کد خبر 445908
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

وزارت خارجه آمریکا «مایکل راتنی» سرکنسول پیشین واشنگتن در بیت‌المقدس را به عنوان نماینده جدید این کشور در امور سوریه تعیین کرد.

به گزارش مشرق،‌ وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد «مایکل راتنی» به عنوان نماینده جدید این کشور در امور سوریه، تعیین شده است. 

در حالی که به دنبال تحولات در سال ۲۰۱۱ و آغاز دخالتهای خارجی در مسائل داخلی سوریه، بحران در این کشور آغاز شد، واشنگتن رابرت فورد سفیر خود در دمشق را از این کشور فراخواند و پس از مدتی «دنیل روبینستاین» را به عنوان نماینده ویژه در امور سوریه جایگزین فورد کرد.

آمریکا نماینده جدیدی برای امور سوریه تعیین کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه(دیروز) در اقدامی تازه نماینده جدیدی برای امور سوریه تعیین کرد و این بار « مایکل راتنی» سرکنسول پیشین واشنگتن در بیت‌المقدس را به عنوان نماینده جدید در سوریه تعیین کرد.

آقای مایکل راتنی که به زبان عربی مسلط است سابقه فعالیت به عنوان دیپلمات در سفارتهای واشنگتن در عراق، لبنان، مراکش و قطر را نیز دارد.

جان کری در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما همچنان متعهد به حصول به یک دوره انتقالی و گذار سیاسی از راه مذاکره دور از بشار اسد، کار برای مقابله با تهدید تروریسم و حمایت از مخالفان میانه‌رو و توجه به فاجعه انسانی و تاثیرات آن بر همسایگان سوریه هستیم».

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که «راتنی» برای دیدار از منطقه و صحبت با مقامات آن درباره سوریه «به زودی» به منطقه سفر می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    ایشالا همون بلایی سرت بیاد که سر همکارت تو لیبی آمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس