کد خبر 447864
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

معاون هماهنگ‌کننده «سپاه کربلا»ی مازندران گفت: مازندران 150 شهید جنگل دارد و پیگیر هستیم تا اردوی راهیان نور در مناطق جنگلی مازندران راه‌اندازی شود.

به گزاراش گروه جهاد و مقاومت مشرق، جواد بخشی اظهار کرد: تجلیل از شهدای جنگل‌های مازندران از جمله برنامه‌های دیگر این نهاد است و مقرر شده است تا اردوهای راهیان نور به جنگل‌های، آمل، جوارم سوادکوه، قائمشهر و امامزاده علی ساری که 140 تا 150 شهید در جنگل‌های مازندران به شهادت رسیده‌اند، سوق داده شود.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور در سه بخش راهیان نور دانش‌آموزی،دانشجویی و بسیجیان محلات به مناطق غرب و جنوب غربی اعزام می‌شوند، افزود: 10 هزار دانش‌آموز، بیش از 200 نفر دانشجو و حدود 3500 نفر بصورت عمومی و محلات در سال جاری به منطقه غرب اعزام می‌شوند.

بخشی همچنین با اشاره به اینکه همسران شهدا، بهترین راویان شهدا هستند و امسال یک اتوبوس حامل همسران سرداران شهدا از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید می‌کنند، افزود: اعزام همسران 32 سردار شهید مازندران به منطقه عملیاتی غرب از جمله برنامه‌های شاخص راهیان نور است.

وی از راه‌اندازی پرتال جامع شهدای استان مازندران خبر داد و افزود:وجود 50 آیتم راجع به شهدا،بارگذاری 150 هزار عکس و وصیتنامه شهدا و... از ویژگی‌های این پرتال است که با متخصصان حوزه IT سپاه کربلا و حفظ آثار دفاع‌مقدس انجام شده است.

وی هزینه تقریبی هر نفر در اردوی راهیان نور را 120 هزار تومان اعلام کرد.

بخشی اعلام کرد:جشنواره سرزمین نور با موضوعات مختلف برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای همه علاقه‌مندان فرخوان شده و علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعت شرکت در این جشنواره را از سایت مربوطه دریافت کنند.

وی به ایمنی سفر راهیان نور اشاره کرد و گفت: ایمنی سفر و خودروها از جمله دغدغه‌های مهم ما محسوب می‌شود بنابراین با تلاش مجدانه معاونت ایمنی تدابیر لازم برای سفر اتخاذ شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس