کد خبر 440771
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷

کارشناس امور راهبردی عراق پیش‌بینی کرد که عملیات آزادسازی فلوجه در آینده نزدیک و به دنبال تخلیه ساکنان این منطقه انجام گیرد.

به گزارش مشرق، شمارش معکوس برای آغاز عملیات آزادسازی شهر فلوجه در استان الانبار از چنگ تروریست‌های داعش آغاز شده و فرماندهان امنیتی عراق اعلام کردند که همه آمادگی‌های ویژه آغاز این عملیات تکمیل شده و برای حفظ جان غیرنظامیان منتظر تخلیه ساکنان شهر هستند؛ با این وجود کارشناسان نظامی درباره تاخیر بیش از حد این عملیات هشدار داده‌اند.

«احمد الشریفی» کارشناس امور راهبردی در عراق در این خصوص گفت: انتظار می‌رود که عملیات آزاد سازی فلوجه به زودی آغاز شود چرا که زمینه آغاز عملیات کاملا مهیاست.

وی ادامه داد: کندی روند عملیات آزادسازی فلوجه به نفع نیست به خصوص که عناصر داعش علیه نیروهای نظامی که این منطقه را محاصره کرده‌اند وارد عمل شده‌اند.

الشریفی تصریح کرد: لازم است که عملیات آزادسازی فلوجه بلافاصله پس از تخلیه شهر از غیرنظامیان آغاز شود چرا که عناصر تروریستی حاضر در فلوجه کاملا سست و وامانده شده، قدرت آنها تقلیل رفته و قادر به مقاومت نیستند و این مسئله عملیات آزادسازی را آسان‌تر خواهد کرد.

کارشناس عراقی پیش‌بینی کرد که عملیات آزادسازی فلوجه در نهایت نظم و سرعت و شسته و رفته انجام شود و  وقت زیادی هم نگیرد.

هادی العامری، دبیر کل سازمان بدر و فرمانده نیروهای بسیج مردم عراق اخیرا تاکید کرده که نیروهای امنیتی تا قبل از اینکه فرصت مناسبی برای اهالی فلوجه به منظور خروج از شهر فراهم نشود عملیات نظامی علیه تروریست‌های مستقر در این شهر را آغاز نخواهند کرد.

شورای استان الانبار عراق اخیرا با اشاره به باقی ماندن حدود 20 درصد از شهروندان فلوجه در این شهر، اعلام کرد که گروهک تروریستی داعش با ایجاد پست‌های بازرسی بر روی پل‌های فلوجه و منطقه بوعلوان، از خروج شهروندان فلوجه از شهر جلوگیری می‌کند و بیم آن می‌رود درصدد استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی باشد.

گروهک تروریستی داعش از نیمه سال 2014 فلوجه را به کنترل درآورد، عناصر این گروهک بدون درگیری وارد این شهر شدند، نهادهای دولتی را به کنترل خود در آوردند و تمام زندانیان از جمله سرکردگان تروریست را از زندان آزاد کردند.
به رغم گذشت مدت طولانی از کنترل شهر فلوجه توسط داعش، اما این گروهک تروریستی به سبب تفکر تکفیری و اتخاذ شیوه‌های ظالمانه و بی‌رحمانه، در اداره صحیح امور ناکام ماند.

شهر فلوجه که تا پیش از حمله داعش  326 هزار نفر جمعیت داشت، در مسیر بغداد به اردن قرار گرفته‌ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس