معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای این کشور در واکنش به اظهارات یک سیاستمدار جمهوری‌خواه که نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای را با هولوکاست مقایسه کرده بود گفت واشنگتن تا این اندازه درباره ایران، جدی است.

به گزارش مشرق، «وندی شرمن»، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 از اظهارات «مایک هوکابی»، سیاستمدار جمهوری‌خواه و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتقاد کرد اما گفت واشنگتن در تقابل با ایران، به اندازه او جدیت دارد.

او در مصاحبه‌ای با شبکه خبری MSNBC روی آوردن «هوکابی» به اظهاراتی از این دست را «غم‌انگیز و مأیوس‌کننده» خواند اما تأکید کرد آمریکا، ایران را همان اندازه‌ای که او گفته جدی می‌گیرد.

«هوکابی» روز دوشنبه در مصاحبه‌ای نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 را با هولوکاست مقایسه کرده و گفته بود دولت اوباما با امضای این توافق، اسرائیل را تا درب‌های کوره‌های آتش، هدایت کرده است.

 شرمن گفت: «کاری که من انتظار دارم افراد انجام دهند این است که لفاظی‌های پر سر و صدا را کنار بگذارند و درباره واقعیت‌ها صحبت کنند.»

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا تصریح کرد واشنگتن به توافقی دست یافته که عدم دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای را ضمانت می‌کند و افزود مخالفان هنوز گزینه جایگزینی که «معقول به نظر برسد» ارائه نکرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس