کد خبر 443648
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

شب گذشته خندوانه با حضور نویسنده و شاعری مطرح،حال و هوای ادبی و فرهنگی خاص تری به خود گرفت و البته کمی ریتم آن را کندتر کرد.

به گزارش مشرق، برگی دیگر از دفتر خندوانه شب گذشته با رفتن به سمت و سو و حال و هوای شعر و ادبیات ورق خورد. جوان این بار برنامه را با همان جملات همیشگی ولی با لهجه ی لکی آغاز کردو شادی آن را به مردمان لک زبان به ویژه "نورآباد دلفان و هرسین" تقدیم کرد و گفت :می خواهیم یک  برنامه ی گرم، پرسرعت و پرانرژی را اجرا کنیم ؛ که البته انگار آرامش مهمان آن کمی از این انرژی و سرعت کاست!

آنقدر که پدرم روی ماشین حساس بود روی من نبود!
علی مسعودی نویسنده و کمدین،بعد از اشاره ی رامبد به همان حامی مالی وارد صحنه شد و در ابتدا با یاد آوری برای صرفه جویی آب بیان کرد که من واقعا کچل نیستم و به خاطر صرفه جویی است که این شکلی هستم؛و خطاب به حاضران افزود: به نظرم شماهم همین کار را بکنید!

او سپس بابیان اینکه تنها با خانواده خودت می توانی شوخی کنی چون فقط آن ها از تو شکایت نمی کنندبه سراغ خاطره ای از کودکی خود وتعویض ژیانشان رفت و از قوانینی مانند ممنوعیت بازی روی آسفالت ودنبال هم کردن به علت جلوگیری از پاره شدن شلوار ها،انتقال مالکیت لباس ها از فرزند بزرگ به بچه های بعدی و کتک نزدن او به مدت دوسال توسط پدرش بازهم به خاطر سلامت البسه اش به خاطر دوسال صرفه جویی مالی برای خرید ماشین گفت.

وی همچنین در بخشی از حرف هایش به عزیز بودن ماشین جدید برای پدرش اشاره کرد و ازکتکی که بر سر رسااندن آن پیکان قراضه به علت خرابکاریش به تعمیرگاه خورده بود، تعریف کرد.

به جای معلمی نجار می شدم
بعد از پخش مصاحبه ی کوتاهی با عمار تفتی جوان اینگونه "جواد محقق" را دعوت کرد : بعضی از آدم ها در کنار همه ی اتفاقات حرف هایی می زنند که آدم احساس می کند إ. این حرف دل من است ؛آن ها خوب می دانند دنیا چه شکلی است،کجاست؛ خوب می دانند برای چه به این جهان آمده ایم و باید چه کنیم که دنیا قشنگ تر باشد، مهمان این بار خندوانه خیلی بزرگ است چون نه تنها حرف دل بزرگتر ها را می زند بلکه دلش با بچه های این سرزمین نیزمی تپد.

محقق نویسنده،شاعر و معلم در خصوص تدریس و دبیری گفت :از قبل دبستان به این شغل فکر می کردم و نمیدانم اگر معلم نمی شدم چه کار می کردم؛شاید فقط نجار چون همیشه کتاب های زیادی داشتم و با کمبود جا مواجه بودم!

وی در پاسخ به اینکه چه شعر و کتابی بنویسم که بیش تر مورد توجه قرار بگیرد عنوان کرد: هر چه اثر مخاطب عام پیدا کند به همان نسبت به سطح نزدیک تر می شود و اگر کار جدی کنیم که تنها مورد توجه خواص باشد مخاطب کلی خودش را از دست می دهد به همین دلیل هر کس در کنار کار تخصصی که می کند باید حواسش به توجه عامه نیز باشد چرا که عامه پسندنویسی بر خلاف چیزی که خیلی ها می گویند، اگر با محتوی خوب همراه باشد خیلی هم عالی است و هنر واقعی هنری است که مخاطب عام بفهمد و مخاطب خاص بپسندد.

رامبد جوان در ادامه گفتگو با توضیح اینکه یکی از دغدغه های اصلی خندوانه کاهش میزان مطالعه و کمک به بهبود این اوضاع است،چرایی اینقهر مردم باکتاب را جویاشد ومحقق پاسخ داد: اتفاقا ما نسبت به خیلی از کشور های دیگر در شرایط عصفناک مطالعه قرار نداریم ولی نسبت به پیشینه و سابقه فرهنگی می توانیم میزان آن را خیلی بالاتر ببریم.


وقتی ریتم برنامه کند می شود
در این حین که برنامه کم کم داشت ریتم تند خود را از دست می داد جوان در پاسخ مثبت محقق به اعمال تنبیه بدنی توسط وی در کلاس هایش با صدای تعجب بلندی سعی کرد دوباره انرژی و هیجان را به بینندگان منتقل کند و بعد به سراغ کودکی و تفریحات این شاعر رفت.

محقق نیز در دامه گفت:از کودکی سفر می کردم ابتدا با دوچرخه روستاهای اطراف همدان را می دیدم و بعد که بزرگتر شدم در راهنمایی و دبیرستان به استان ها و شهر های مختلف می رفتم ودر تابستان به گاراژ می رفتم و اولین ماشینی که از آن جا خارج می شد را بی آنکه بدانم مقصدش کجاست سوار می شدم، تا ابتدای شهریور که کارنامه ها می آمدند خودم را اینگونه مشغول می کردم چون بعد از آن با دروس افتاده و نمرات درخشانم سرگرم بودم!

در پایان بعد از خواندن شعری توسط این معلم که به گل آقا اشاره داشت و برگزاری مسابقه داخل استودیو ؛ جوان برای همه ی کسانی که در بستر بیماری هستند ارزوی سلامتی و بازگشت به جامعه کرد و با جمله ی شاد باشید این قسمت از خندوانه نیز به پایان رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    0 0
    "اتفاقا ما نسبت به خیلی از کشور های دیگر در شرایط اسفناک مطالعه قرار نداریم":این خیلی خوبه ولی من همیشه فکر میکردم برعکسه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس