فعالیت‌های موشکی در جهادخودکفایی به علت اینکه خیلی حساس بود و به فیلمبرداری احتیاج داشت، به یک فیلمبردار حرفه‌ای هم نیاز داشت. در این میان مهدی نواب کم کم به یک فیلمبردار حرفه‌ای تبدیل شد.

به‌گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «شهید مهدی نواب» در پانزدهم شهریور سال 1346 در محله سرچشمه تهران متولد شد. در سنین نوجوانی به جبهه رفت و در سال 65 وارد سپاه پاسداران شد. زندگی شغلی او سرشار از فراز و نشیب‌های یک کار جهادی و طاقت‌فرسا بود. او سال‌ها در پادگان شهید مدرس و در جهاد خودکفایی کنار دیگر همکارانش به تحقیقات موشکی مشغول بود. شهید مهدی نواب مشاور و مسئول آزمایشگاه پژوهشکده و تست سوخت پادگان شهید مدرس، مسئول سمعی بصری جهاد خودکفایی و مسئول کوهنوردی بود. و در نهایت در 21 آبان 90 با انفجاری که در این پادگان صورت گرفت نامش کنار 38 نفر دیگر در زمره شهدای اقتدار جای گرفت.

فعالیت‌های موشکی در جهادخودکفایی به علت اینکه خیلی حساس بود و به فیلمبرداری احتیاج داشت، به یک فیلمبردار حرفه‌ای هم نیاز داشت. در این میان مهدی نواب که قدم به قدم همراه سردار شهید حسن طهرانی مقدم و شهید محمد سلگی بود کم کم به یک فیلمبردار حرفه‌ای تبدیل شد که با 20 نوع دوربین حرفه‌ای و فوق حرفه‌ای کار می‌کرد. دفتر سمعی و بصری را نیز همینطور افتتاح کرد و اینگونه مسئول دفتر سمعی و بصری جهاد خودکفایی شد. فیلم‌هایش به قدری با کیفیت بود که در مانورها صداو سیما فیلم‌های او را برای پخش می‌گرفت. چون کار ایشان موشکی بود در زمان فیلمبرداری هیچگونه ترسی نداشت و با کیفیت تصویر می‌گرفت.

چند فریم از عکس‌های شهید مهدی نواب که حضور او با دوربین فیلمبرداری در ماموریت‌های مختلف جهاد خودکفایی را نشان می‌دهد در ادامه منتشر می‌شود. این عکس‌ها فیلمبرداری او از تست‌های مختلف موشکی را نشان می‌دهد:

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس