باراک اوباما در مصاحبه با نیویورک تایمز ادعا کرد ایران تا 10 سال آینده به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت.

به گزارش مشرق، "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا پس از توافق هسته ای ایران در مصاحبه با نیویورک تایمز اعلام کرد: "اینگونه قضاوت نکنید که این توافق موضع ایران را در قبال کشورهای همسایه تغییر می دهد یا خیر. اینگونه قضاوت کنید که این توافق می تواند تا 10 سال آینده از دست یابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند. این بهترین راه ممکن برای آمریکا، اسرائیل و متحدان عرب بود."

رئیس جمهور آمریکا با حمایت کامل از این توافق مدعی شد: "با این توافق نمی خواهیم بررسی کنیم که رژیم ایران تغییر می کند یا خیر. نمی خواهیم بررسی کنیم که تمام فعالیت های "نابکارانه" آنها در سراسر جهان متوقف می شود یا خیر. فقط می توانیم اطمینان حاصل کنیم با این توافق ایران نمی تواند به بمب اتم و سلاح هسته ای دست یابد." 

باراک اوباما در ادامه تصریح کرد: ما توانستیم جامعه جهانی را با خود متحد کنیم و با اعمال تحریم ها توانستیم ایران را به پای میز مذاکره بکشانیم. همه می دانستند اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد این مسئله تهدیدی جدی برای منطقه، متحدان و جهان خواهد بود. استدلال ایران این بود که برنامه هسته ای اش صلح آمیز است. اما ایران باید این مسئله را به ما اثبات کند."

وی همچنین با تشکر از تلاش های روسیه اعلام کرد "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه کمک بزرگی به پیشرفت این توافق کرد.

وی در خصوص حمایت کنگره از توافق هسته ای اذعان کرد: "تردید دارم مقامات جمهوری خواه از این توافق حمایت کنند. من همه تلاشم را به عنوان رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از مخالفت اعضای کنگره به کار می گیرم."

وی در پایان اعلام کرد: باید به مردم و بخصوص به بنیامین نتانیاهو اعلام کنم این توافق بهترین انتخاب ممکن بود. چین، ژاپن،کره جنوبی و هند به خاطر تحریم های نفتی ایران تاکنون میلیاردها دلار هزینه متحمل شده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس