کد خبر 446028
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

بازی‌های رایانه‌ای ،تبلت‌ها و وسایل دیجیتالی این روز ها نقش های مهمی در زندگی کودکان پیدا کرده است، لذا نمی توان در عصر دیجیتال از این مهم چشم پوشی کرد.

 به گزارش مشرق، امروزه کمتر خانواده ای را می بینید که حداقل از یکی از وسایل ارتباط جمعی نظیر تلفن، تبلت و کامپیوتر استفاده کنند.

وسایل دیجیتالی مثل تلفن همراه،تبلت و آیپد برای بچه ها در نقش والدین جدید هستند که تمام زندگی شان را حتی اوقات فراغت آن ها را تحت الشعاع قرارمی دهند.

این وسایل نقش های مختلفی را برای آن ها بازی می کنند از جمله : دوست و معلمشان هستند، برایشان قصه می گویند و حتی نقش های برگه امتحانی،هواشناسی،تلویزیون و... را برای آن ها بازی می کنند.

انواع بازی های رایانه ای و سرگرمی های رنگارنگ،رشد طبیعی و بعضا خلاقیت بچه ها را که می بایست با طبیعت،تحرک و کارهای اجتماعی و فکری دیگر شکوفا شود را به نحو سحر آمیزی مجذوب خود نموده  و عملا آموزش فرهنگ رفتاری،اخلاقی و گفتاری را در دست گرفته است.

مریم عبداللهی کارشناس ارشد روانشناسی در خصوص اعتیاد به سرگرمی های رایانه ای و ابزار های دیجیتالی که به یکی از بزرگترین دغدغه های والدین در عصر حاضر تبدیل شده است گفت : نگرانی والدین از تاثیرات بازی ها و سرگرمی های رایانه ای بر نحوه رفتار و کردار کودکان و نوجوانان امری طبیعی است چرا که در کشور های صنعتی تقریبا تمام وسایل با سیستم های الکترونیکی و مجازی و شبکه ها انجام می شود و بچه ها و خردسالان نیز در این گردونه هستند.

وی اظهار کرد : بازی های رایانه ای جذاب با مدل ها و نمایه های مختلف، کودک را ساعت ها در یک جا میخکوب می نماید و بر رفتار او تاثیرات جبران ناپذیری می گذارد.باید به این نکته توجه داشت که این موضوع فقط به بچه ها ختم نمی شود بلکه خانواده ها را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

عبداللهی در پایان خاطر نشان کرد: خانوداه ها و والدین باید سرگرمی های جدید و جالبی برای بچه ها در نظر بگیرند و استفاده از تبلت و تلفن های همراه را برای آن ها زمانبندی کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس