"سیلویو برلوسکنی" نخست‌وزیر سابق ایتالیا روز پنج‌شنبه اعلام کرد: اتحادیه اروپا به هژمونی آلمان اعتراف دارد، اما برلین مواضعش را از سوی آمریکا دریافت می‌کند.

گروه بین‌الملل مشرق- "سیلویو برلوسکنی" نخست‌وزیر سابق ایتالیا روز پنج‌شنبه اعلام کرد: "اتحادیه اروپا به هژمونی آلمان اعتراف دارد، اما برلین مواضعش را از سوی آمریکا دریافت می‌کند. این یعنی وضعیت کنونی ما با شرایطی که موجب بروز دو جنگ خونین جهانی در قرن 20 شد، فاصله زیادی ندارد."

این سیاستمدار شناخته‌شده ایتالیایی که در کنفرانس ملی نمایندگان حزب "فورزا ایتالیا" سخنرانی می‌کرد، درباره شرایط کنونی اروپا به شدت اظهار نگرانی و این شرایط را "بحرانی" توصیف کرد. برلوسکنی توضیح داد که اتحادیه اروپا در حال حاضر با "فقدان وحشتناک مدیریت" مواجه است.

وی همچنین ضمن اعلام این‌که ایتالیا اکنون تأثیری در صحنه بین‌المللی ندارد، از دولت این کشور انتقاد کرد. برلوسکنی دولت کنونی به نخست‌وزیری "ماتئو رنتسی" را به غصب قدرت متهم کرد: "ایتالیا امروز در شرایط "تعلیق دموکراسی" قرار دارد. رنتسی اکثریت در پارلمان را به زور، غصب کرده است. دولت قبلی که واقعاً "انتخاب" شده بود، دولت ما بود."

برلوسکنی: اتحادیه اروپا تحت هژمونی آلمانی است که از آمریکا خط میگیرد // آماده انتشار
اتحادیه اروپا به هژمونی آلمان اعتراف دارد،
اما برلین مواضعش را از سوی آمریکا دریافت می‌کند




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس