کد خبر 441125
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

مقامات آمریکایی پسر یک افسر امریکایی را به برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی در این کشور متهم کردند.

به گزارش مشرق، مسوولان آمریکایی اعلام کردند که الکساندرو سیسکالو (23 ساله) معروف به "علی آمریکایی"، در سالروز استقلال در شمال شرق ایالت ماساچوست بازداشت شد و قرار است در دادگاه در باره دلیل در اختیار داشتن سلاح گرم توضیح دهد.

آنها تاکید کردند که سیسکالو، پسر افسر آمریکایی، مبتلا به اختلافات عقلی است.

فرزند این افسر آمریکایی پس از به دست آوردن 4 سلاح گرم (دو تفنگ و دو تپانچه) به وسیله مامور پنهان اداره تحقیقات فدرال FBI ، بازداشت شد.

دادستان کل آمریکا گفت که سیسکالو هنگامی که سلاح های گرم خود را تحویل داد، چاقویی نیز با خود حمل می کرد.

رییس اداره تحقیقات فدرال FBI در هفته گذشته  تاکید کرد که حدود 200 آمریکایی برای ملحق شدن به داعش در سوریه سفر کردند.

بنا به اسناد دادگاه، فرزند افسر آمریکایی بازداشت شده مبتلا به بیماریهای روانی مزمن است به طوری که با مداد به پرستاری حمله و پوست وی را سوراخ کرده و مداد از شدت ضربه وارد شده دو نیمه شده بود.

به گفته دادستان کل، سیسکالو، فرزند افسر آمریکایی 18 ماه قبل از بازداشت، غرق در آموزه های تندروهای اسلامگرا شده بود. وی در سیزدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر برای سفر به سوریه و عراق به منظور جنگ در کنار عناصر داعش ابراز تمایل کرده بود.

دادستان کل آمریکا اظهار داشت که سیسکالو صفحه ای در شبکه ارتباط اجتماعی فیس بوک تحت نام علی آمریکایی ایجاد کرده که تریبونی برای افکار افراطی وی بود.

وی در صفحه خود در فیس بوک، تصویر خود در حالی که چاقوی برنده ای به دست دارد و درکنار جسد یک نظامی آمریکایی ایستاده است، منتشر کرد و در زیر تصویر نوشته است " از داعش متشکرم".

سیسکالو از کشته شدن 38 نفر در ساحل تونس در 26 ژوئن گذشته ابراز شادمانی و این اقدام را دستاوردی عظیم توصیف کرد.

خانواده سیسکالو در بیانیه ای خواستار احترام به حریم خصوصی خود شدند و از مقامات آمریکایی که از وقوع خسارتهای جانی جلوگیری کردند، قدردانی کردند.

گفتنی است پدر سیسکالو از نخستین کسانی بود که پس از وقوع انفجارهای بوستون در 2013 ، در روند تحقیقات همکاری کرد؛ انفجارهای ماراتون بوستون 3 کشته و 264 زخمی داشت و عامل آنها دو برادر چچنی الاصل بودند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    بعد ما افسرده ایم ، هه غربی های دروغگو.
  • مرضیه ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    مبتلا به اختلافات عقلی است. مبتلا به اختلال عقلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس