یک رسانه عرب زبان ضمن تشریح اهداف عملیات الانبار، به نقل از یک منبع نزدیک به هادی العامری رئیس سازمان بدر از نیت این فرمانده برای بجا آوردن نماز عید فطر در یکی از مساجد فلوجه خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار در گزارشی درباره عملیات الانبار آورده است: یکسال و نیم پس از یورش داعش عملیاتی را شروع کردند که از آخرین نبردهای نیروهای عراقی برای تامین امنیت اطراف و کمربندی بغداد خواهد بود. این عملیات به فاصله دو ماه پس از شکست بزرگ از دست رفتن الرمادی مرکز استان الانبار شروع شد.هدف این نبرد آزاد سازی کامل این استان از داعش است.

این رسانه نوشت: فرماندهی عملیات مشترک در ساعت 10 صبح روز گذشته در بیانیه ای که بارها از تلویزیون عراق پخش شد از شروع عملیات برای آزاد سازی کامل الانبار و مشارکت همه نیروهای مسلح عراقی اعم از ارتش، پلیس، نیروهای مردمی و واحدهای مبارزه با تروریسم آموزش دیده جنگ های خیابانی و نیز نیروهای عشایری، خبر داد.

این عملیات در راستای تکمیل نبردهایی است که نیروهای عراقی، مردمی و گروه های شیعی در جرف الصخر در شمال بابل والکرمه برای تامین امنیت کمربندی بغداد و اطراف آن و ادامه محاصره فلوجه است که دژ محکم واصلی داعش محسوب می شود و خطوط امداد رسانی داعش را قطع می کند.فلوجه محل اصلی خودروهای بمب گذاری شده و عوامل انتحاری است.

الاخبار به نقل از یحیی رسول گزارش داد: داعشی ها کشته و زخمی هایی که در حال خونریزی هستند را برجای گذاشته و فرار می کنند.داعش از طریق بی سیم و دیگر ابزار ارتباطی همه اعضای خود را تهدید کرده است که در صورت فرار اعدام می شوند.آزاد سازی کامل الانبار طی روزهای آینده صورت می گیرد اما نمی توانیم موعد خاصی برای آن مشخص کنیم.

این رسانه در ادامه به نقل از منابع سیاسی عراقی از ترتیباتی مشابه سناریوی آزاد سازی تکریت در آوریل گذشته خبر داد و نوشت: در تکریت نیروهای عراقی بدون مقاومت توانستند وارد شهر بشوند.حرف و حدیث هایی درباره طرحی برای بیرون کردن داعشی ها از فلوجه و برخی مناطق الانبار با خانواده هایشان از طریق میانجی گران و رایزنی با فرماندهان نیروهای مردمی و کمک از طرف های فعال سنی و منطقه ای وجود دارد.

الاخبار در ادامه گزارش داد: هادی العامری دبیر کل سازمان بدر شخصا بر بخش زیادی از عملیات آزاد سازی عملیات الانبار که از روز گذشته شروع شده است به ویژه در منطقه فلوجه نظارت دارد و یک منبع نزدیک به العامری به نقل از وی بیان کرد: که العامری گفته است نماز عید فطر را در یکی از مساجد فلوجه به جا خواهد آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس