مهناز فتاحی، نویسنده کتاب «فرنگیس» در حال نوشتن خاطرات خود از جنگ تحمیلی است. سوره مهر ناشر این کتاب خواهد بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مهناز فتاحی گفت: با توجه به این‌که سال‌های کودکی‌ام در دوران جنگ تحمیلی گذشت، در حال نوشتن خاطراتم از این دوران هستم.

وی درباره ویژگی‌‌های جذاب خاطراتش توضیح داد: ما هشت فرزند یک خانواده بودیم که پدرمان به دلیل نظامی بودن، همواره در جبهه حضور داشت. پدرم در سال‌های جنگ تحمیلی بارها مجروح شد و بر اثر یکی از مجروحیت‌هایش به شهادت رسید اما متاسفانه هیچ مدرک پزشکی از او برای ثبت شهادتش وجود ندارد. من در این کتاب حتما به این نکته خواهم پرداخت.

نگارنده «فرنگیس» با بیان این‌که خاطرات اثر در دست تالیفم طنزآمیز هستند، افزود: این ماجراها در واقع تلخ هستند. خاطرات کتاب زبانی بین طنز و گریه دارند که مخاطب را هم می‌خنداند و هم می‌گریاند. نحوه رسیدگی مادرم به بچه‌هایش و نگاه آن‌ها به لحظه‌ لحظه زندگی در این کتاب نوشته می‌شوند.

وی درباره نحوه ثبت این خاطرات گفت: من از هنگامی که 10 یا 12 سال بیشتر نداشتم، خاطرات روزانه‌ام را در دفترچه‌ای ثبت می‌کردم. البته این خاطرات در جریان یکی از بمباران‌ها که مجبور به فرار از خانه‌مان شده بودیم، دزدیده شد. جالب است بدانید من که احتمال به سرقت رفتن وسایلم را می‌دادم، در این دفترچه یادداشتی هم برای سارق دفترچه‌ام نوشته بودم. خاطره این دفترچه هم در کتاب خاطراتم می‌آید. برای نوشتن کتاب خاطراتم با مادر و برادران و خواهرانم هم صحبت کرده‌ام.

فتاحی ادامه داد: این اثر در قالب داستان نخواهد بود اما نثر خاطرات نزدیک به داستان است. می‌کوشم که خودسانسوری در خاطراتم نداشته باشم و با همان افکار و ذهنیات دوران کودکی‌ام خاطراتم را بنویسم.

به گفته وی، هنوز نامی برای این خاطرات انتخاب نشده است اما ناشر کتاب انتشارات سوره مهر خواهد بود.
*ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس