کد خبر 447743
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۴

وزیر امور خارجه آلمان گفت کشورش از تلاش های ترکیه در مبارزه با گروهک داعش و تلاش در راستای صلح داخلی حمایت می کند.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اشتاین مایر در کنفرانسی مطبوعاتی عنوان کرد: هیچکدام از طرف ها از جمله دولت ترکیه و کردها تمایل به بازگشت به سال های درگیری و دهه ۹۰ قرن گذشته را ندارند.

وی تاکید کرد: ترکیه به حملات پ ک ک واکنش مناسب نشان می دهد، این در حالی است که نباید این امر منجر به تخریب پل هایی که طی سالیان گذشته با کردها ساخته شده است، منجر شود. به گفته اشتاین مایر باید به وجود حزب کردی در پارلمان ترکیه احترام گذاشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمایل دارد تعطیلات خود را در ترکیه سپری کند، جواب داد: من می توانم به سپری کردن تعطیلاتم درترکیه فکر کنم، در حال حاضر مناطق مجاور مرزهای سوریه و عراق با مشکلاتی مواجه است ولی در شهرهای توریستی دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد. من کارمندان و مشاوران زیادی داردم که در حال سپری کردن تعطیلات خود در ترکیه هستند.

وزیر امور خارجه آلمان یادآور شد: شرایط مرزهای جنوب شرق ترکیه به خاطر حضور گروهک داعش و پ ک ک خطرناک است. این گروه ها به سلاح های سنگین مجهز هستند و این حق طبیعی ترکیه است که در برابر آنها از شهروندان خود حمایت کند.

 گفتنی است عملیات نظامی ترکیه علیه داعش در سوریه ۲۳ جولای شروع شد و طی آن نیروی هوایی ترکیه مخفیگاه ها، انبارهای سلاح و محل تجمع نیروهای داعش را هدف قرار داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    آلمان که الان 50 درصد جمعیتش ترک یا چند رگه هستند. آلمان کشوری هستش که ادعای خلوص نژادی رو داشت که حتی در همون زمان جنگ دوم جهانی هم کشورهایی مانند فرانسه انگلیس و امریکا نمی تونستند در این مورد برتری داشته باشند و پس از جنگ امریکایی ها با مهاجران ترک چنان نقشه تغییر بافت نژادی براشون ریختند که تا ابد دیگه نتونند دم از نژاد برتر بودن بزنند.
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    ولی من فکر نمی کنم بش از 5 درصد جمعیت آلمان غیرآلمانی باشند!
  • شایان ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    پنجاه درصد خدایا توبه میکنم به درگاهت عمو کلا دو میلیون نفر ترک الان در آلمانن اونم بخاطر اینکه خود آلمانیا چون کارگر نداشتن بعد از جنگ ازشون خواستن در قبال اینکه واسشون مجانی کار کنن بهشون اقامت بدن تازه اون موقع دو میلیون نبودن الان دو میلیون شدن همین که 50 درصد!!!!!! آلمانی ها رو میگی ترکن مشخصه اطلاعات تاریخی چقدر بالاست ضمنا حداقل چند برابر این تعداد ترک در آلمان سیاهپوست و عرب تبار در انگلیس و فرانسه وجود داره الانم آسیایی تبار داره زیاد میشه توشون پس نژادشون داره نابود میشه کلا حرفایه خنده دار نزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس