کتاب «زندگی به سبک اطلسی‌ها» منتشر شد. این کتاب 52 سبک زندگی را متناسب با فرهنگ ایران اسلامی با نگاهی به خاطرات بانوان شهیده بیان می‌کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، کتاب «زندگی به سبک اطلسی‌ها» نوشته محبوبه زارع، الگوی ایرانی اسلامی فرهنگ را در شیوه زندگی زنان شهیده بررسی می‌کند.

این کتاب سبک زندگی 52 بانوی شهیده را با بیان خاطراتی داستان‌گونه از آن‌ها در زمینه‌هایی چون دوری از غیبت، حفظ عقیده، مطالعه و کتابخوانی، توکل و اعتماد به خدا، سخاوت، امانت‌داری، انصاف، دشمن‌ستیزی، افشاگری ظلم و شجاعت معرفی می‌کند.
 
شهیدان دیانا کاکاوندی، فرشته آل‌ کثیر، ناهید فاتحی کرجو، باختر بیگدلی، سونا دشتی، مهناز کلانتر‌نیا، طوبی یزدان‌خواه، شهناز کریمی، گل‌گل بیرانوند و الهه زینال‌پور تبریزی برخی از 52 شهیدی هستند که خاطراتی از شیوه زندگی آن‌ها در کتاب «زندگی به سبک اطلسی‌ها» آمده است.

در صفحه 55 و 56 کتاب در خاطره‌ای از الهه زینال‌پور تبریزی می‌خوانیم: «ذهن کنجکاو الهه روز به روز او را نسبت به آگاهی و مطالعه کتاب‌ها برای آشنایی با شخصیت‌های تاثیرگذار آن روزگار، تشنه‌تر می‌کرد. تا این‌که روزی دست به کار شد. کتاب‌هایی را که در خانه داشت به همراه دیگر کتبی که تهیه کرده بود، یکی یکی شمرد و شماره‌گذاری کرد. به همراه دخترخاله‌اش بر آن شده بود تا کتابخانه کوچکی را در خانه راه‌اندازی کند. وقتی آخرین کتاب را شماره‌گذاری کرد، خیالش راحت شد. به قفسه کتابخانه نگاهی کرد و گفت: حالا فقط مانده یک اسم خوب برای کتابخانه. باید هر طور شده کتاب‌های این کتابخانه را به دست بقیه دوستان و همسایه‌ها برسانم تا همه مطالعه کنند. نباید کسی بی‌نصیب بماند.»

«زندگی به سبک اطلسی‌ها» را انتشارات امینان با شمارگان هزار و 100 نسخه، 264 صفحه، قطع رقعی و به بهای 130‌هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.
*ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس