کد خبر 440685
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: اگر بر سر حق پخش به نتیجه نرسیم، امکان دارد بازی‌ها را پخش نکنیم.

تایید هپاتیتی بودن دو بازیکن لیگ برتری
به گزارش مشرق، مهدی تاج پس از جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: عمده‌ترین مسئله جلسه امروز درباره لیگ یک بود و ما مصوبه هیئت رئیسه را در این خصوص داشتیم. در هیئت رئیسه قبلی هم تصویب شده بود لیگ یک در گروه 20 تیمی ادامه پیدا کند و دیگر دو گروه نباشد.

وی ادامه داد: این موضوع به قوانین AFC مربوط می‌شود. اگر تیم‌ها را در دو گروه تقسیم می‌کردیم دو گروه 10 تیمی می‌شد و باید حداقل 30 بازی را انجام می‌دادند که این به حد نصاب نمی‌رسید. اگر قرار بود دو گروه 10 تیمی داشته باشیم تعداد بازی‌ها به 18 می‌رسید و به این شکل از نظر قانونی دچار مشکل می‌شدیم و کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را نمی‌پذیرفت.

رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: موضوع دیگر در خصوص تبلیغات محیطی بود. اینکه تبلیغات محیطی شهرستان‌ها به تیم‌های همان استان داده شود و آنها خودشان هم بتوانند تبلیغات بگیرند. یک مسئله دیگر هم بحث حق ورودیه بود که از تیم‌های لیگ دسته اول این مبلغ را نگیریم.

تاج درباره اینکه چرا رفتار سازمان لیگ با صداوسیما تناقض دارد و از یک سو می‌گوید به دنبال حق پخش است اما از سوی دیگر برنامه‌هایش را با صداوسیما هماهنگ می‌کند، گفت: سوال بسیار خوبی است که باید به آن پاسخ بدهم تا همه متوجه این موضوع شوند. این موضوع دو نوع است یکی اینکه ما در خصوص برگزاری بازی‌ها و مراسم‌های خود با پخش شبکه سه سیما هماهنگی کنیم اما موضوع دیگر به مسئله حق پخش بازمی‌گردد که این را باید با مدیر مالی و بخش مدیریتی صداوسیما به سرانجام برسانیم، هر کدام جای خود را دارد و اینگونه نیست که می‌گویید.

وی درباره اینکه غلامرضا بهروان اعلام کرده اگر با صداوسیما تعامل حاصل نشود، سازمان لیگ از فصل آینده برنامه‌هایش را با تلویزیون هماهنگ نمی‌کند، اظهار داشت: ممکن است اصلا کار به اینجا نرسد چرا که اگر بر سر حق پخش به نتیجه نرسیم، امکان دارد بازی‌ها را پخش نکنیم و اینجا دیگر تعاملی هم در این خصوص نخواهد بود. خوشبختانه رئیس صداوسیما به این موضوع اهمیت داده و بعد از نامه‌ای که زده بودیم و 10 روز فرصت دادیم رئیس صداوسیما چهارشنبه همین هفته جلسه‌ای را ترتیب داده است. این یعنی رئیس صداوسیما هم دنبال حل این مشکل بوده و این موضوع هم که بازی‌ها تعلیق شود یا از تلویزیون پخش نشود، بحث دیگری است که اکنون نباید به این موضوع بپردازیم.

تاج ادامه داد: در خصوص حق پخش تلویزیونی و سایر درآمدهای سازمان لیگ فردا کنفرانسی را داریم که در این خصوص کاملا توضیح خواهیم داد. امیر عابدینی که از سوی هیئت رئیسه سازمان لیگ مامور شده بود تا تبلیغات محیطی را بررسی کند در این جلسه خواهد بود تا به سوالات پاسخ دهد.

وی درباره ماجرای پر ابهام پیامک‌های سامانه 6090 سازمان لیگ و اینکه باشگاه‌ها اعلام کرده‌اند که ریالی از محل این درآمدها دریافت نکرده‌اند، گفت: این موضوع هم در جلسه فردای ما وجود دارد. می‌خواهیم در خصوص بحث درآمدها حق پخش و تبلیغات محیطی اعدادی که به باشگاه‌ها پرداخت کرده‌ایم را اعلام کنیم تا همه چیز شفاف‌سازی شود. آنهایی که در این خصوص از سازمان لیگ انتقاد می‌کنند دو گروه هستند، یک عده مسئله حق پخش، تبلیغات محیطی، بازی‌های لیگ، مشکلات صداوسیما و ... را می‌دانند و منصفانه با موضوع برخورد می‌کنند اما عده‌ای دیگر مغرضانه می‌نویسند.

تاج اضافه کرد: یکسری مسائل در روزنامه‌ها عنوان می‌شود و این افراد خود را دلسوز باشگاه‌ها می‌نامند اما باید بگویم باشگاه‌ها خودشان مدیرعامل، هیئت مدیره و صاحب دارند که خودشان هم می‌دانند برای حل مشکل‌شان باید به سازمان لیگ بیایند.  باشگاه‌ها اگر در این خصوص ناراحتی داشته باشند، بهتر است به سازمان لیگ بیایند و مشکلشان را حل کنند، اما جای انتقاد آنها در روزنامه‌ها و رسانه‌ها نیست. ما پشت پرده این مسئله را می‌دانیم که چه کسانی در این ماجرا دخیل هستند اما بنا به دلایلی نمی‌خواهیم به مسئله ورود کنیم.

وی تاکید کرد: وظیفه سازمان لیگ شفاف‌سازی است و ما باید اعلام کنیم که چقدر از تبلیغات یا حق پخش گرفته‌ایم و این را جزو وظیفه خودمان می‌دانیم که این کار نیز انجام خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز هیئت رئیسه درباره رای کمیته استیناف هم صحبتی شد یا نه، گفت: در این خصوص بحثی نشد البته اعضای هیئت رئیسه هر کدام نظرات خودشان را داشتند و حتی آقای اسدی هم مسئله‌ای را در این خصوص عنوان کردند که من نمی‌توانم این صحبت‌ها را در رسانه‌ها بگویم. من و کفاشیان هم در این خصوص نظراتی داشتیم اما نباید این مسائل را در خارج از جلسه عنوان کنیم.

تاج افزود: بیشتر بحث در خصوص این موضوع بود که چرا رای زودتر اعلام نشد و بر چه اساسی کمیته انضباطی باشگاه راه‌آهن را تبرئه کرد و البته و برچه اساسی کمیته استیناف همه بازی‌های این تیم را 3 بر صفر به سود حریفان اعلام کرد. موضوع دیگری هم وجود دارد که مثلا پرونده محمدرضا خلعتبری مشابه پرونده باشگاه راه‌آهن است و همه نظراتشان را مطرح کردند. سازمان لیگ امسال در دو موضوع دچار اشکال شد که یکی بحث داوری دیدار تراکتورسازی و نفت بود و موضوع دیگر هم رای کمیته استیناف است که ما اکنون نمی‌دانیم راه‌آهن را در قرعه‌کشی شرکت دهیم یا پیکان را.

«روز گذشته میزان بدهی‌های باشگاه‌ها اعلام شد، آیا می‌توانید نام بدهکارترین باشگاه لیگ برتری را اعلام کنید؟» تاج در پاسخ به این سوال تصریح کرد: به خاطر ندارم که بدهکارترین باشگاه کدام است، این ارقام از سوی کمیته انضباطی اعلام شده و من عدد کامل آن را به خاطر ندارم. این موضوع امضا و قطعی شده و خواسته‌ایم همه باشگاه‌ها در قبال بدهی‌های خود تسویه حساب بگیرند و تسویه حساب نیز به این معنا نیست که حتما باید پول پرداخت کنند بلکه وضعیت بدهی‌شان را هرچه زودتر مشخص کنند. با این شرایط هر سال به بدهی‌های باشگاه اضافه می‌شود و باید با یک راه‌حل مقابل افزایش بدهی‌ها را بگیریم.

وی در مورد اینکه آیا درست است 2 بازیکن خارجی لیگ برتری با بیماری هپاتیت روبه‌رو شده‌اند و آزمایش آنها مثبت بوده است، گفت: مجبور بگویم این خبر صحت دارد، اما اینکه کدام 2 بازیکن آزمایش‌شان مثبت شده را نمی‌توانیم اعلام کنیم. در خصوص این مسئله نامه‌ای نوشتیم تا کمیته پزشکی کارها را پیگیری کند، اکنون تا تست پزشکی از بازیکنان گرفته نشود، ثبت قرارداد آنها قطعی نخواهد شد و این را تبدیل به یک قانون کرده‌ایم که آزمایش هپاتیت نیز در این قانون جا دارد.

رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: در خصوص هپاتیت بین ما و کمیته پزشکی سازمان لیگ محل اختلاف است به این دلیل که فیفا بازیکنانی که با این بیماری روبه‌رو باشند از بازی کردن منع نمی‌کند اما قانون کار کشور ما چیز دیگری می‌گوید و همه فعالان خارجی در کشور ما باید سالم باشند و بیماری هپاتیت آنها را از کار کردن در اینجا منع می‌کند. در این خصوص باید بحث پزشکی صورت بگیرد که از همین رو دکتر هراتیان با مسئولان فدراسیون فوتبال جلسه‌ای خواهد داشت تا به جمع‌بندی نهایی برسیم.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا قرار است پرداخت پول از سوی صداوسیما تبدیل به مصوبه مجلس شود تا این کار هر سال صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: اکنون هم بحث‌مان سر همین موضوع است اما صداوسیما می‌گوید مصوبه‌ای به دستش نرسیده که بخواهد پولی به فوتبال بدهد. صحبت ما هم به مسئله دیگری برمی‌گردد و ما نمی‌خواهیم از صداوسیما پولی دریافت کنیم بلکه می‌خواهیم این پول از محل عواید تبلیغات فوتبال به ما برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس