خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شده است که نسخه اولیه توافق ممکن است امروز حاصل شده و روز دوشنبه اعلام شود.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه به نقل از دو دیپلمات مدعی شده است که توافق اولیه هسته‌ای امروز آماده می‌شود.

این خبرگزاری در ادامه مدعی شده است که این نسخه از توافق برای تائید نهایی به پایتخت‌ها ارسال شده و در صورتی که مخالفتی با آن صورت نگیرد، روز دوشنبه رسما اعلام می‌شود.

ادعای بازگشت توافق به پایتخت‌ها در حالی مطرح می‌شود که هفته گذشته یک منبع آگاه گفته بود مذاکره‌کنندگان ایرانی از اختیارات کافی برای رسیدن به یک توافق خوب و متناسب با خطوط قرمز تعیین‌شده از جانب جمهوری اسلامی ایران برخوردارند و توافق نیازی به طرح در تهران ندارد.

به گفته وی، خطوط قرمز ایران کاملا شفاف بوده، در مذاکرات مورد تاکید قرار گرفته و اخباری که تاکنون رسیده است نیز نشان از ایستادگی تیم مذاکره‌کننده ایرانی بر این خطوط قرمز دارد.

امروز همچنین یک مقام ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گزارش آسوشیتدپرس را رد کرده و با بیان اینکه در مورد زمان حصول توافق گمانه‌زنی نمی‌کند، گفت: «هنوز موضوعات مهمی باقی مانده است که باید حل شود.» (جزئیات بیشتر)

رسانه‌های غربی از صبح امروز با انتشار اخبار و گزارش‌های متعدد مدعی قریب‌الوقوع بودن توافق شده‌اند. این در حالی است که منابع رسمی و مقامات طرفین همچنان از پابرجا بودن اختلافات جدی  سخن گفته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس