کد خبر 441371
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵

نیروهای عراقی روز سه شنبه به حملات خود به مواضع گروه تروریستی داعش در عملیات آزادسازی فلوجه ادامه دادند و در نتیجه این حملات، ضمن انهدام یک تریلر بمب گذاری شده، مناطقی از شمال این شهر را آزاد کردند.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفتند که نیروهای الحشد الشعبی در این روز دو منطقه البوحمدان و البوعیسی را در شمال فلوجه آزاد کردند.

این عملیات که به آزادسازی دو منطقه یاد شده منجر شد، در ادامه تلاش نیروهای عراقی برای تکمیل محاصره فلوجه است.

هم اکنون این نیروها از یک جناح خود را به ساحل فرات رسانده و از جانب دیگر از پل ژاپنی عبور کرده و مناطق گسترده ای را در شمال فلوجه از کنترل داعش خارج کرده اند.

منبع یاد شده همچنین گفت: نیروهای الحشد الشعبی در نبردهای منطقه البوحمدان یک تریلر را که با موشک های حرارتی بمب گذاری شده بود، منهدم کرده اند.

عوامل انتحاری در این تریلر قصد داشتند خودرو را به محل تجمع نیروهای عراقی رسانده و آنجا منفجر کنند.

گزارش دیگری از منطقه عملیاتی به نقل از فرماندهان میدانی حاکی است که نیروهای سرایا الجهاد شاخه نظامی «حرکت جهاد و سازندگی» منطقه دیگری در شمال فلوجه به نام «الدواجن» را در روز سه شنبه آزاد کردند.

این منطقه بعد از ساعت ها درگیری سنگین در شمال فلوجه به تصرف نیروهای الجهاد در آمده و منابع گفته اند که به گروه تروریستی داعش در این نبردها ضربات سنگینی وارد کرده اند.

عملیات آزادسازی استان الانبار از بامداد دوشنبه با هدف آزادی دو شهر فلوجه و الرمادی در این استان آغاز شده است.

عراقی ها می گویند؛ در این مرحله موفق شده اند ضمن تنگ تر کردن حلقه فلوجه به اهداف تعیین شده در این مرحله دست یابند.

نیروهای الحشد الشعبی و امنیتی عراق به همراه نیروهای عشایری در این عملیات موفق شدند روز سه شنبه برای نخستین بار پس از حدود 18 ماه به داخل شهر فلوجه نفوذ کنند. همچنین نیروهایی از یگان های سازمان مبارزه با تروریسم و عشایر مسلح روز یکشنبه وارد الرمادی شده بودند.

کارشناسان نظامی می گویند؛ این تحرکات با هدف متلاشی کردن سازمان رزم گروه تروریستی داعش در این منطقه طراحی شده است.

در زمان حاضر نیروهای عراقی در وضع کاملاً تهاجمی بسر می برند و آنان زمین نبرد را تعیین می کنند؛ این درحالی است که داعش تا پیش از این در وضع تهاجمی قرار داشت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    خدا قوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس