیدا خواهند کرد.

در آگوست سال گذشته پروژه ساخت دومین کانال سوئز به دستور رئیس جمهور مصر آغاز شد. با وجود اینکه السیسی از لحاظ زمانی به وعده خود عمل کرده اما این کانال با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و بخش عظیمی از مناطق اطراف این پروژه به زیر آب رفته‌ است.

{$sepehr_album_29423}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    اگر مورد تأییدشون نبود که دعوتش نمیکردن
  • نیما ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    پهن کردن فرش قرمز کجاش استقبال سرده؟
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    منصور هادی رو بیخیال. طرف تو یه سال یه کانال سوئز دیگه حفر کرده! مگه میشه ؟ مکه داریم؟!!
  • علی اکبر ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    بسم الله النور . ملت یمن اصلا از این رفتارهای گستاخانه و بی شرفانه ی کشور های عربی ناراحت نشن ، اونا کسی نیستن که بخوان ملت یمن رو تحریم کنن یا در تنگنای دیپلماتیک قرار بدن ! ملت یمن کافیه که به خدا توکل کنن و بعد به کشورهای مبارز و انقلابی مثل ایران نگاه کنن که در تجاوز هشت ساله رژیم صدام به ایران تمام کشورهای عربی به جز سوریه از صدام حمایت میکردند ، اما به لطف خدا و اهل بیت علیهم السلام و شهدای دلیر و جانبازان غیور مملکتمان ، صدام لعین شکست خورد و رژیمش بیش از پیش ضعیفتر ، اما امروز ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار در سطح جهان قرار داره . ملت یمن فقط باید به خداوند و توان داخلی خودشون تکیه کنند ، به خدای احد و واحد قسم ، ملت یمن یکهزارم مشکلات و گرفتاری های ملت ایران رو در اوایل انقلاب و جنگ هشت ساله ندارن ، اما مطمئن باشن که اگه به خدا توکل کنن و کمربند همت رو برای آزادی مملکتشون ببندند ، تمام کشورهای جهان هم اگه پشت اون خیانتکار کثافت و بی عرضه یعنی منصور هادی و حامیانش قرار بگیرن باز هم هیچ غلطی نمیکنن و نخواهند کرد . والسلام .
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    نمیدونم چرا هر وقت این خاین فراری رو میبینم یاد بختیار و بنی صدر میفتم
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    اونوقت ما با دلار های نفتی نتوانستیم پل خلیج فارس را درست کنیم
  • ناشناس ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خدایا این بی غیرتا که برای دو روز ریاست کردن به مملکت وزن وبچه و نابودی کشورشان با غربیها واسرایلها پیمان دوستی می بندند را در دنیا خوار ذلیل ودر اخرت عذاب الهی گرفتار فرما
  • پارسا ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    احتمالا السیسی دوباره از عربستان باج میخواد به دهنش مزه کرده.
  • ساکن کانادا ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    لعنت خدا به ال سعود ومنصور هادی
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    تف بر صورتت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس