کد خبر 447347
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

معاون آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به دلایل تعطیلی جلسات ثابت و محوری حفظ قرآن کریم، گفت: اگر مطالبه مردمی در زمینه حفظ قرآن وجود داشت، جلسات حفظ قرآن کریم تعطیل نمی‌شدند.

به گزارش مشرق، «محمدمهدی بحرالعلوم» معاون آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به دلایل کم‌رنگ شدن جلسات ثابت و محوری حفظ قرآن کریم، اظهار داشت: دو سال گذشته 50 جلسه ثابت و محوری قرآن کریم را با بودجه نیم‌درصدی شورای توسعه فرهنگ قرآنی راه اندازی کردیم که این جلسات پس از مدتی متوقف شد.

وی کمبود اعتبار و عدم تزریق بودجه نیم‌درصدی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی را یکی از مهم‌ترین دلایل تعطیلی جلسات ثابت و محوری حفظ قرآن عنوان کرد و افزود: اگر مطالبه مردمی در زمینه حفظ قرآن وجود داشت جلسات حفظ تعطیل نمی‌شدند؛ البته امسال با تزریق 45 درصد از بودجه نیم‌درصدی سال گذشته، به فکر احیای جلسات حفظ هستیم که امیدواریم در این عرصه به نتایج مطلوبی برسیم.

بحرالعلوم با بیان اینکه برگزاری جلسات سنتی قرآن کریم نیازمند حمایت‌های مردمی است، گفت: همان‌طور که از قدیم مرسوم بوده جلسات سنتی قرآن توسط مردم اداره می‌شد؛ ما نیز سعی داشتیم پس از راه‌اندازی این جلسات، اداره آن‌ها را به مردم بسپاریم اما متأسفانه به دلیل عدم فرهنگ‌سازی در عرصه‌های قرآنی چندان موفق نبودیم.

معاون آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه حفظ قرآن کریم و فعالیت در عرصه‌های قرآنی به مطالبه مردم تبدیل نشده است، خاطر نشان کرد: بدنه جامعه نسبت به موضوعات قرآنی کم توجه هستند چرا که در این زمینه فرهنگ‌سازی نشده است بنابراین برای اصلاح این رویه تلاش مضاعفی کرد که در این زمینه رسانه‌ها و مطبوعات نقش مهمی دارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس