کد خبر 443274
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

مژده لواسانی گفت: به همکارانم در شبکه افق تبریک می گویم چرا که این شبکه با ساختار و هدفی مشخص در حال حرکت است.

به گزارش مشرق، مژده لواسانی مجری این روزهای رسانه ملی ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای استراحت برنامه سازان برنامه‌های روزانه این رسانه دانست. وی گفت: هرچند کار در ماه مبارک رمضان به دلیل شرایط معنوی حاکم از لذت خاصی برخوردار است اما از طرفی سخت است و از این رو سعی می‌کنم ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تجدید نظر در برنامه‌های اجرایی پیشین و آمادگی برای برنامه‌های پیش رو بدانم.

مجری برنامه پرمحتوای کافه سوال با بیان اینکه به همین منظور برای یک تجدید قوا قبل از ماه مبارک رمضان درب کافه بسته شده در خصوص ادامه فعالیت در این برنامه گفت: کار در رسانه ملی را دوست دارم و دوست دارم در هر جایگاهی که هستم مثبت باشم چه در کافه سوال و چه در برنامه دیگری.

*محله گل و بلبل اتفاق مبارک رسانه در رمضان امسال

لواسانی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال رسانه ادامه داد: مثل هر سال تمامی همکاران من سعی کردند بهترینها را در این ماه عزیز برای مردم آماده کنند تا یک ویترین خوب برای بیننده باشد. اما به طور خاص احساس می‌کنم که برنامه محله گل و بلبل امسال توانست رویکردی متفاوت در تولید برنامه برای گروه کودک و نوجوان و آن هم در ماه مبارک رمضان داشته باشد.

وی تصریح کرد: این نوع برنامه آن هم با اجرای داریوش فرضیایی واقعا به دل نشسته و استفاده از بازیگران صاحب سبک در این عرصه اتفاق مبارکی است.

این مجری توانا ادامه داد: تیم سازنده این برنامه بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند و زیبایی کارشان در این است که با وجود هکاری طولانی اسیر تکرار نشده و هر سال اتفاق جدیدی را رقم می‌زنند.

لواسانی با بیان اینکه افتخار اولین اجرای تلویزیونی را با این گروه داشته عنوان کرد: برنامه کبوتر دات کام به کارگردانی آقای علی پور عنوان برنامه‌ای بود که من در سن 14 سالگی برای اولین بار در تلویزیون و با این گروه داشتم. این گروه را گروهی متفاوت می‌بینم چرا که این گروه گروهی دقیق و دغدغه‌مند است.

* کار امروز ما را با چند سال قبل مقایسه نکنید

این مجری رسانه ملی جذب مشارکت برای تولید برنامه را از چالش های پیش روی ساخت یک برنامه تلویزیونی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر جذب حامی مالی برای تولید یک برنامه به دغدغه‌ای برای تهیه‌کنندگان رسانه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: تا چند سال پیش تهیه کننده دغدغه فکری برای تآمین هزینه‌های مالی برنامه خود نداشت و برنامه سازی بسیار راحت تر از امروز بود. اما امروزه تهیه یک برنامه جدید دشوار است از یک سو به دلیل جذب حامی مالی و از سوی دیگر حفظ محتوای برنامه.

لواسانی تصریح کرد: برنامه‌ساز باید مراقب باشد که در عین جلب نظر حامی مالی، تامین بودجه به محتوای کار آسیب نزند از این رو همیشه به دوستان می‌گویم که کار امروز ما را با چند سال قبل مقایسه نکنید.

*شبکه افق را دوست دارم

وی شبکه‌های جدید را دریچه ای نو رسانه ملی برای جذب مخاطب دانست و تاکید کرد: از میان شبکه‌های نو ظهور شبکه افق را دوست دارم چرا که این شبکه با عملکرد بسیار عالی، مخاطب را پیگیر برنامه‌های خود می‌کند.

لواسانی ادامه داد: به همکارانم در شبکه افق تبریک می‌گویم چرا که این شبکه با ساختار و هدفی مشخص در حال حرکت است.

این مجری با بیان اینکه معیار تهیه برنامه در شبکه افق سبک زندگی ایرانی و اسلامی است عنوان کرد: معیار تهیه برنامه در این شبکه وزین سبک زندگی ایرانی اسلامی است و این اتفاق در رسانه انقلاب اسلامی قابل ستایش است. خانواده‌ها با تعلق خاطر از تماشای این شبکه لذت می‌برند.

وی تصریح کرد: همچنین بعد از شبکه افق تلاش همکارانم در شبکه نسیم و به طور خاص برنامه خندوانه را نمی‌توانم نادیده بگیرم.

*رادیو عضوی از خانواده من

لواسانی در خصوص فعالت رادیویی خود گفت: رادیو یکی از اعضا خانواده من است که نمی‌توانم از آن جدا شوم و از این رو همیشه سعی می‌کنم با سردبیری، نویسندگی و کمک در تولید برنامه‌های رادیویی ارتباطم را با آن حفظ کنم.

وی ادامه داد: حضورم در رادیو در حال حاضر در رادیو گفتگو و برنامه های که در زمینه شرایط اجتماعی است خلاصه می‌شود اما بنا دارم فعالیت رادیویی خود را به طور خاص در رادیو ایران از سر گیرم.

*اینستاگرام تنها صفحه رسمی من در فضای مجازی

مجری جوان رسانه ملی اینستاگرام را تنها فضای رسمی خود در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در فضای مجازی فقط یک پیج در اینستاگرام دارم که به خوبی توانستم ارتباطی بهینه با مخاطب عام داشته باشم.

وی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم در نگاه اول با وجود رسانه‌های مجازی رسانه فعلی عقب نماند و در مرحله بعد فضای مجازی بر روابط ما غلبه نکند و ما بر آن غالب گردیم.

لواسانی ضمن بیان آسیب جدی بی اخلاقی رسانه‌ای در فضای مجازی ادامه داد: باید فرهنگ سازی مطلوب برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد تا به بی اخلاقی رسانه‌ای دچار نشویم. ما در برنامه کافه سوال جز اولینهای رسانه ملی بودیم که این مسآله را به طور علمی و کارشناسانه و آن هم در ده برنامه مورد بررسی قرار دادیم.

وی خاطر نشان کرد: برخی اقدامات در شبکه‌های مجازی با اعتقادات و فرهنگ ایرانی اسلامی ما سازگاری ندارد و از این رو گسترش این سطح از رسانه در جامعه توجه بیش از بیش می‌طلبد.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس