کد خبر 444395
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در گزارشی مدعی شد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا احتمالاً در سفر به تهران، علاوه بر مسئله هسته‌ای در مورد وضعیت حقوق بشر و موضوعات منطقه‌ای نیز گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش مشرق، در آستانه سفر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، یک روزنامه اسرائیلی نوشته است که او احتمالا در تهران در مورد مسئله وضعیت حقوق بشر و همچنین فعالیت‌های منطقه‌ای ایران نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

جروزالم‌پست این مسئله را در خبر مربوط به سفر هلگا اشمیت معاون موگرینی به تل‌آویو مطرح کرده است. اشمیت این هفته برای گزارش‌دهی در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران، سفری 24 ساعته به فلسطین اشغالی داشت.

 

بنا بر اعلام اتحادیه اروپا، موگرینی قرار است روز سه‌شنبه (6 مرداد) به تهران سفر کند. در بیانیه اتحادیه اروپا آمده بود که وی در سفر به ایران، که یک روز پس از دیدارش با مقامات سعودی در ریاض انجام می‌شود، در مورد «اجرای توافق هسته‌ای و موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه» صحبت می‌کند.

 

در طول مذاکرات هسته‌ای که هفته گذشته در شهر وین اتریش جمع‌بندی شد، موگرینی به عنوان نماینده گروه 1+5 عمل می‌کرد و نهایتا بیانیه پایانی را نیز به صورت مشترک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران قرائت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس