تل آویو و ریاض معتقدند اگر قرار است دوسوم عراق و سوریه و نیمی از لبنان در اختیار تهران باشد ایران هم باید از صدور انقلاب دست بکشد و دیگرنقاط منطقه، تحت سلطه عربستان و اسرائیل درآید.

گروه بین‌الملل مشرق - تیری میسان تحلیلگر فرانسوی در مقاله‌ای به بررسی استراتژی محرمانه رژیم صهیونیستی برای 10 سال آینده در تشکیل ائتلاف با عربستان سعودی پرداخت و نوشت که هیچ ‌کس در خاورمیانه نمی‌داند که توافق احتمالی تهران و واشنگتن در زمینه برنامه هسته‌ای ایران قواعد بازی در 10 سال آینده را مشخص خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ما از 17 ماه پیش یعنی بعد از آغاز مذاکرات مستمر بین واشنگتن و تهران در 27 ماه پیش، تل‌آویو نیز مذاکرات محرمانه‌ای با عربستان سعودی را آغاز کرده و در جریان آن 5 بار با هیئت‌های عالی رتبه سعودی در هند و ایتالیا و جمهوری چک دیدار کرده است.

اسرائیلی‌ها در سطوح مختلف به دنبال جاسوسی از مذاکرات بین واشنگتن و تهران هستند تا مطالبات خود را با واقعیت‌های جدید سازگاری دهند. همکاری بین تل‌آویو و ریاض بخشی از طرح آمریکایی برای ایجاد قدرت مشترک عربی به میزبانی اتحادیه عرب، ولی تحت حاکمیت نظامی اسرائیل است. این موضوع مطلوب آمریکا است. به همین علت این نیروها در یمن وارد عمل شدند، ‌جایی که اسرائیلی‌ها هواپیماهای جنگی سعودی را در چارچوب ائتلاف عربی هدایت می کنند. اسرائیلی‌ها حتی مرکزی را برای فرماندهی ستاد این نیروها در سومالی انتخاب کرده اند.

با این وجود ریاض در شرایط کنونی تا هنگامی که رژیم صهیونیستی ابتکار صلح عربی پیشنهاد شده به اتحادیه عرب در  سال 2002 از سوی ملک عبدالله را نپذیرفته، نمی‌خواهد به صورت رسمی همکاری خود با تل‌آویو را اعلام کند.
این در حالی است که طرح مذکور شامل اذعان بین‌المللی به تشکیل شبه دولت فلسطینی است که در بهترین شرایط حتی سیاست خارجی و مؤسسات نظامی ندارد. علاوه بر اینکه آمریکایی‌ها کارمندان لازم برای اداره این دولت فلسطینی را که قطعاً تحت قیمومیت این کشور خواهد بود، تعیین می‌کنند. 

در بدترین حالت ها،‌این دولت تنها یک ویترین خواهد بود که به دولت یهودی با تمامی اختیارات خود اجازه اعمال سیاست‌های نژادپرستانه خود را بدون پاسخ به مطالبات بین‌المللی خواهد داد. اسرائیلی‌ها و عربستان سعودی در ابعاد سیاسی برای تحقق چند هدف به توافق رسیده اند. 


-    شبه تحول به سمت دموکراسی در کشورهای حاشیه خلیج فارس. به این معنی که ملت‌ها در اداره کشور شریک شوند، البته به شرطی که این روند به پادشاهی موروثی و روش زندگی وهابیت در این کشور آسیبی نرساند.
-    نظام سیاسی در ایران تغییر کند، البته بدون حمله بر ضد این کشور.
-    دولت مستقل کردستان برای تضعیف ایران و ترکیه و عراق تشکیل شود، ‌این در حالی است که ترکیه از مدت‌ها پیش هم پیمان اسرائیل است. این طرح البته در سوریه دنبال نمی‌شود، چرا که این کشور باید به صورت دائمی تضعیف شود.

اهداف رژیم صهیونیستی در ابعاد اقتصادی از توافق با عربستان سعودی شامل موارد زیر است:

-    بهره‌برداری از چاه‌های نفت منطقه ربع الخالی و تشکیل اتحادیه بین عربستان و یمن و پادشاهی عمان و امارات.  
-    بهره‌برداری از چاه‌های نفت اوگادین که تحت تسلط اتیوپی قرار دارد، همچنین احداث بندر عدن در یمن و تاسیس پل ارتباط دهنده بین جیبوتی و یمن.

به عبارت دیگر تل آویو و ریاض معتقدند که اگر بخواهند بپذیرند که دو سوم عراق و سوریه و نیمی از لبنان در اختیار تهران قرار گیرد، تهران نیز باید از صادر کردن انقلاب خود کنار برود و سایر مناطق منطقه تحت سلطه عربستان و اسرائیل قرار گیرد و ترکیه از موقعیتی که از سال 2012 تاکنون در منطقه در مورد نظارت بر تروریست ها اشغال کرده ، دست بردارد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خخخخخخ زهی خیال باطل
  • شکیب ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خود عربستان و اسرائیل هم بایدبخشی ازامپراتوری اسلامی ایران باشد
  • پسر ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    تو جنگ تحمیلی هشت سال هیچ غلطی نکردین حالا با اشراف اطلاعاتی ایران از کارهای سگ های صهیونیستی و اعراب وحشی دیگه اصلا
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    این بدبختها نمی دانند که تا 1 سال آینده اصلا وجود خارجی ندارند تا چه رسد به این که بر بقیه خاورمیانه تسلط یابند نتیجه جنایات شما فقط سقوط و نابودی است امروز جاده یک طرفه نداریم امروز بزن و در رو ندارم همانطور که می زنید باید بخورید و روزی چنان سیلی خواهید خورد که دیگر بلند نشوید انشاءالله به دست همین مردم مسلمان نابود خواهید شد
  • حسن ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    اسراییل باید همان بشود که امام خمینی گفت
  • حسن ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    اسراییل باید همان بشود که امام خمینی گفت
  • یه نفر ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    اسرائیل باید از روی زمین برای ایجاد و استمرار ارامش برای بشریت حذف شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس