کد خبر 447860
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

رسانه‌های معاند نظام در اقدامی هماهنگ با درج اخباری تحت عنوان «تخریب نمازخانه‌ اهل تسنن تهران»، تلاش کردند تا با معرفی ساختمانی که تخلفات عمرانی آن توسط شهرداری اصلاح شده به عنوان مکان عبادی مرتبط با یکی از اقلیت‌های مذهبی، رویه‌ گذشته‌ خود که ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان است را دنبال کنند.

گروه جنگ نرم مشرق- در هفته گذشته شبکه‌های اجتماعی و به خصوص رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین، خبری را جهت‌دار با هدف دامن زدن به تفرقه و اختلاف مذهبی بین مردم ایران منتشر کردند؛ این رسانه‌ها به زعم خود به تخریب یکی از نمازخانه‌های اهل سنت در منطقه پونک تهران توسط ماموران حکومتی پرداخته بودند. خبری که بدون هیچ توضیحی درباره علت و کیفیت این اتفاق و فقط با تمرکز بر روی «اهل سنت» ایران روی خروجی‌های خود قرار دادند.

این رسانه‌ها با انتخاب تیتر و متن بدون توضیح در این رابطه، هر مخاطبی را به خصوص مخاطب اهل سنت ایران را به خواندن مطلبی وادار می‌کنند که در انتهای آن خبر، فقط به خواننده القا می‌شود که اهل سنت ایران به طور ویژه در تهران، از هیچ مکانی برای عبادت کردن برخوردار نیستند که تعدای از آنها در ذیل آمده است:

استفاده دشمن از اهل سنت ایران برای تفرقه + عکس /// در حال ویرایش

استفاده دشمن از اهل سنت ایران برای تفرقه + عکس /// در حال ویرایش

استفاده دشمن از اهل سنت ایران برای تفرقه + عکس /// در حال ویرایش

استفاده دشمن از اهل سنت ایران برای تفرقه + عکس /// در حال ویرایش

دل‌سوزی برای گروهی از مردم ایران توسط مریم رجوی از رؤسای گروهک منافقین که عامل شهادت هزاران نفر از مردم ایران هستند، بیشتر به طنز شبیه است!

اصل ماجرا چه بود؟

سال قبل این ساختمان در منطقه پونک که یکی از نمازخانه‌های اهل سنت تهران است، به دلیل تخلفات متعدد عمرانی و همچنین جذب اتباع بیگانه تعطیل شده بود اما با موافقت دوباره کار خود را شروع کرد؛ با این حال اصلاح این تخلفات عمرانی را انجام نداد. اخطاریه‌های متعدد از طرف شهرداری نسبت به اصلاح این تخلفات و لزوم بازگرداندن کاربری‌ها به حالت گذشته از سال ۱۳۸۹ تاکنون و طی چند نوبت به مالک ساختمان ابلاغ شده بود که طبق نظر کارشناسان شهرداری، در این ۵ سال هیچ‌گونه اقدامی برای اصلاح بنا و رعایت قانون انجام نگرفته است.

در این راستا شهرداری منطقه‌ ۵ تهران برابر رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری به شماره ۸۸۱۵۱۹ با رعایت قوانین و اعلام هشدارهای نهایی و پی‌درپی، طبق مقررات و بدون هیچگونه وارد شدن آسیب و صدمه‌ به وسایل و بنای اصلی ساختمان، اقدام به رفع تخلفات و بازگرداندن کاربری مکان مذکور به حالت سابق کرد.

استفاده دشمن از اهل سنت ایران برای تفرقه + عکس /// در حال ویرایش
این ساختمان در منطقه پونک که یکی از نمازخانه‌های اهل سنت تهران است، تخلفات متعدد عمرانی داشته که توسط ماموران شهرداری اصلاح شده است

در این ساختمان تخلفاتی مانند تغییر کاربری طبقه اول، تغییر کاربری طبقه دوم مجتمع از مسکونی به اداری، اضافه‌کردن بخشی از تراس و حیاط طبقه‌ همکف و اول به بنا و احداث سقف کاذب، پیشروی در طبقه دوم، ساخت سرویس بهداشتی در پارکینگ و چند مورد دیگر صورت گرفته بود که در نهایت بعد از 5 سال هشدار و اخطاریه در هفتم مرداد، ماموران شهرداری آن را با «اصلاح» و نه با «تخریب» به حالت اول خود بازگرداندند.

نمازخانه‌های اهل سنت در تهران

مردم محترم اهل سنت در استان تهران فرایض عبادی خود را مانند نماز جمعه، نماز عید فطر و نماز عید قربان را در چند نمازخانه این استان برگزار می‌کنند. در پایگاه اطلاع‌رسانی «اصلاح» به آدرس http://www.islahweb.org متعلق به «شورای امور مساجد اهل سنت استان تهران» جماعت دعوت و اصلاح ایران، آدرس 9 نمازخانه که وظیفه‌ ایجاد هماهنگی و مدیریت آنها بر عهده این شورا قرار دارد، به صورت زیر آمده است:

1. نمازخانه صادقیه، واقع در فلکه‌ دوم صادقیه، بلوار آیت‌ا... کاشانی، انتهای خیابان بوستان یکم، خیابان اعتمادیان، پلاک 31.

2. نمازخانه تهران‌پارس، واقع در خیابان دلاوران، خیابان والائیان، خیابان خسروپور، پلاک 14.

3. نمازخانه شهرقدس، واقع در کیلومتر 20 جاده‌ی قدیم، بلوار مصلی، بلوار امام حسین، میدان امام حسین، ضلع شمالی میدان، (سربالایی)، کوچه‌ی فراز یکم، سومین کوچه‌ی سمت چپ، پلاک 104 .

4. نمازخانه خلیج فارس، واقع در بزرگراه فتح، کیلومتر 7، خیابان خلیج فارس، خیابان ابوسعید شرقی، خیابان رضا ملکی، کوچه‌ی حمیدوند، پلاک 2 و 4 .

5. نمازخانه النبی، واقع در شهرک دانش، انتهای خیابان تقی‌دخت.

6. نمازخانه هفت‌جوب، واقع در جاده‌ی ملارد، ایستگاه توانیر(بانک ملی)، خیابان نیروگاه، انتهای بنفشه‌ی شرقی، جنب اتوبار پردیس، طبقه‌ی اول.

7. نمازخانه وحیدیه، واقع در شهریار، وحیدیه، میدان شاهد، خیابان آیت‌الله خامنه‌ای، سر کوچه‌ی پنجم شرقی، پلاک 84.

8. نمازخانه نسیم‌ شهر، واقع در اکبرآباد، میدان رجایی، خیابان صیاد شیرازی، اولین کوچه‌ی سمت چپ، کوچه‌ی بن‌بست، جنب حسینیه.

9. نمازخانه رضی‌آباد، واقع در سه‌راه شهریار، سمت اندیشه، پمپ بنزین رضی‌آباد بالا، شهرک رضی‌آباد، کوچه‌ی انقلاب، پلاک 17.

استفاده دشمن از اهل سنت ایران برای تفرقه + عکس /// در حال ویرایش
9 نمازخانه اهل سنت تحت مدیریت «شورای امور مساجد اهل سنت استان تهران» جماعت دعوت و اصلاح ایران، مشغول به انجام فرایض عبادی هستند

حتی محتوای بعضی از خطبه‌ها در پایگاه اطلاع‌رسانی «اصلاح» قرار دارد؛ وجود این نمازخانه‌های اهل سنت در استان تهران که به احتمال زیاد به دلیل وجود نمازخانه‌های مستقل از این تعداد نیز بیشتر است، نشان دهنده کذب بودن خط خبری رسانه‌های معاند نظام در رابطه با نداشتن مکان عبادت برای اهل سنت تهران است.

جلوگیری از حربه تفرقه شیعه و سنی در ایران

مسئله وحدت شیعه و سنی موضوعی است که نظام جمهوری اسلامی نه فقط در داخل کشور که آن را در جهان اسلام نیز دنبال می‌کند، زیرا که این موضوع را از مهم‌ترین عوامل مقابله با دشمنان جهان اسلام می‌داند؛ از همین رو عملیات تفرقه مذهبی میان مسلمانان در جهان اسلام و حتی در میان مردم ایران، برای مقابله با استراتژی جمهوری اسلامی همیشه در دستور کار دشمنان قرار دارد.

مستند «اهل سنت ایران» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده یکی از نمونه‌های موفق برای مقابله با تفرقه‌افکنی مذهبی دشمنان جمهوری اسلامی ایران است. تیم سازنده به همراه راوی مصری سنی مذهب این مستند، با طی مسافتی در حدود یازده ‌هزار کیلومتر از بسیاری از مناطق و شهرهای سنی‌نشین در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور دیدن می‌کند و با تمرکز اصلی فیلم بر زندگی اهل تسنن در ایران، بیننده را با فرهنگ‌ها و مفاخر مختلف اقوام ایرانی اهل سنت نظیر ترکمن، بلوچ، جنوبی، کرد و... آشنا می‌کند.

استفاده دشمن از اهل سنت ایران برای تفرقه + عکس /// در حال ویرایش

مستند «اهل سنت ایران» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده یکی از نمونه‌های موفق برای مقابله با تفرقه‌افکنی مذهبی دشمنان جمهوری اسلامی ایران است 

البته با توجه به رویکرد دشمن، مردم و دستگاه‌های نظام نیز باید هوشیارانه و با آگاهی بیشتری با این موضوعات برخورد کنند؛ به طور مثال اگر مسئولان محترم شهرداری که به وظیفه خود برای برخورد با تخلفات قانونی یا ساخت و سازهای بدون مجوز عمل می‌کنند، اگر اطلاعیه‌ای را توسط واحد روابط عمومی خود در رابطه با «اصلاح» ساختمان پونک که از حساسیت زیادی از گذشته برخوردار بود را در اختیار خبرگزاری‌ها قرار می‌دادند، به طور قطع حربه معاندین نظام را برای تفرقه مذهبی در داخل کشور تا حد بسیار زیادی خنثی می‌کردند.

استفاده دشمن از اهل سنت ایران برای تفرقه + عکس /// در حال ویرایش

اگر روابط عمومی شهرداری تهران اطلاعیه‌ای در رابطه با «اصلاح» ساختمان پونک در اختیار خبرگزاری‌ها قرار می‌داد، حربه دشمن را  تا حد بسیار زیادی برای تفرقه مذهبی خنثی می‌کرد

با توجه به شرایط کنونی اوضاع منطقه و جهان اسلام که هزینه‌های سنگین جانی و مالی به مسلمانان توسط غربی‌ها و نیروهای نیابتی آنان مانند گروه‌های تکفیری تحمیل شده است، بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و برادری میان تمام مسلمانان به ویژه در ایران احساس می‌شود. بنابراین از مردم عادی تا بزرگان دینی و قومی از هر مذهبی و قومیتی این انتظار می‌رود که برای سرافرازی و پیروزی امت واحده اسلام، در مسیر وحدت و برادری حرکت کنند و خدای نکرده با برخی سخنان و حرکات در پازل دشمنان اسلام بازی نکنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    1 0
    +++++++++++++++++++++++++
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    دشمن که باید دشمنی کند دوست چرا بی عقلی کند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس