کد خبر 445079
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

وزیر خارجه ایران در اولین مقصد سفر منطقه‌ایش راهی کویت شد تا با مقامات این کشور درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و آخرین تحولات در زمینه هسته‌ای به گفت‌وگو بپردازد.

به گزارش مشرق،‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کویت و در راستای سفر منطقه‌ایش تهران را به مقصد کویت ترک کرد.

این نخستین سفر منطقه‌ای ظریف پس از جمع بندی مذاکرات هسته‌ای اخیر در وین است.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در این باره به خبرنگار فارس سفر منطقه‌ای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه را با پیام تعمیق دوستی‌ها و تقویت همه جانبه همکاری‌ها با کشورهای منطقه برشمرد و با بیان اینکه کویت، قطر و عراق مقصد دور اول سفر منطقه‌ای وزیر خارجه به کشورهای حاشیه خلیج فارس است، اظهار داشت: سفر به سایر کشورهای منطقه نیز در دستورکار وزیر خارجه می‌باشد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه تهران امنیت کشورهای منطقه را امنیت خود می‌داند، عنوان کرد: مبارزه با افراط گرایی و خشونت و تحکیم روابط منطقه‌ای، ضرورتی اساسی برای نیل به توسعه و امنیت پایدار منطقه‌ای است.

وی تصریح کرد: نباید اجازه داد که افراط گرایان و تروریسم، امنیت منطقه مشترک را به بازی بگیرند.

به گزارش فارس، ظریف در سفر به کویت قرار است با شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت و همچنین شیخ صباح الخالد وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

ظریف همچنین عصر امروز کویت را ترک و راهی دوحه می‌شود و در دیدار چند ساعته با مقامات این کشور،‌ با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و شیخ خالد العطیه وزیر خارجه این کشور به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در آخرین مقصد سفر منطقه‌ایش به عراق خواهد رفت و با مقامات این کشور به گفت‌وگو و رایزنی می‌پردازد.

ظریف در این سفرها ضمن تشریح آخرین نتایج جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اخیر در وین، درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    ظریف در مورد یمن باید یکاری بکنه ، مردم یمن واقعا مظلوم هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس