کد خبر 441169
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

محمد عزیزی، نویسنده «زندگینامه داستانی شهید همت» از انتشار چاپ دوم این کتاب با ویرایش تازه خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمد عزیزی، نویسنده زندگینامه استانی «همت» گفت: این زندگینامه داستانی که مبتنی بر سرگذشت شهید محمدابراهیم همت نوشته شده است به زودی به چاپ دوم می‌رسد.

«همت» با ویرایش تازه به چاپ دوم می‌رسد
وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شکایت‌های مطرح شده درباره این کتاب، «همت» با تغییراتی به چاپ دوم خواهد رسید؟ اظهار کرد: بله. بر مبنای اظهارات مطرح شده، تغییراتی در چاپ دوم اعمال شد اما این تغییرات چیزی از حجم کتاب نکاسته یا بر آن نیفزوده است. فقط کوشیدم برخی صحنه‌ها را که با اعتراض‌هایی از سوی خانواده شهید همت همراه بود را تغییر دهم.

مدیر انتشارات «روزگار» در این باره افزود: البته در چاپ نخست کتاب به دلیل عجله‌ای که در انتشار اثر داشتیم، ایراد‌های تایپی هم وجود داشت که در چاپ دوم برطرف شد. به اعتقاد من با کم شدن برخی صحنه‌ها، کتاب «همت» در چاپ دوم کامل‌تر و از نظر ادبی قوی‌تر منتشر می‌شود.
 
عزیزی که برای نوشتن کتاب «همت» 15 سال زمان گذاشته بود، در پاسخ به این سوال که آیا خانواده شهید همت ویرایش دوم اثر را دیده‌اند، گفت: پس از ویرایش، از طریق نهاد‌های مرجع کتاب را برای ایشان فرستادم اما تاکنون نظری درباره ویرایش تازه دریافت نکرده‌ام. یک سال از این زمان می‌گذرد و علاقه‌مند بودم و هستم که ویرایش جدید با نظر آن‌ها به چاپ برسد اما همان‌طور که گفته‌ام تاکنون نظری در این زمینه اعلام نشده است.

پس از چاپ نخست کتاب «زندگینامه داستانی شهید همت» در سال 1392 شکایتی بر این کتاب از سوی خانواده شهید همت طرح شده بود که دادگاه آن را مردود اعلام کرد.

«همت» نخستین زندگینامه داستانی شهید محمدابراهیم همت است. این کتاب سه کتاب، دیگر به نام‌های «به سوی صبح»، «اندوه سرد» و «دشت‌های سوخته» را در برمی‌گیرد.

«به سوی صبح» به مرور دوران کودکی تا انقلاب اسلامی می‌پردازد. «اندوه سرد» شرح نحوه حضور در سپاه پاسداران، فعالیت در پاوه و روز‌های نخست ازدواج همت با همسرش است و «دشت‌های سوخته» مبارزات و زندگی خانوادگی شهید همت را توامان تصویر می‌کند.

«همت» را انتشارات روزگار با همکاری انتشارات پلاک هشت اول با شمارگان سه‌هزار و 300 نسخه، در یکهزار و 152 صفحه، قطع رقعی و به بهای 400‌ هزار ریال منتشر کرد.
*ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس