زنجیره‌ای‌ها به تحلیل فضای حاکم بعد از توافق هسته‌ای پرداختند و اولین گام اصلاحات را «سیاسی» دانستند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*******

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز پنج‌شنبه را به تمرکز بر جشن هسته‌ای در شهرهای بزرگ کشور آغاز کرد. از سوی دیگر این روزنامه‌ها به تحلیل فضای حاکم بعد از توافق هسته‌ای پرداختند و اولین گام اصلاحات را «سیاسی» دانستند و استفاده از این فرصت برای بهبود جایگاه این جریان در انتخابات مجلس شورای اسلامی تعبیر کردند.

روزنامه مردم سالاری

محاکمه احمدی‌نژاد حق ملت است/ فردای توافق؛ گام بعدی اصلاحات در فرصت‌طلبیارگان رسمی حزب مردم سالاری پنج‌شنبه را با تیترهای «آمادگی بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران» و «جشن هسته‌ای در سراسر کشور» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· محاکمه احمدی‌نژاد حق ملت است

«ندا تمام تلاش خود را می‌کند که انحراف از کشور رخت بربندد و این انحراف را در وجود احمدی‌نژادیسم به عنوان یک فرهنگ می‌بیند. ما می‌خواهیم که خط انحراف از کشور برود ولو خون بخواهد.»، «امروز انحراف در حال یارگیری است باید روشنگری کرد»، «محاکمه چنین فردی به خاطر سخنان نامعقولش، حق تاریخی ملت ایران است.» سخنان رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان برای مقابله با آنچه احمدی‌نژادیسم می‌خواند. «خون‌ریزی»، «روشنگری» و «محاکمه» روایت چگونگی مقابله عملیاتی صادق خرازی با احمدی‌نژاد است. صادق خرازی که از سوی هم طیف‌های سیاسی خود عامل انشقاق معرفی می‌شود؛ این روزها در غیریت‌سازی حزب نوپای خود رییس‌جمهور سابق را نوک پیکان انتقادات خود قرار داده است.

در همین راستا گروه سیاسی روزنامه مردم سالاری نوشت: «نماینده سابق ایران در سازمان ملل متحد گفت: دور کردن تهدید از کشور وظیفه هر دولت و ملتی است و تیم مذاکره کننده هسته‌ای توانست با تلاش‌های شبانه‌روزی خود به این مهم جامه عمل بپوشاند. به گزارش ایسنا، سیدمحمد صادق خرازی در ضیافت افطار حزب ندای ایرانیان در تبریز که با حضور فعالان اصلاح‌طلب استان برگزار شد گفت: توافق هسته‌ای نتیجه مجاهدت‌های شبانه روزی خردمندان در نظام دیپلماسی کشور تحت منویات مقام معظم رهبری است. نماینده سابق جمهوری اسلامی در سازمان ملل اضافه کرد: هیچ ایرانی علاقه ندارد که به بهانه‌های واهی، مردمش در انزوا قرار بگیرد. خرازی تصریح کرد: مردم به دنبال تغییر و تحول هستند و در انتخابات 92 ثابت کردند که می‌خواهند سره را از ناسره جدا کنند. وی اظهار کرد: ادبیاتی که بخواهد برای کشور، انزوا پدید آورد و مردم و دولت را با گرفتاری و مشکل مواجه کند دیگر کارساز نیست و منطق و عقلانیت می‌تواند ایران امروز را با جهان امروز پیوند دهد. به گفته خرازی مهم‌ترین آرمان اصلاح‌طلبی این است که جمهوری اسلامی‌ایران برای همیشه تاریخ در عرصه جهانی بدرخشد.

خرازی افزود: شخصی که گفت «دختر 14 ساله‌ای در خانه با قابلمه هم می‌تواند غنی‌سازی کند» بزرگ‌ترین توهین به تاریخ علم در عصر حاضر را رقم زد و محاکمه چنین فردی به خاطر سخنان نامعقولش، حق تاریخی ملت ایران است. وی خطاب به دولت نهم و دهم گفت: آن‌هایی که تحریم‌ها را کاغذ پاره دانسته و قدرت بازدارندگی ایران را کاهش دادند، خدمت به این مردم شریف نکردند. وی در بخشی از سخنان خود افزود: احمدی‌نژاد تمام شد و محال است دوباره به صحنه سیاسی و قدرت بازگردد. رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه مردم ایران، خدمات رییس دولت اصلاحات در این کشور را فراموش نمی‌کنند ادامه داد: اصلاحات زنده است چون انقلاب و امام زنده است. نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اگر خدایی نکرده به وحدت میان اصلاح‌طلبان خدشه‌ای وارد شود خطر تفکر احمدی‌نژادیسم نظام سیاسی کشور را به شدت تهدید خواهد کرد.»

محاکمه احمدی‌نژاد حق ملت است/ فردای توافق؛ گام بعدی اصلاحات در فرصت‌طلبیروزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار پنج‌شنبه را به تیترهای «حمایت مراجع عظام از توافق هسته‌ای» و «آماده‌باش مردان اقتصادی دولت» اختصاص داد.

· دولت کوتاه نیامد

استعفا نمایندگان استان فارس تاثیری در نظر پاستورنشین‌ها نداشت؛ آنان خواهان حضور استاندار اصلاح‌طلب بر مسند استانداری فارس هستند.

گروه سیاسی روزنامه ابتکار نوشت: «سخنگوی دولت در نشست خبری دیروز خود که پس از جلسه هیات دولت برگزار شد، از انتصاب استانداران فارس و قم خبر داد. محمدباقر نوبخت اظهار کرد: محمدعلی افشانی به عنوان استاندار فارس و سیدمهدی صادقی به عنوان استاندار قم منصوب شدند.»

همچنین نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که آثار رفع تحریم‌ها در زندگی مردم زمان‌بر است، گفت: «مردم ما فهیم هستند و می‌دانند که ما با برنامه ریزی به دنبال استفاده از منابع آزاد شده خود هستیم. تلاش دولت این است که ثبات و رفاه برای مردم ایجاد شود که البته به مدتی هم زمان نیاز است. سخنگوی هیات دولت با اشاره به تأثیر توافق بر کاهش نرخ ارز افزود: مساله نوسانات نرخ ارز می‌تواند در کوتاه مدت ناشی از انتظارات عرضه و تقاضا باشد. متقاضیان ارز ممکن است پیش بینی کنند که قیمت ارز کاهش یابد پس به بازار رفته و عرضه افزایش می‌یابد. اما دولت در حال تلاش است که به قیمت ارز ثبات بدهد. نرخ ارز در موقعیت مناسب تثبیت می‌شود. وی همچنین درباره اظهارات مقامات آمریکایی درباره مذاکرات هسته‌ای اضافه کرد: دولت آمریکا تحت فشار رقبای سیاسی خود بود و رژیم صهیونیستی هم از هیچ کاری برای به نتیجه نرسیدن این توافق فروگذار نکرد. در این شرایط توضیحات دولت آمریکا برای قانع کردن رژیم صهیونیستی و رقبای سیاسی خود است. پس آن‌ها را باید درک کرد. اصل توافق هم مکتوب شده و به زودی منتشر می‌شود و توصیه من این است که با وجود متن توافق درباره مذاکرات قضاوت شود. نوبخت در پایان با بیان این‌که توافق هسته‌ای به نفع دولت آمریکا هم است، یادآور شد: اکنون افکار عمومی دنیا معتقد است ایران توانست حقوق ملی خود را استیفا کند.

محاکمه احمدی‌نژاد حق ملت است/ فردای توافق؛ گام بعدی اصلاحات در فرصت‌طلبیروزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «دیدار در تهران» و «28 میلیارد دلار دارایی باز می‌گردد» اختصاص داده است.

· فردای توافق؛ گام بعدی اصلاحات

فردای توافق برای اصلاح‌طلبان آغاز حرکت به سوی گشایش‌های اقتصادی و چرخش چرخ زندگی مردم نیست بلکه آنان فردای توافق را «سیاسی» و تلاش برای کسب کرسی‌های قدرت بیشتری می‌بینند.

گروه احزاب روزنامه اعتماد برای بررسی شرایط حاکم پساتوافق به گفت‌وگو با فعالان سیاسی پرداخته است؛ در همین راستا نوشت: «ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه تمام مردم از توافقنامه وین حمایت خواهند کرد، اظهار کرد: نباید اجازه داد که توافق اخیر از سوی تندروها تفسیر به رأی و مصادره شود.

اصغرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موفقیت تیم مذاکره‌کننده کشورمان در احقاق حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای با تاکید بر اینکه مذاکرات وین محصول اراده مردم و رهبری ایران بود، اظهار کرد: مذاکرات وین محصول اراده‌ای بود که طی آن مردم و رهبری می‌خواستند که چهره‌ای صلح‌طلب از ایران در دنیا نشان داده شود. ایران در طول حیات خود تاکنون چنین شرایط مهمی در بعد بین‌الملل تجربه نکرده بود اما طی ماراتن مذاکرات این شرایط را تجربه کرد و توانست با موفقیت دستاوردهای موردنظر خود را به دست آورد.

این فعال سیاسی در ارزیابی از نتیجه مذاکرات هسته‌ای با تاکید بر اینکه متن توافق وین بسیار فراتر از پرونده هسته‌ای ایران است، گفت: در وین اتفاق بسیار مهمی افتاد که بر آینده روابط ایران و دنیا و فرآیندهای دیپلماسی در دنیا تاثیرات بسیار مهمی خواهد گذاشت. این فعال سیاسی با بیان اینکه «تمام مردم از توافقنامه وین حمایت خواهند کرد»، تاکید کرد: باید از توافق هسته‌ای انجام شده صیانت کرد و نباید در داخل به تندروها و کسانی که همواره زیر میز مذاکره می‌زنند و به مذاکره و گفت‌وگو اعتقادی نداشته‌اند اجازه داده شود که به عنوان مفسر توافق جلوی صف پروپاگاندا و تبلیغات افکار عمومی قرار بگیرند. نباید اجازه داد که توافق اخیر از سوی تندروها تفسیر به رأی و مصادره شود. وی با تاکید بر اینکه توافق وین پایه‌ای برای رفتن به سمت آشتی با دنیا و عبور از ایران‌هراسی و به ویژه شیعه‌هراسی است، گفت: در شرایط فعلی باید توافق را اقدامی تاریخی دانست که توانست جلوی شرایط سخت احتمالی را بگیرد چرا که اگر توافقی صورت نمی‌گرفت موقعیت کشور در وضعیت بسیار خطرناکی قرار می‌گرفت.»

محاکمه احمدی‌نژاد حق ملت است/ فردای توافق؛ گام بعدی اصلاحات در فرصت‌طلبیروزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «اعترافات اوباما» و «دیدار در اوین» اختصاص داد.

· اعترافات اقدامات ضد ایرانی آمریکا

اوباما از اثرگذاری دخالت های ضد ایرانی این کشور بر افکارعمومی روایت می‌کند؛ او معتقد است که «با وجود توافق هسته‌ای همچنان اختلافات جدی با ایران داریم.» گروه سیاسی روزنامه شرق به انعکاس سخنان رییس‌جمهور آمریکا در با گفت‌وگوی توماس فریدمن پرداخت.

اوباما در پاسخ به این سؤال که بیشتر از هر رئیس‌جمهور دیگر آمریکا، از سال ۱۳۵۷ و از ابتدای جنگ سرد آمریکا با ایران، با مقامات ایرانی ارتباط و تعامل داشتید. این موضوع چه به شما آموخته است؛ اظهار داشت: «من هنوز نیاموخته‌ام چگونه به مقامات ایران اعتماد کنم. اگرچه فکر می‌کنم جان کری در تعاملاتش با وزیر خارجه، ظریف که هم‌روش رئیس‌جمهوری روحانی هم هست، آموخته است که وقتی شما یک توافق را به پایان می‌رسانید آن‌ها به خوبی آن را کامل و بی‌عیب‌ونقص اجرا می‌کنند. شاید فکر کنند اینجا یا آنجا راه گریزی وجود داشته باشد و به همین دلیل است که شما باید این مسائل را به طور قاطع حل کنید؛ اما این تصور که آن‌ها چیزی که روی کاغذ نوشته‌اید و قراردادی که بسته شده را نادیده می‌گیرند و تلاش می‌کنند سود خود را به جیب بزنند درست نیست، این چیزی نبود که ما در این دو سال توافق موقت شاهد آن باشیم. خویشتن‌داری وجود دارد، آن‌ها حس می‌کنند وقتی توافقی دارند و سندی دارند آن‌ها باید به آن متعهد مانده و از آن تبعیت کنند.

من فکر می‌کنم ما این موضوع را یاد گرفتیم. ما همچنین یاد گرفتیم صداها و نظرات مختلفی در داخل ایران وجود دارد که ممکن است با ارزش‌های ما منطبق نباشند. به اصطلاح میانه‌روها در ایران، ناگهان تبدیل به کسی که ما حس کنیم نمایانگر موضوعات جهانی از قبیل حقوق بشر باشند، نمی‌شوند؛ اما رویکردهای بهتر و بدتری وجود دارند که ایران می‌تواند در قبال منافع ما و متحدانمان اتخاذ کند و ما باید ببینیم کجا ما می‌توانیم رویکرد بهتر را تشویق کنیم.

آخرین چیزی که شاید من یاد نگرفتم، بلکه تأیید شده، این است که شما باید این ظرفیت را داشته باشید که گاهی خود را به جای دشمنانتان قرار دهید و اگر شما به تاریخ ایران نگاه کنید، می‌بینید که ما برخی دخالت‌ها را در سرنگونی یک رژیم منتخب در ایران {کودتا علیه مصدق} داشتیم. ما در گذشته از صدام حسین حمایت کردیم در زمانی که می‌دانستیم او از سلاح‌های شیمیایی در جنگ بین ایران و عراق استفاده کرد و در نتیجه آن‌ها نگرانی‌های امنیتی خاص خودشان و روایت خاص خودشان را دارند؛ روایتی که شاید ما با آن موافق نباشیم. این موضوع به‌هیچ‌وجه اقدامات بی‌ثبات‌کننده آن‌ها را توجیه نمی‌کند؛ اما من فکر می‌کنم وقتی ما قادر به دیدن کشور و فرهنگشان از نقطه نظر خاص تاریخی آن‌ها باشیم، شما حداقل امکان حرکت به سمت جلو را خواهید داشت

محاکمه احمدی‌نژاد حق ملت است/ فردای توافق؛ گام بعدی اصلاحات در فرصت‌طلبیروزنامه آرمان‌ امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «ظریف کاندیدای صلح نوبل» و «پیشنهاد مذاکره به اصولگرایان» اختصاص داد.

· نوبل در انتظار ظریف!

روزنامه آرمان‌ امروز ابتدا به شرایط حاکم پس از توافق پرداخته است؛ این روزنامه نوشت «اعطای جایزه مشترک صلح نوبل به ظریف و کری موضوعی بود که روز توافق برخی رسانه‌ها درباره آن گمانه‌زنی کردند. توافقی که او ضلع اصلی شاکله بخشی‌اش بود و نیز واکنش مقامات مختلف جهان سرخط خبرهای رسانه‌های جهانی بود اما ظریف جایزه‌اش را از جای دیگر می‌خواهد در میان همه هیاهوها درحالی‌که پایتخت شبی پرهیجان را سپری کرده و مردم نام او را در خیابان‌ها فریاد می‌زنند، ترجیح می‌دهد»

همچنین در ادامه پیرامون تحلیل وضعیت اثرگذاری توافق نوشت: «برخلاف عربستان و رژیم‌صهیونیستی حاکمان کشورهای عربی منطقه با ارسال پیام تبریک، توافق هسته‌ای را به ملت و دولت ایران تبریک گفتند. پیام‌هایی که نشان می‌دهد برخلاف تبلیغات مسموم دشمنان آن‌ها به دنبال نزدیکی به ایران و پذیرش قدرت منطقه‌ای کشورمان با توجه به توافق هسته‌ای هستند و قصد دارند در مسیر دوستی و حسن همجواری حرکت کنند. ایران همواره اعلام کرده دنبال سلاح هسته‌ای نیست و دلیلی بر انحراف برنامه اتمی ایران نیز تاکنون به دست نیامده است. ایران توانست در مذاکرات سخت و فشرده هم حقوق هسته‌ای که از ابتدا منکر آن بودند را به‌دست آورد و هم ساختار تحریم‌های بی‌سابقه و ظالمانه را در هم شکند و علاوه بر بازگشت ۱۵۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده در حوزه‌های مختلف اقتصادی با سیل ورود سرمایه گذاری خارجی روبه‌رو شود و از سخت‌ترین بحران توهمی ایجاد شده به سلامت گذر کند. موفقیتی بی‌بدیل در تاریخ جمهوری اسلامی در مواجهه با دشمنان که کشور را در وضعیت ویژه‌ای قرار داده و از رهبر معظم انقلاب تا مراجع معظم تقلید و عموم آحاد ملت را خوشحال و مسرور کرده است.»

محاکمه احمدی‌نژاد حق ملت است/ فردای توافق؛ گام بعدی اصلاحات در فرصت‌طلبیروزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «نامه هسته‌ای روحانی و پاسخ رهبری» و «ایرانیان در جشن توافق هسته‌ای» اختصاص داد.

· بازگشایی سفارت انگلیس در تهران

روزنامه دولتی ایران در ستون «دیگه چه خبر؟» صفحه سیاسی به احتمالاً بازگشایی سفارت انگلیس در تهران پرداخت و در همین راستا نوشت: «سخنگوی دولت انگلیس گفت: «روابط ایران و انگلیس بتدریج بهبود می‌یابد». به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان»، ادوین ساموئل در گفتوگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، افزود: «در آینده نزدیک توافق هسته ای ایران و غرب اجرا می‌شود و ما بار دیگر سفارت خود را در تهران باز می‌کنیم.»

گفتنی است چند روز گذشته حجت‌الاسلام هاشمی در گفت‌وگو با روزنامه گاردین اظهارداشت: «بازگشایی سفارت آمریکا، محال نیست»


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 120
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 205
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    قبل از محاکمه احمدی نژاد محاکمه سران فتنه مثل کروبی و موسوی و چه افرادی از سران فتنه که به زندگی عادی خودشون مشغول هستند که خوب همه سه نفرشون رو به خوبی می شناسند خواست ملت است.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    حجت الاسلام هاشمی!!!تنگ نظری،بغض ،کینه وحسادت‌...
  • مهران آزادپی ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    از قدیم گفته اند که آسیاب به نوبت !!! نوبتی هم که باشد ، نوبت مافنگی ها و سیخ سنجاقی هاست !!! علی الخصوص آنها که در دامنه فتنه ، دود و دمی داشته باشند !!!
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    احمدی نژاد و موسوی و کروبی همشون باید با هم محاکمه بشن!! مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • ناشناس ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    رئیس دولت اصلاحات بخاطر نقش آفرینی در فتنه 88 و ملاقات و همکاری با جورج سورس صهیونیست باید محاکمه و اعدام شود .
  • افشین ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    اصلاح طلبان خیلی به خود نبالند کارنامشون برای همه روشن است برگردید به سال 88و .....اگر تدابیر رهبر فرزانه نبود صد در صد به مشکل می خوردید
  • قاسم ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    به جون هرچی مرده...
  • محمد ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    تو این مملکت از نظره صبر در برابر این تندروها هیچ انسانی به اندازه ی آقای هاشمی صبور نبوده.درود خدا بر هاشمی
  • دلاور ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    دوست عزیز، کروبی و موسوی و مابقی همه خودشون طعمه بودند و قربانی!!! نمیدونی؟!
  • سپهرساتور به دست در به در به دنبال خاتمی ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    سگ احمدی نژاد به شما اصلاح طلب های رادیکال هتاک حرمات الهی شرف دارد همه ترس شما از پایگاه اجتماعی عظیم احمدی نژاد است به همین دلیل این همه علیه او رطب و یابس می بافید و این لاطائلات از مغزهای کثیفتان متراوش میشود
  • ژاله ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    مرگ بر فتنه گر مرگ بر جلبکهای سبزی که به مدد وادادگی برخی دولتمردان، دوباره روی آب آمدند و ادعای انقلابی بودن میکنند.
  • سید ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    کسانی که بخاطر 8سال دولت 9و10 در انزوای سباسی قرار گرفتند باید زهر خودشون را بریزند بهر شکل ممکن روسواییهایشان را بحساب دیگران بگذارندو انتقام خود و خانواده اشان که گناه فتنه 88 را هم بردوش میکشند را هم ازمردم هم احمدی نژاد بگبرند چون بر هر عقل سلیم و منصفی واضح است که مجموعه تلاش سیاسیون کشور در دولت های 9و10 و 11 باعث برنده شدن در مذاکرات و بکرسی نشستن حرف ایران شد نه فقط تلاش دولت 11 البته اگر کسی باید له شئد هر روز موردهجمه تبلیغاتی منفی قرارمیگیرد تا از دور محو گردد و گرنه احمدی نژادمنهای دولت مردانش بشخصه با دست خالی امد و با دست خالی رفت و ایا دولت مردان دیگر هه همینگونه بودند ؟ مقام معظم رهبری هم در دیدار مسئولین دولت فرمودند که در قضاوت دولت های قبل جانب انصاف را رعایت کنید
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    فعلاً كه دلار و طلا گرونتر هم شده!! بنزين وحاملهاى انرژى گرونتر شده لبنيات و گوشت و مرغ كه ديگه نگو يارانه خيليها قطع شده كه ثروتمند نيستند!!!! انرژى هسته اى رو تعطيل كردند اين در حالى هست كه هم دلار هاى كيفى و هم طلا وارد كشور شده بايدكى محاكمه بشه؟
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    اون کسی که منفی داده یعنی میخواد بگه دردود بر فتنه گر؟!!
  • ناشناس ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    دکتر احمدی نژاد همواره در خط امام و ولایت فقیه و آرمانهای انقلاب حرکت میکند و کسانی که با افکار ایشان زاویه دارند یعنی با امام (ره) و انقلاب زاویه دارند .
  • ناشناس ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    به عشق هرچی مَرده / احمدی بر میگرده
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    خاتمی رو یادت رفت
  • محمد بم ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    اخی قهر یازده روزه یادته؟بسه بیشتر بگم هه
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    ندا غلط کرد این پالس شروع یه اشوب جدیده
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    احمدی نژاد = مردمی نژاد
  • ایرج ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    خاتمی عامل اصلی فساد جنسی و اجتماعی و فرهنگی و اشاعه فحشا در کشور ایران است.چون خودش اهل بخیه است
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    لامصب رو که نیست , نانو سنگ پای قزوینه درود بر احمدی نژاد کبیر.،سلطان قلبهای پاک درود بر احمدی نژاد کبیر ، کابوس دزدان بیت المال درود بر احمدی نژاد کبیر , امید مستضعفان ایران و جهان درود بر امیر کبیر ایران
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    مخصوصا اون یازده روز سیاه
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    خیلی وقته برگشت خورده
  • دانی ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    شخصیت طرفداران و حامیان محمود احمدی نژاد از این بالاتر باشد جای شکو شبهه هست
  • سید ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    هنوز سران فتنه محاکمه نشده اند ملت منتظراجرایعدالت هستند تازه این تحریم ها هم به سفارش فتنه گران صورت گرفت ..افرادی مثل مهاجرانی مخلباف گنجی سفیران اقایان در امریکا بودن ملت فراموش نکرده
  • مهدی 90085 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    ذوق زده شدند تاریخ در مورد این مرد بزرگ (احمدی نژاد)قضاوت میکند خدمات او تا ابد برای ایرانیان خواهد درخشید این قدرت هسته ای را ما درزمان ایشان بدست آوردیم که حالا قدرتهای جهان مجبور به مذاکره با ما شدند...........
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخ باحال بود
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    منم موافقم محاکمه ی احمدی نژاد و خاتمی و موسوی حق ملت است.
  • سعید ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    بهله یکی باید باشه خراب کاری کنه تایکی دیگه درست کنه اگر چیزی نباشه که خراب بشه چیزی درست نمیشه.
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    خط امام و ولایت فقیه بی ادبی و اختلاص بود؟؟؟؟
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    مردم ایران دزد و بی ادب نیستند از طرف خودت حرف بزن نه مردم
  • ميهن دوست ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    همه حق دارند ازاد باشند وازهمه امكانات كشور استفاده كنند و كشور متعلق به همه ي مردم ايران است
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    جوجه رو آخر پاییز می شمارن. زنده باد احمدی نژاد
  • ناسناس ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    مشرق واقعا فتنه گری احمدی نزاد چه کارت کرده اینقدر اونجات میسوزه که هی هر هفته بر علیه او مطلب میزاری اخر دق مرگ میشی بدبخت جلو خورشید رو نمیشه با دست گرفت احمق
  • علی ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    سرجمع بگم " احمدی نژاد" رفت . خودتونو خسته نکنید.
  • محمد ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    منسفانه قزاوت گنید اکرتلاشهای احمدی نزاد نبو د تیم مزاکره گننده باچه احرمی می خاست در مقابل این زورگوها حر ف بزند ایشان بود که انر زی هسته ارا به اینجا رساند پس باید ممنو ن دارش هم با شیم
  • داود ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    انسان های حقیر بامغزهای کوچک و ضعیف نمیتونن مقاومت انقلابی و خدمات جهادی احمدی نزادراببینندودرک کنندیعنی قدرت درک هم ندارند..اگرمقاومت ایشان نبودالان امثال ظریف و...جایی درسامان ملل نداشتندکه بخواهندصلح کنندوصدالبته سخنی هم برای گفتن نبود
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    دزد کودتاچی هفت تیرکش تو غلط کردی با تمام قصابای کهریزکی نظرت با کسی فرق داره ، مخالفی ، نقد داری ، باشه آدم باش ، توی چهارچوب ها حرفت رو بزن . چرا توهین می کنی باتوم کش والا هرچی هیچی نمی گی اینا پاشون رو می ذارن رو گاز
  • صالح ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    رییس حزب ابن الوقت ندای ایرانیان غلط زیادی کرده شما اصلاح طلبا نبودید که کشوررا به پرتگاه سقو درفتنه ۸۸کشوندید پس غلط زیادی نکنید
  • علی ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    احمدی نژاد=حنای بی رنگ
  • هادی ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    خودتون باید محاکمه بشید شماها کشور رو بیچاره کردین. جالب پیام های طرف احمدی نژاد و کلیک میکنی اضافه نمیشه
  • محمدی ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    احمدی نژاد جسارت و شجاعت داشت که در مقابل شیطان بزرگ ایستاد ،شما اصلاح طلبان بزدل و وطن فروش چی؟!
  • ناصر ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    سلام/دوستان عزیز گذرزمان همه چیزرامشخص میکنه...وقتی حضرت تشریف بیارن!!!
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    احمدی نزاد خرازی رو 8 سال انداخته بود بیرون میگفت تو به خاطر عموت به جایی رسیدی .
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    تو رو خدا
  • سارا ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    درمورداحمدی نژادویارانش بایدگفت که:کارم ازگریه گذشته است به آن میخندم
  • مهران ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    کاملان.با.محاکمه.احمدی.نزاد.موافق.هستم.چون.دلار1000.تومانی.را.تبدیل.به3300.و.چندی.کرد.که.کلا.زندگی.کردن.در.ایران.را.برای.ما.مردم.طبقه.سوم.تبدیل.به.جهنم.نمود.
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    وقتی تواین سایت اصولگرا اینقدر منفی خوردی، دیگه خودت حساب کن
  • ایرانی ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    میدونید چرا اختلافات سیاسی در ایران زیاد شده؟چون فرهنگ ازادی بیان را بلد نیستیم وهمه کاربلدیا نابلد درسیاست دخالت میکنیم ونظرمیدهیم.باباسیاست مردان خودشو داره.هرکس بره دنبال کارخودش
  • هخا ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    همتون مث اوون مرد رقته، مغزاتون مشکل داره... هیچ کس به رهبری به اندازه ی احمدی نژاد ضربه نزد... از طرز حرف زدنت معلومه، یه چیز برات میگند، صد برابرش میکنی و میگی...
  • ftm313 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    از راه برداشتن احمدی نژاد؟؟؟ فتنه ی جدیدی در راه است... ملت انتخابات مجلس رو دریابید
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    آره میخوادبگه حرفی هست؟
  • امیر ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    اگه اینجوریه پس گردن زدن تک تک کسایی که88ریختن تو خیابون علیه نظام هم حق ملته.چون اونا به ملت احترام نزاشتن.
  • علی ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    درود بر شرف احمدی نژاد که خاری در چشم خود بزرگ بین ها و استخوانی در گلوی مفت خورها و ...
  • کمی انصاف ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    همه یادمون رفته 12 سال پیش تو دولت اصلاح طلبان همین 5+1 حاضر نشدن 3 تا سانتریفیوژ برای مطالعات تحقیقاتی برامون بزاره ،حالا اگه الان حاضر به مذاکره و توافق با ایران شدن همش مرحون تلاشهای دولت قبله که نشون داد اگر حق هسته ای مونو بهمون نده ما هم سانتریفیوژ میسازیم وهم اورانیوم غنی میکنیم اگر 19000 سانتریفیوژ نداشتیم الان راضی نمیشدن دو سه هزارتاشو برامون بزارن اگر الان توافقی شده اصلا مال این دولت یا مثلا شخص ضریف نیست ما اگه میخواستیم مانند الان امتیاز بدیم مطمئن باشید تو دولت قبل اقای جلیلی کارو تموم کرده بود شاید الان خیلی ها با نظر من مخالف باشن ولی همیشه اینده تمام حقایق رو نشون میده....
  • ناشناس ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    جمله دامت توفیقه مقام معظم رهبری به دکتر احمدی نژاد را فراموش نکن محمد جان !
  • ناشناس ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    فتنه گران سال 88 که باعث ترغیب دشمن به تحریمهای ظالمانه بر علیه ایران شدند حالا طلبکار شده اند والله خیلی رو دارند !
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    پس چی؟ شیخ خوبه؟
  • علی ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    عوام فریب قرن احمدی نزاد
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    درود بر احمدی نژاد
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    اگر به غنی سازی 20درصد نمیرسیدیم دنیا ما رو به پشیزی قبول نداشت .اون زمان رو یادتون شده که میگفتند بساط هسته ای باید جمع بشه ولی حالا دنیا مارا بعنوان یه کشور هسته ای میشناسههر چه داریم از ان زمان داریم
  • مریم ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    مهدی هاشمی رفسنجانی را یادت رفت هرچندپدرش گفته دامان پسرش مانند دامان یوسف پیامبر پاک است.
  • رضا ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    احمدی نزادقربانی عدالت خواهی شد در داخل ایران .ودر خارج قربانی هولوکاست واین دو جریان سرو ته یک کرباس اند
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    بعد با سردار سلیمانی عکس سلفی هم میگیره
  • ناشناس ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    احسنت خرازی هم غلط کرد .
  • ناشناس ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    دکتر احمدی نژاد دلاور همچنان محبوب قلبهاست .
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    از اینکه ملت ایران پیروز شدن و یه عده مفت خور فرصت طلب دستش از جیب ملت و سرمایه این کشور کوتاه شده خیلی خوشحالیم و شما هم از ناراحتی بمیرین
  • ارمین ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    احمدی نژاد مگه باعث بدبخت شدن ما شد ما باید همچنان در بدبختی زندگی کنیم مگه دوره احمدی نژاد این همه بلا سر ما اومد!!!!!!!! دوره ی خاتمی پراید 20 میلیون بود!!!!!!!
  • ساسان ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    مورچه(ندا) چیه که کله پاچه داشته باشه
  • ایرانی ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    مشرق وجود نداری نظرات مخالفان این احمدی نژاد رو منتشر کنی ؟؟؟؟؟؟؟ پس بیجا میکنی مطلبی منتشر میکنی و نظرات حامیان این مرد را انتشار میدی !!!!!!!!!!!!!!!!! چیه میترسی در دکه کاسبیت رو ببندند یا جیره مواجب دولت قبلی بهت نرسه ؟ خاک بر سر هرچی نفهمه که مشرق هم سرآمد همشونه .
  • علی ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    شما کی هستید که ارمانتان این ادم است محمدی نژادیسم به عنوان لکه ننگ به تاریخ پیوست
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    خوشم میاد مثل .... از ا... میترسن
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    محاکمه تعزیه گردان فتنه یعنی م خ از همه شون واجب تره
  • علی اکبر ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    حمله به احمدی نياد نه به خاطر اشتباهاتش می باشد دقیقا بخاطر نقاط قوت اوست تیم روحانی خوشحال است که درصدی از انرژی هسته ای احمدی نژاد را حفظ کرده
  • گمنام ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    درود بر رهبری . و لعنت بر تفرقه افکن . ای کاش شما می فهمیدید. حرف دل رهبری رو که دعوت به وحدت می کردن . کار شما فقط به کشور لطمه میزنه ....
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    احمدی نژاد رو با این قبیح ها یکجا جمع نبند
  • اهوازی ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    باید مواظب انتخابات خبرگان و مجلس باشیم
  • غفور ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    منظور دلاور عزیزمان صحنه گردان اصلیه که خدا نابود و لعنتش کنه
  • فرهاد ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    در واقع بهتره اینطور بنویسید : اگر گذشت و صبر رهبری نبود ، مردم پوست از سر تمام فتنه گران می کندند
  • علی ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    اما توافق هسته ای دربعد داخلی اگر در بهبود وضعیت معیشت مردم تاثیر بگذارد وامنیت مملکت را به خطر نیندازد خوب است وازمنظر بین المللی اینکه مامثل شوروی بشویم یا نشویم همینطور که نفوذ آنها به داخل ایران خطراست نفوذ بیشتر ما وکاهش برنامه های ایران هراسی فرصت است وازاین به بعد فتح فرهنگ ایران اسلامی توسط آنها یا فتح افکارجهان توسط ایران اسلامی مسابقه ایست که برد وباختش بستگی به کم وکیف تلاشهای آحاد مردم ایران بخصوص مبلغین فرهنگ غنیه اسلام ناب محمدی درایجاد رابطه با ملتهای غربی دارد
  • حسن ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    "ایرانی" جون هرکی دوستداری خودتو به این نام معرفی نکن بخدا با این ادبیاتت مایه سرافکندگی ایرانی ها هستی حالا که نظرت منتشر شده پس نتیجه میگیریم شما با خودت مشکل داری :) حداقل 20 سال لازمه تا بشه عملکرد کسی نقد کرد در زمان و تا همین اواخر به شهید بهشتی هزار و یک تهمت میزدند ولی الان از ایشان به عنوان الگوی انسانیت نام میبرند شما تا سال 1412 صبر کن انشاله موضوع برای همه روشن میشه
  • لیلی ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    محاکمه موسوی کروبی .... حق ملت است دیگه کم کم دارم از کوبیدن احمدی نژاد خوشحال میشم هرچی بیشتر علیه ش تیتر میزنن عزیزتر میشه حسبنا الله ونعم الوکیل خدا برای ما کافییست وکیل احمدی نژاد و طرفداراش خداست
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    احمدی نزادکسی که اداب مناظره راحتی یادنگرفته بودبعدهاتاریخ درموردمردان هویداترخواهدشد
  • مسعود ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    خودت بيجا ميكني . در رابطه با همين خبر در يه سايتي مثل ...آنلاين 2تا پيام نوشتم از روي ترسشون اون رو درج نكردن. حالا مدافع جريان آزاد اطلاعاتي . چه كشكي چه آشي . مشرق تنها جايي هست كه ما ميتونيم آزادانه نظرمون رو بگيم يا نه اون سايت در مورد اوباما چيزي بگيم از طرف بازديدكنندهگانش بايكوت ميشيم داداش.
  • ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    احمدی نژاد قهرمان ملی است که خائنین وطن فروش زر اندوز در پی تخریب چهره مردمی و عدالت جوی او هستند که باید گفت زهی خیال باطل چون پا گذاردن روی نور باعث له شدن آن نمی شود ونور بر آن فائق آمده و بر روی پا می افتد. این خبائث فقط خود را بیش از پیش رسوا میکنند.
  • آنتی قورباغه ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    هیچی نشده قورباغه ها وسط جلبک ها ابو عطا میخونن .بابا شب درازه بذارید یه کم از قراردادبگذره بعد نفرت ها و کینه های کثیفتونو تونو رو کنید.
  • ناشناس ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    احمق شما فتنه گران سال 88 هستید که کشور را به آشوب کشیدید و خسارتی بیشتر از جنگ تحمیلی به مملکت وارد کردید .
  • ناشناس ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    بدرود هاشمی .
  • ناشناس ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    انشاءالله موج که برخواست همانند سال 84 نفاق و دروغ و تزویر و عافیت طلبی و فتنه گران را یکجا از ریشه برخواهد کند .
  • مهدی ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    سلام ودرود به احمدی نزاد اگر 1000 بار هم کاندید شه ما به هش رای می دیم ... چون طرفدار قشر کارگر و فقیر بود و هست ... در مورد توافق هسته ای هم جوجه رو اخر پاییز می شمرند این امریکایی های ادم کش به هیچ کس رحم نمی کنند ... چه برسه به امضا شون.
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    بیسواد قزاوت نکن............قضاوت
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    قبل از محاکمه دکتر احمدی نژاد باید نمایندگان مجلس ششم و برخی اعضای دولت های هفتم و هشتم بابت افراطی گری و طرح های سه فوریتی تسلیم و نامه معروف جام زهر باید محاکمه شوند. اون وادادگی ها موجب شد که دولت نهم و دهم مواضع سختی در برابر غرب بگیرد.
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    2210: اگه غنی سازی 20 درصدی نداشتیم دقیقا رو چه موضوعی باید مذاکره می کردیم؟ این خودش موضوع مذاکره نبود نه مساله جانبی
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    جمله های دوم به بعد شما هم رو به جمله اول خودتون ارجاع میدم!!!!
  • شعبان ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    دمت گرم دقیقا املا و انشای دار و دسته احمدی نژادی همینه
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    پس چه بگوییم؟ علامه؟
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    یحتمل مطهری نظر گذاشته
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    درود بی پایان بر احمدی نژاد همین که تا اعماق وجودتان را سوزانده برای من کافیه!
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    اول طرز نوشتن اختلاس را یاد بگیر بعد نظر بده! اختلاس هم کار فتنه گران در راستای ضربه به نظام مقدس بود!!
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    سرجمع بگم بسوز
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    احسنت احسنت احسنت احسنت
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    لطفا منتشر کن اتفاقا با این دلایل که در نظر بگیریم سران سران فتنه سزاوارترند در دولت 5 و 6 قیمت دلار از 90 تومان به 300 تومان و در دولت 7 و 8 از 300 به 1000 تومان رسید! با این تفاوت که آنها طرح اقتصادی خاصی را اجرا نکرده بودند! و البته کسی با بازاریان برای افزایش قیمتها لابی نمی کرد! و البته نه جونیور و نه شخص دیگری برای تحریم شدن ایران به دشمن التماس نمیکرد! و پیام از بین رفتن دولت در طی چند ماه به اعراب نمی داد!!
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    سلام ،اگرپشتوانه ایران قدرت نظامی سپاه و ارتش ،بسیج مردمی ،اتحادومقاومت مردمی ،دانش بومی و سرمایه ها و تجارب گرانبهای جنگ تحمیلی و خلاصه فاکتورهای زیادی که در سالهای گذشته و با سختیها و شهدای بسیار کسب کرده ایم نبود هیچ کاری از دست هیچکسی برنمیامد پس خواهشأ این نتایج را ماحصل جناح خودتان آن هم اصلاح طلبانی پشتوانه ای چون جنبش سبز و فتنه ۸۸را در کارنامه سیاه خود دارند ،امیدوارم خدا هدایتتان کند که جز شر و نفاق و فتنه چیزی از شما ندیدیم.
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    شماها دیگه از آداب نگویید که حال ادم بهم میخورد مسببان تحریم و کاسبان مذاکره!!!
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    اشتباه + شد
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    گل گفتی تکبیر
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    کدام تمام شدن؟ احمدی نژاد در قلب ما جای دارد!
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    خودت را نکش نظر من هم نگذاشته که در حمایت از احمدی نژاد بود
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    روباه پیر و سفارت در ایران؟ بعد از ان همه خیانت و اشوب و فتنه گری؟ حاشا به غیرتمان!
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    اقایون منصف باشید احمدی نژاد نقاط ضعف و قوتی داشت نقاط قوت اون مرد ایستادن دربرابر زورگویی و رشد علمی کشور و روی پای خود ایستادن بود و نقاط منفی او هم عدم استفاده از انسانه های شایسته در پست های حساس مدیریتی بود نظیر اقتصاد دان ها و کسانی که به معنای واقعی تدبیر و راه حل مشکلات را می دانستند و هم از همه بدتر دلم از این مورد میسوزه که چرا کسی که این همه دست اورد هسته ایی را به بار می شونه حلقه اول یارانشون دزد و اختلاس گر از اب در میاد و امثال بابک زنجانی و رحیمی از توی استین اش بیرون می زنه خدایی من هنوز نتونستم این را درک کنم اخه چرا محمود چرا اینکار را با ملت کردی
  • طاها ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    سلام مشرق عزیز! چرا نظرم رو انتشار ندادی. فکر کنم جدیدا اصلاح طلب شدی. افشای ماهیت خیانتکارانه برخی اصلاح طلبان غیرقابل انتشاره؟ واقعا اینقدر ناراحت شدید؟
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    نه عزیزم چون شما دیکتاتورها مدعی آزادی بیان شدید
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    احمدی نژاد منهای دولتمردانش!!!! پس این دانشگاه ایرانیان رو عموی من با پول بیت المال بنیان گذاشته!!
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    جناب ناشناس 21:38 ملاک حال فعلی افراده!!!!!
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    داریم میگردیم دکل رو پیدا کنیم!!!
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    اشتباه میکنی اون فردین سلطان قلبها بود!!!!
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    ساسان ! ساسان!! باز ضرب المثل رو چپ و چول گفتی!!!
  • کلاه قرمزی ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    مگه میشه .......... مگه داریم.....
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    احمدی نژاد هم خوبی داشت هم بدی ولی به نظرم خوبیهاش بیشتراز بدیهاش بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس