کد خبر 446975
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۷

رهبر اکثریت سنای آمریکا روز پنج شنبه ضمن انتقاد شدید از اوباما تاکید کرد که این مساله قابل قبول نیست که دولت آمریکا توافقنامه های بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را در اختیار نمایندگان قرار نداده است.

به گزارش مشرق به نقل از وبسایت کنگره آمریکا، میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا در سخنانی تصریح کرد: بیش از یک هفته گذشته است ولی ما هنوز هیچ چیزی در خصوص توافقنامه های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی دریافت نکرده ایم.

مک کانل و جان بینر اوایل ماه جاری با ارسال نامه ای برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواستار آن شده بودند که دولت 2 توافق موسوم به قرارداد جانبی ایران و آژانس را در اختیار نمایندگان قرار دهد.

مک کانل افزود: بدون دستیابی به این اطلاعات مهم، جمهوریخواهان و دموکراتها در کنگره قادر نخواهند بود تا ارزیابی مناسبی نسبت به این توافق مهم با ایران داشته باشند. این مساله غیر قابل قبول است.

وی اظهار داشت: دولت باید بدون تاخیر توافقنامه های جانبی را در اختیار سنا قرار دهد.

توافقنامه های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که اوایل ماه جاری حاصل شده، یک نکته اصلی در مخالفت جمهوریخواهان آمریکایی با توافق هسته ای ایران بوده است.

اکثر جمهوریخواهان به شدت از توافق هسته ای اخیر با ایران انتقاد کرده اند. کنگره آمریکا قرار است در ماه سپتامبر (شهریورماه) در خصوص توافق هسته ای با ایران رای گیری کند.

ایران و قدرت های جهانی سه شنبه 23 تیرماه رسما دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند. کنگره آمریکا اکنون کمتر از 60 روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را در خصوص توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی اعلام کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بستنی اکبر مشتی ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    یک نسخه از توتفق را هم به ایشان بدهید . البته دقت کنید مثل نسخه ترجمه شده مجلس دستکاری شده نباشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس