کد خبر 447611
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

زندان‌های خصوصی به دلیل سود زیادی که دارند سال‌هاست که توجه سرمایه‌داران را در این کشور به خود جلب کرده‌اند؛ زندان‌داران خصوصی از دولت پول می‌گیرند تا زندانیان را در زندان‌های خود نگه دارند و از طرف دیگر از زندانیان به عنوان نیروی کار مجانی استفاده می کنند.

گروه بین‌الملل مشرق- زندان‌های خصوصی به دلیل سود زیادی که دارند سال‌هاست که توجه سرمایه‌داران را در این کشور به خود جلب کرده‌اند. زندان‌داران خصوصی از دولت پول می‌گیرند تا زندانیان را در زندان‌های خود نگه دارند و از طرف دیگر از زندانیان به عنوان نیروی کار مجانی استفاده می کنند.
آمریکا بیش‌ترین جمعیت زندانیان را در دنیا دارد. آمار نشان می‌دهد که نسبت تعداد زندانیان در آمریکا 724 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است. طبق اعداد و ارقامی که دفتر آمار وزارت دادگستری آمریکا منتشر کرده است، بیش از 2 میلیون و 220 هزار زندانی یعنی حدود 0.91 درصد از جمعیت افراد بالغ مقیم این کشور، در سال 2013 در زندان بوده‌اند.

شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه زندان‌های خصوصی، معروف هستند به این‌که از حبس و جرم و جنایت، سود می‌برند. این شرکت‌ها تا جایی پیش رفته‌اند که علناً از مسئولین ایالتی شکایت دارند. زندان‌داران می‌گویند مقامات ایالتی به تعهدات خود مقابل زندان‌ها عمل نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری "بلک‌لیستیدنیوز"، زندان‌های خصوصی برای به خدمت گرفتن نیروی کار مجانی یا به عبارت دیگر، برده‌داری، باید تعداد معینی زندانی داشته باشند. اگر زندان‌های خصوصی، به اندازه کافی زندانی نداشته باشند، به همان نسبتی که تعداد زندانی‌ها کم می‌شود، آمار تولید هم در صنایعی که وابسته به کارگری زندانیان هستند، پایین می‌آید. از جمله این صنایع، تولید یونیفرم برای رستوران‌های مشهور مانند مک‌دونالد است.

عده‌ای وقتی می‌شنوند "برده‌داری در آمریکا هیچ‌وقت پایان نیافته است"، می‌گویند این حرف‌ها شعار است، اما وقتی به متمم 13 قانون اساسی آمریکا نگاه می‌کنیم (متممی که می‌گویند پایان برده‌داری در آمریکا بود) به وضوح می‌بینیم که درباره زندانیان استثنا قائل شده است. بنابراین برده‌داری اگر به عنوان "مجازات برای جرم" باشد، اتفاقاً کاملاً قانونی است.

شاید توضیح یک نکته دیگر، به درک مطلب فوق کمک کند: آمار نشان می‌دهد که سیاه‌پوستانی که در حال حاضر در آمریکا پشت میله‌های زندان هستند، از تعداد برده‌هایی که در هر مقطع تاریخی در آمریکا بیش‌تر است. در کنار همه این‌ها، صنایع خصوصی زندان از مقامات ایالتی شکایت دارند و می‌گویند این مقامات به تعهدات خود پای‌بند نبوده‌اند. اما کدام تعهدات؟

سازمان‌های ایالتی طی قراردادهایی که با زندان‌داران امضا کرده‌اند، موظف هستند تعداد خاصی زندانی را به عنوان حداقل "سهمیه زندانیان برده" به زندان‌ها اختصاص دهند. به عنوان مثال، کالیفرنیا تضمین می‌کند که 70 درصد ظرفیت زندان‌های خصوص را در هر زمانی پُر نگه دارد. تعهد آریزونا تقریباً 100 درصد ظرفیت زندان است.

اکنون برای آن‌که مقامات ایالتی از شکایت زندان‌داران جان سالم به در ببرند، قاضی‌های باید به دنبال صدور حکم‌های بلندمدت برای مجرمین باشند، نه به این خاطر که متهمین سزاوار چنین احکامی هستند، بلکه به این خاطر که مسئولین ایالتی نمی‌خواهند قراردادهایشان با زندان‌های خصوصی زیر سؤال برود.

بردها در قفس آهنی سرمایه داران آمریکایی+عکس
حضور اقلیت‌ها در زندان‌های آمریکا به شدت پررنگ است
و از این افراد به عنوان کارگر مجانی بهره‌کشی می‌شود

بردها در قفس آهنی سرمایه داران آمریکایی+عکس
زندان‌های خصوصی آمریکا از زندانیان
به عنوان نیروی کار مجانی استفاده می‌کنند


بردها در قفس آهنی سرمایه داران آمریکایی+عکس
بستن پای زندانی‌ها به هم با زنجیر
تحقیر و خشونت بخشی از مجازات زندانیان در آمریکاست

بردها در قفس آهنی سرمایه داران آمریکایی+عکس
کنفرانس‌های تشریفاتی زندان‌داران آمریکایی برای نفوذ در سیاست‌های دولت
برگزار و در آن‌ها از نمایندگان نهادهای دولتی دعوت می‌شود

بردها در قفس آهنی سرمایه داران آمریکایی+عکس
انجمن‌های زندان‌داران در آمریکا طی کنفرانس‌های خود
درباره جدیدترین فناوری‌ها نیز با هم گفتگو می‌کنند


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • علیرضا ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    چه عیبی داره؟مجرمه بایداذیت بشه حالا اگه همین کارتوایران میشدهم همینومیگفتید؟
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    کارشون خوبه بجای ایراد گرفتن ی کم یاد بگیرین
  • محمد ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    بعله وقتی خوبه برای یه آدامس دزدی 13 سال بری زندان و وقتی سیاه پوستی بعد 40 سال بگن بی گناهی ؟؟؟
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام خیلی منطقی مینویسی مشرق جان
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    آمریکا هر کاری کنه رو حسابه بیخود حرف نزن
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    لعنت خدا بر ظالمین
  • اینجانب محمد ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    توی ایران انجام میشه خیاطی و نجاری و ... اما هر ماه بابت کار حقوق میگیرند تا خرجی خانواده هایشان را بدهند ضمن اینکه زندان در ایران دولتی است نه خصوصی ..این دو خیلی با هم فرق دارد زندان دولتی مهم نیست چند نفر زندانی داشته باشه اما برای زندان خصوصی خیلی مهمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس