کد خبر 337495
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور از فعالیت ۲۵۰۰ موسسه قرآنی در مناطق شهری کشور در حوزه های مختلف قرآن‌آموزی عمومی به مردم خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی قره شیخ لو ظهر امروز در مراسم بهره برداری از مجتمع قرآنی سفینه النجاه اراک با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در کشور اظهار کرد:چنانچه افراد براساس تعالیم دین مبین اسلام پرورش پیدا کنند در مقابل توطئه ها و دسیسه های دشمنان اسلام واکسینه شده و شاهد جامعه ای پاک و موفق هستیم.

وی افزود: اکنون 10 سال از آغاز فعالیت سازمان دارالقرآن الکریم می گذرد و این سازمان با برگزاری برنامه های آموزشی و پژوهشی به عنوان گسترده ترین شبکه قرآنی کشور محسوب می شود.

قره شیخ لو تصریح کرد: بیش از 6 هزار موسسه و خانه قرآنی در نقاط مختلف کشور فعالیت می کنند، 2هزار و 500موسسه در نقاط شهری و مابقی این مراکز به عنوان خانه های قرآنی روستایی فعالیت می کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور از برگزاری بیش از 300 هزار دوره آموزشی شامل دوره های عمومی، متوسطه و تخصصی با شرکت 10 میلیون نفر خبر داد و به فعالیت های این سازمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری بیش از 6 هزار برنامه تبلیغی و ترویجی از قبیل مسابقات و جشنواره ها، صدور مجوز چاپ برای یک میلیون و 700 هزار قرآن، انتشار سه هزار نشریه و نرم افزار قرآنی و حمایت نقدی از موسسات قرآنی نقاط مختلف کشور بخشی از این در 10 سال گذشته است که امیدواریم در سال 93 با گسترش فعالیت ها بتوانیم زمینه توسعه هرچه بیشتر فعالیت قرآنی را در کشور فراهم آوریم.

وی تصریح: هم اکنون آموزش های قرآنی سازمان دارالقرآن کریم در دو بخش ظاهری قرآن و توجه به معنا معطوف شده است به طوری که قرائت، روخوانی ، ترتیل در بخش ظاهر قرآن و تفسیر، توجه به معنا و تجوید در بخش معنوی دسته بندی می شوند.

قره شیخ لو افزود: رویکرد اصلی سازمان دارالقرآن کریم سپردن فعالیت های قرآنی به دست مردم است چرا که تجربه نشان داده اگر مسائل مذهبی در اختیار مردم قرار گیرد بازدهی بیشتری دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با اشاره به ضرورت توجه ویژه به فعالیت های قرآنی کشور گفت: انس با قرآن منجر به کاهش خطاها و گناهان مسلمانان و هم چنین ارتقای ارزش انسانی می شود بنابراین ترویج برنامه های قرآنی بسیار حائز اهمیت است کهاجرای فعالیت های قرآنی همواره در راستای حاکم کردن فرهنگ قرآنی در جامعه صورت می گیرد و با حاکم شدن این فرهنگ بدون شک شاهد برطرف شدن مشکلات مختلف اجتماعی هستیم.

وی تصریح کردکرد: اعتبارات سازمان دارالقران کریم محدود است و در بسیاری از مواقع نمی توان تمام برنامه های سازمان را عملیاتی کرد، بنابراین تمام سازمان های دولتی و خصوصی باید در این مورد موسسات قرآنی شهرستان ها و استان های خود را حمایت کنند.

قره شیخ لو تصریح کرد: در زمانی که فتنه هایی در جوامع اسلامی بروز پیدا می کند و مسلمانان در سر دوراهی برای تعیین راه و مسیر صحیح قرار می گیرند باید برای رسیدن به راه درست به قرآن مراجعه کنند و به هر اندازه بشر در علوم مختلف پیشرفت کرده حقایق جدیدتری از قرآن کریم هم برای او روشن شده است.

رییس سازمان دارالقرآن کریم عملکرد برخی رسانه ها را درباره پوشش برنامه های قرآنی بسیار ضعیف دانست و گفت: مسئولین رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید بدانند که ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی مهمترین خواسته مقام معظم رهبری است و همچنین خیر و سعادت انسان ها را در دنیا و آخرت به دنبال دارد بنابراین گسترش این مهم می تواند جامعه را از گزند دشمنان در تهاجم های فرهنگی مصون بدارد.

وی افزود: به همان اندازه که جوانان یک جامعه، ظرفیت اجتماعی، سیاسی، دینی و فرهنگی را فراگرفته باشند، به همان پیمانه می توانیم توقع یک جامعه اسلامی، متکی به خود، تولیدگر و توانا را داشته باشیم چرا که جوان از برکات و مواهب الهی بوده و اگر کار تربیت نسل جوان و آینده ‌سازان میهن اسلامی براساس سفارشات مکتب حیات‌بخش اسلام و آموزه‌های دینی باشد، به طور قطع نتایج عظیمی به همراه دارد.

قره شیخ لو هزینه در زمینه فعالیت ‌های قرآنی را سرمایه‌گذاری معنوی و ماندگار توصیف و تصریح کرد: ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی در جامعه امری لازم است. 



منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس