کد خبر 446914
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

معاون وزیر خارجه آمریکا و عضو ارشد واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای ایران ضمن رد مواضع جمهوریخواهان به ویژه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در قبال «برجام« گفت: می‌دانیم که در فصل احمقانه‌ای از رقابتهای انتخاباتی هستیم».

به گزارش مشرق، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ضمن رد انتقادات جمهوریخواهان نسبت به برجام گفت: می‌دانیم که در فصل احمقانه‌ای از رقابتهای انتخاباتی هستیم.

به گزارش پایگاه «هیل»، معاون وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در یک مصاحبه به مواضع جمهوریخواهان به ویژه نامزدهای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2016 در قبال «برجام» واکنش نشان داد و این مواضع را با «مصارف انتخاباتی» توصیف کرد.

«وندی شرمن» عضو ارشد تیم آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5گفت: «همه ما می‌دانیم که به نحوی ما در یک فصل احمقانه انتخاباتی هستیم. ما نامزدهای زیادی داریم که البته مطمئنم به آنچه آنها درب قبال توافق(هسته‌ای) انجام می‌دهند باور دارند».

وی با دفاع از مفاد «برجام» گفت: «ما در حال تلاش برای اطمینان یافتن از آن هستیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست نیابد و این یک کار واقعا جدی است».

در این مصاحبه از شرمن درباره مواضع «تد کروز» سناتور جمهوریخواه و نامزد انتخابات 2016  به همراه «مایک هوکابی» دیگر نامزد این حزب سوال شد. معاون وزیر خارجه ضمن رد مواضع این دو در قبال «برجام» گفت که هیچ گونه «توافقات جانبی» اضافه بر متن برجام وجود ندارد.

معاون جان کری با بیان آنکه دولت آمریکا اطلاعات لازم درباره مذاکرات هسته‌ای و برجام را به قانونگذاران خواهد داد، هشدار داد رد توافق هسته‌ای از سوی کنگره می‌تواند «سبب حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای» شود.

شرمن گفت: «همه درباره نگرانیهایشان در خصوص آنچه 15 سال بعد حادث می‌شود حرف می‌زنند. اما من نگران امروز هستم. ایران 12 هزار کیلوگرم مواد غنی‌شده دارد و رآکتور آب سنگین دارند که آماده تولید پلوتونیوم برای ساخت بمب است و آنها چرخه کامل سوخت را کامل کرده و مهارت یافته‌اند و می‌دانند چطور سلاحخ هسته‌ای بسازند. البته رهبر عالی چنین تصمیمی را نگرفته است».

معاون وزیر خارجه آمریکا در ادامه به کنگره و مخالفان «برجام» هشدار داد: «اگر این فرایند فروبپاشد، اگر ما از مذاکرات بیرون برویم، صراحتا بگویم ما به تنهایی از مذاکرات بیرون می‌رویم و در این تنهایی(ما)، شاید ایران تصمیم به حرکت به سمت پیش بردن برنامه هسته‌ای خود بگیرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس