کد خبر 446094
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در هر سخنرانی ۴ فحش بار مخالفان سلیقه‌ای کردن برازنده جایگاه رسمی نیست.

به گزارش مشرق،‌ علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور امروز(6مردادماه) ضمن گرامی‌داشت عملیات مرصاد، اظهارداشت: چند مدت پیش 175 غواص خمینی بعد از سه دهه پا روی خاک گذاشتند که برایش کشته شدند مالکان اصلی این آب‌وخاک به خانه خود بازگشتند، خدا را شکر که رویشان را پرچم ایران کشیده بودند تا چیزی نبینند و نگویند ما برای خمینی(ره) این‌گونه جان دادیم، ‌شما برای خامنه‌ای چه کردید؟

وی در خصوص وضعیت کشور،‌ افزود: در هر سخنرانی چهار فحش بار مخالفان سلیقه‌ای کردن برازنده جایگاه رسمی نیست. متاسفانه وقتی بزرگان می‌خواهند حرف بزنند باید وسط آن طرف مقابل را آن‌هم با الفاظ موهوم،  گرد گویی و کلفت‌گویی قلقلک بدهند.

نماینده مردم سمنان،‌ مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ضمن تقدیر تشکر از زحمات تیم مذاکره‌کننده،‌خطاب به این تیم، تصریح کرد: شما با چه حقی علی‌رغم مصوبه مجلس در دوره هفتم مبنی بر عدم پذیرش یک‌جانبه و داوطلبانه پروتکل الحاقی، ‌آن‌را پذیرفته اید؟

خسروی با تذکر به به رئیس جهمور،‌ رئیس سازمان انرژی هسته‌ای، وزیر امور خارجه و همه مسئولان اجرایی کشور،‌ادامه داد: اجرای توافق‌نامه موخر بر امضای آن می‌باشد و امضای آن بدون مصوبه مجلس هیچ اعتباری ندارد.

وی در دیگر مطلب اجرای داوطلبانه،‌ موقت، دائم یا الزامی قبل از هر اقدامی را نیازمند تصمیم ریاست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سوء استفاده از ایران به عنوان یک تهدید از سوی غرب را تبعات بسیار خطرناک برای امنیت ملی خواند و اضافه کرد: تیم مذاکره‌کننده به غرب حق داده است  که تا هر موقع دلش می‌خواهد ایران را به عنوان یک تهدید و استثنا شناسایی کند.

خسروی متذکر شد: همیشه نقطه شروع غربی‌ها در هر بحثی با ایران این بود که به ما بقبولانند یک استثنا هستیم لذا نمی‌توانید توقع داشته باشید از همان حقوقی بهره‌مند شوید که بقیه برخوردار هستند.

نماینده مردم سمنان،‌ مهدی‌شهر و سرخه در مجلس تکالیف تیم‌ مذاکره کننده را متفاوت از تکلیف سایرین دانست و گفت: همیشه حرف ما همین بوده و هست که اجازه نخواهیم داد ایران را به یک مورد ویژه و استثنا تبدیل کنید؛ می‌ترسم آقایان روزی به این نتیجه برسند که دیگر دیر شده است و دیگر ایران ابعاد ملی خود را از دست داده باشد.

وی ادامه داد: یادمان نرود قرار بود نرمش قهرمانانه در موضوع هسته‌ای سرمایه مقاومت در سایرحوزه‌ها باشد نه مدلی در بحث تفکر سازش برای همه آن‌ها.

خسروی در خصوص اقتصاد مقاومتی، ابراز کرد: با ابتکار و نوآوری در چهار حوزه کشاورزی، بهداشت و درمان، ‌سوخت و مالیات می‌توان کشور را با بهترین وجه اداره کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به 15 میلیون هکتار زمین‌های قابل کشت در حوزه کشاورزی، بیان کرد: 120میلیون تن محصولات کشاورزی توسط کشاورزان،‌عشایر و دامداران کشت می‌شود که از این مقدار 17.5 میلیون تن میوه است.

وی با بیان اینکه 90 درصد از آب مصرفی صرف کشاورزی می‌شود، یادرآور شد: با وجود این مقدار کسی از آمایش کاشت محصولات،‌بسته‌بندی و صادرات آن‌ها صحبت نمی‌کند.

این نماینده ضایعات محصولات کشاورزی را در کمترین بررسی‌ها 15 درصد برآورد کرد و مطرح کرد: این مقدار تا 35 درصد و بالاتر هم در وزارت جهاد کشاورزی دیده می‌شود.

خسروی در حوزه بهداشت و درمان به 8 هزار بیمار هموفیلی در کشور اشاره کرد و گقت: سالانه هزینه درمان این بیماران300 میلیون تومان برآورد شده که هزینه پرداخت این بیماران 2 هزار و 500 ملیارد تومان است.

وی با اشاره به پرداخت روزانه یارانه 400 میلیارد تومان در حوزه سوخت، ‌افزود: تعداد500 هزار نیسان در کشور موجود است که 50 درصد از سوخت تولیدی کشور را مصرف می‌کند؛‌ اگر نهادهای مسئول هزینه کاهش مصرف سوخت از 20 لیتر به 10 لیتر در صد کیلومتر را در دستور کار قرار دهند به جرات می‌توان در هر سال به هر کدام از مالکان خودرو یک خودرو نو بدون هزینه تحویل داد و سالانه از صرفه‌جویی آن بهره‌مند بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خاتمه ضمن پیشنهاد به هیئت رئیسه مجلس، مطرح‌کرد:‌ رای‌گیری در مورد توافق نامه باید به‌صورت علنی باشد و درباره جزئیات موضوع آن از موافقان و مخالفان،‌ مسئولان گذشته مذاکرات و سازمان انرژی هسته‌ای همچنین مسئولان اقتصادی دعوت به عمل آمده تا همه جوانب را موشکافی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    توافق نامه فقط باید به تصویب شورایعالی امنیت ملی برسه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس