عطاردی در تجمع ضداستکباری دانشجویان به بیان آنچه در زندان‌های آمریکا بر وی گذشت پرداخت و گفت: با مذاکره فقط می‌توان لبه تیز دشمنی را کندتر کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، مجتبی عطاردی استاد دانشگاه صنعتی شریف که به تازگی از زندان‌های آمریکا آزاد شده است، امروز در مراسم تجمع ضداستکباری همسنگران شهید احمدی‌روشن که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: ریشه تحریم آمریکا علیه ایران اقتصادی است و آمریکا یک کشور نیست بلکه یک شرکت چندملیتی است که از همه ملیت‌ها در آن وجود دارند و یک ایدئولوژی استکباری سیاسی و اقتصادی بر آن حاکم است.

وی ادامه داد: ریشه تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران این است که ایران از علم، فناوری و علم درونزای خود ایجاد ثروت نکند و تمام مشکلات آمریکا با کشورمان این است که ما نتوانیم به ایجاد ثروت در کشور بپردازیم و بنابراین یک دلیل تحریم‌ها این موضوع است.

استاد دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: امروز آمریکا بحث علوم هسته‌ای و فناوری هسته‌ای را مطرح می‌کند و اگر فردا با آمریکا در مورد فناوری هسته‌ای کنار بیاییم، باز موضوع دیگری مانند حقوق بشر را علم می‌کند. بنابراین آمریکا تا ابد دشمنی را با ما خواهد داشت و براساس آیه قرآن کریم که می‌فرماید«هرگز یهود و نصا را از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه تو به دین آنها درآیی». آمریکا هرگز از ما راضی نخواهد شد و بنابراین آنهایی که به مذاکره دل‌خوش کرده‌اند، بدانند که با مذاکره فقط می‌توانیم لبه تیز دشمنی را کندتر کنیم.

عطاردی با اشاره به مذاکرات خود با آمریکایی‌ها در زمان بازداشت، گفت: من در مذاکرات خود به زبان آنها چیزهایی را پذیرفتم و این فرصت ایجاد شد که حرف‌هایی را به آنها بزنم؛ من به آنها گفتم که شما به خاطر اینکه تجهیزات آزمایشگاهی را هماهنگ کردم تا کار روزانه‌ام را انجام دهم من را بازداشت کرده‌اید.

استاد دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: من در زمان بازداشت به آمریکایی‌ها گفتم که ما بهترین دانشجویان را تربیت کرده و به کشور شما فرستادیم و بهترین مقالات را به کشور شما ارسال کردیم و شما از نتایج دستاوردهای ما استفاده می‌کنید ضمن اینکه ما اینجا فارغ‌التحصیل فوق‌لیسانس تربیت کرده و یک میلیون دلار برای آن هزینه می‌کنیم و باز هم به کشور شما می‌آیند. پس چرا من را گرفتید؟

عطاردی گفت: من به آمریکایی‌ها گفتم که تجهیزاتی که من هماهنگ‌کننده آن بودم، دریافت‌کننده و ارسال کننده آن نبودم و اگر شما به این جرم مرا گرفتید، باید 90 درصد اساتید ایرانی را بگیرید اما آمریکایی‌ها به من اعلام کردند که اقدامات شما ظاهرا جنبه استفاده‌های مردمی و تجاری داشته و در اصل شما برای کار نظامی و هسته‌ای این تجهیزات را گرفتید اما پس از آن من کتاب یکی از دانشمندان خودشان را که در دانشگاه‌های آمریکا وجود دارد به آنها نشان دادم و گفتم اگر شما قرار است من را به این جرم که اقداماتی انجام می‌دهم که در علوم هسته‌ای استفاده می‌شود، بازداشت کنید، بنابراین باید آقای گلایمیر را نیز بگیرید.

وی با بیان اینکه آمریکا قوانینی را برای خود می‌گذارد و می‌خواهد آنها را اجرا کند، تصریح کرد: ما نیز قوانین خودمان را داریم و باید در یک تعامل آنچه سهم و حق ماست از این کشور قدار بگیریم؛ در این مذاکرات و تعاملاتی که با آمریکایی‌ها داشتم من توانستم به هدفم برسم که آن هدف آزادی‌ام بود. همچنین در این دوران سایت‌های چینی و روسی اعلام کردند که دانشمند ایرانی توسط آمریکایی‌ها بازداشت شده که این اقدام آنها آبروی آمریکایی‌ها را برد و با اقداماتی می‌خواستند این آبروریزی را جمع کنند اما من با اقدامات حقوقی سنگین و دعای خیرخواهانه مردم از زندان‌ آمریکا آزاد شدم.

استاد دانشگاه شریف تاکید کرد: آمریکا هر حرکتی می‌کند براساس یک نفع اقتصادی است؛ آمریکا حتی زندان خود را به یک صنعت تبدیل کرده و خانواده بوش از پردرآمدترین خانواده‌ها هستند. در زندان‌های آمریکا زندانیان مجبور هستند که قوت خود را از زندان خریداری کنند و تمام درآمد اینها به خانواده بوش می‌رسد.

عطاردی ادامه داد: آمریکایی‌ها قوانینی را می‌گذارند و افرادی که نقطه ضعفی دارند را می‌گیرند و آنها نیز به خاطر نقطه ضعف خود حاضر هستند هر کاری انجام دهند و این کار را با زندانیان سیاسی و غیرسیاسی انجام می‌دهند؛ آمریکایی‌ها از زندانیان بیگاری می‌کشند و به آنها 5 سنت می‌دهند تا کارهای تولیدی آنها را انجام دهند و برای زندانیانی که سیاسی هستند مانند ما دام‌های دیگری پهن می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا به جرمی که من را بازداشت کرد، می‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا را نیز بازداشت، افزود: با اطمینان می‌گویم که اگر روزی اوباما رئیس‌جمهور آمریکا را در خیابان بگیرند او را راحت می‌توانند محاکمه کنند.

استاد دانشگاه شریف خطاب به دانشجویان این دانشگاه گفت: شما بدانید که اگر معلومات خود را به عرش برسانید، باز هم یک خارجی هستید و توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا پایش و رصد می‌شوید و اگر 20 سال هم در آمریکا باشید، ممکن است روزی مثل من دستگیر شوید.

عطاردی تاکید کرد: آمریکا دشمن ماست و شما دانشجویان بدانید هرگز ما تا از قانون یهودی و مسیحیت محض نکنیم با ما خوب نمی‌شوند.

وی ضمن چند توصیه به دانشجویان این دانشگاه، گفت: به شما توصیه می‌کنم دقت کنید و فکر نکنید آمریکا برای شما فرش قرمز پهن کرده است. این کشور به شما وفا نخواهد کرد.

استاد دانشگاه شریف با اشاره شهادت امام حسین(ع) گفت: خون امام حسین(ع) برای دفع ظلم ریخته شد و امروز مظهر ظلم در دنیا آمریکاست؛ هدف را گم نکنید. 35 سال پیش یزید زمان را از کشورمان بیرون کردید و امروز یزید زمان آمریکاست.

عطاردی در پایان خاطرنشان کرد: اگر به آمریکا رفتید عقاید خود را در آنجا کتمان نکنید و به ابراز آن افتخار کنید؛ ما در زندان می‌خواندیم و حتی مورد استقبال هم واقع می‌شدیم لذا تقوای ستیز داشته باشید نه تقوای پرهیز، چرا که در آمریکا اگر عقایدتان را هم بیان نکنید باز هم برای شما مشکل ایجاد می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس